Gå til innhold

Hvordan ser en Kastrert Mons ut ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en Mons men begynner å undre noen ganger om det er en ho ?

Blir ballene alltid fjernet ved kastrering ?

jeg kjenner noe som helt klart minner meg om en liten tissefant, men er ho - kattene veldig lik som han kattene ?

han har aldri løpetid. Han er rolig og mjauer ikke og markerer osv så han er veldlg rolig…

hva burde jeg se etter?

Anonymkode: 01748...8aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut bilde. Hvor gammel er katten? 

Anonymkode: 0f59d...afd

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en tissefant?? Hva i alle dager gjør du med katten siden du kjenner det??

Ballene fjernes når de blit kastrert, ja. Kastrerte hun-katter har ikke løpetid.

Anonymkode: 8ab49...49b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjenner en tissefant?? Hva i alle dager gjør du med katten siden du kjenner det??

Ballene fjernes når de blit kastrert, ja. Kastrerte hun-katter har ikke løpetid.

Anonymkode: 8ab49...49b

Noe av «innmaten😬» fjernes når hannkatter kastreres, men selve «huden og diverse» er jo der fremdeles. Jeg har en kastrert hannkatt som man ikke kan se noe særlig baller på men også en kastrert hannkatt som har SVÆRE baller… Så stusser alltid når jeg ser kommentarer som «han er kastrert/ikke kastrert på bilder i savnede grupper av hjemløse katter fordi det er helt umulig å se på ballene om de er kastrert eller ikke. 

Lurer på det samme som deg. Tissen til hannkattene er gjemt og hvis den kommer ut er den så liten uansett. Det er nok ikke tissen TS kjenner.

Har du kastrert katten eller ikke TS? 

Skrevet

Det er veldig lite kjønnsdimorfisme hos katter. Den største forskjellen på avstand er ofte størrelsen, men noen kjetter kan bli ganske store, og det hjelper lite hvis du ikke har en referanse. De mange monser har mer løvenese mens kjettene gjerne har mer oppstoppernese, men det har også veldig mye med genetikken å gjøre også, så det er ikke alltid slik. Med våre katter har det vært sånn i 4/4 tilfeller, monsene har skikkelige løveneser, mens kjettene har mer snuppeneser.

Veldig forenklet guide til å kjønnsbestemme katter ved å løfte på halen;

an image showing the differnce in genitals between differences between unneutered male, female, and neutered male cats

Har du en ukastrert mons, vil du tydelig se to pelsballer på størrelse med små plommer, slik som på det venstre bildet.

Er det en kjette, er urinåpningen såpass tett inntil vaginalåpningen at det kan se mer ut som én avlang åpning, men på våre katter har jeg også sett at det på en måte ser ut som de har veldig pelskledde labia, som om det er to veldig avlange og delte pelsballer i stedet for en pung. Slik som på bildet i midten.

Er katten en mons, men kastrert, vil den se mye ut som den høyre bakparten, men du vil se to bittesmå pelsballer der bak, det er pungen, som fortsatt sitter igjen, uten testikler, mellom ert og hasselnøttkjerne i størrelse, pluss pels.

Hos kjetter ser anus og urin- og kjønnsåpning gjerne slik ut:
x
|

Hos monser er det mer slik;
X
o

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Minya skrev (2 minutter siden):

Det er veldig lite kjønnsdimorfisme hos katter. Den største forskjellen på avstand er ofte størrelsen, men noen kjetter kan bli ganske store, og det hjelper lite hvis du ikke har en referanse. De mange monser har mer løvenese mens kjettene gjerne har mer oppstoppernese, men det har også veldig mye med genetikken å gjøre også, så det er ikke alltid slik. Med våre katter har det vært sånn i 4/4 tilfeller, monsene har skikkelige løveneser, mens kjettene har mer snuppeneser.

Veldig forenklet guide til å kjønnsbestemme katter ved å løfte på halen;

an image showing the differnce in genitals between differences between unneutered male, female, and neutered male cats

Har du en ukastrert mons, vil du tydelig se to pelsballer på størrelse med små plommer, slik som på det venstre bildet.

Er det en kjette, er urinåpningen såpass tett inntil vaginalåpningen at det kan se mer ut som én avlang åpning, men på våre katter har jeg også sett at det på en måte ser ut som de har veldig pelskledde labia, som om det er to veldig avlange og delte pelsballer i stedet for en pung. Slik som på bildet i midten.

Er katten en mons, men kastrert, vil den se mye ut som den høyre bakparten, men du vil se to bittesmå pelsballer der bak, det er pungen, som fortsatt sitter igjen, uten testikler, mellom ert og hasselnøttkjerne i størrelse, pluss pels.

Hos kjetter ser anus og urin- og kjønnsåpning gjerne slik ut:
x
|

Hos monser er det mer slik;
X
o

Min kastrerte hannkatt ser ut som den ukastrerte hannkatten på bildet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min kastrerte hannkatt ser ut som den ukastrerte hannkatten på bildet.

Han vi har også, men han ble kastrert som 6-åring, så kan vel være derfor.

Anonymkode: c1127...af6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han vi har også, men han ble kastrert som 6-åring, så kan vel være derfor.

Anonymkode: c1127...af6

Ja min som 5 åring. Han som ble kastrert når han var 6mnd kan vi nesten ikke se ballene på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...