Gå til innhold

Skoda Enyaq vs Kia EV6 vs Tesla model Y?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Valget står altså om Skoda Enyaq IV80x, Kia EV6 og Tesla model y.
Har vurdert disse bilene i flere måneder nå og klarer ikke bestemme meg.
Det viktigste er at det er firhjulstrekk og long range.
Prisen ligger henholdsvis på:
Tesla: 574.000kr
Skoda: 524.000kr
Kia: 518.000kr

Noen som har vurdert disse bilene og endt opp med en av dem, og kan dele hvorfor?
Evt. dere som har en av disse bilene; hva liker/misliker dere?

Anonymkode: a7b39...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har bare prøvd Skoda og Tesla. Kjøpte Tesla.

Skoda virket solid, trygg, familievennlig. Litt kjedelig å kjøre. 
Tesla er kvikkere. Minimalistisk interiør. Brukervennlig Software og pluss for supercharger.

Veldig fornøyd med vår Y. Har kjørt både by og fjell i skikkelig dårlig vær og føre. Kommer seg frem. 

Anonymkode: 2eaac...2e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn som markedet er nå nok det enkleste å se på hvem som har kortest leveringstid.

Anonymkode: b83c9...d42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Testet Tesla og Kia, Škodaen skjønner jeg ikke forholdet mellom pris og ytelse på - og så har den lengst leveringstid, merkelig nok.

Tesla er god å kjøre, minimalistisk interiør, skårer høyt på ladenettverk. Liker ikke interiørkvaliteten og et drøss av de tekniske løsningene de har.

Kia er min klare vinner her. Forventer best kvalitet til billigst pris. Moderne 800V batterier. Fabelaktig interiør, utmerker seg med knallgod ergonomi (alle viktige funksjoner har knapper). Minus er mangel på vindusvisker bak - veldig irriterende småtteri, spør du meg - og at bagasjerommet kunne ha vært noe større om bilen ikke var så sexy, og heller så ut som en tjukk gammel tante à la Škoda.

Anonymkode: 5ba65...982

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har teslaen. Har ikke testet de andre, var mannen som absolutt ville ha tesla pga alle funksjonene. Men vil bare si at jeg elsker den!! Nydelig å kjøre, god plass, mange kule funksjoner 😃

Anonymkode: a7341...5aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker ikke si det, men tesla er igjen best. Selv valgte jeg polestar 2 kun fordi den er mye finere enn noen av de nevnte bilene. Vil ikke ha tesla. 

Anonymkode: 43964...742

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Enten du liker det eller ikke så er Tesla 3 fortsatt beste elbil. Den har god bagasjeplass, bruker minst strøm, kan ha hengerfeste og takstativ. Men med alle konflikter kan det nok snart ta 2 år før du kan få en elbil i det hele tatt.....

Anonymkode: c6332...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Testet Tesla og Kia, Škodaen skjønner jeg ikke forholdet mellom pris og ytelse på - og så har den lengst leveringstid, merkelig nok.

Tesla er god å kjøre, minimalistisk interiør, skårer høyt på ladenettverk. Liker ikke interiørkvaliteten og et drøss av de tekniske løsningene de har.

Kia er min klare vinner her. Forventer best kvalitet til billigst pris. Moderne 800V batterier. Fabelaktig interiør, utmerker seg med knallgod ergonomi (alle viktige funksjoner har knapper). Minus er mangel på vindusvisker bak - veldig irriterende småtteri, spør du meg - og at bagasjerommet kunne ha vært noe større om bilen ikke var så sexy, og heller så ut som en tjukk gammel tante à la Škoda.

Ser det er mange som savner visker på bakruta, men har noen noen gang kjørt i regnvær? Gjerne startet med vann på bakruta? Har selv eid noen biler uten visker bak, og det snodige var at etter få km kjøring så var ruta tørr. Er ikke dagens moderne biler laget med en utforming så det samme skjer på de?

Anonymkode: a6cc6...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

mye issues med Tesla, jeg ville styrt klar.. 

Anonymkode: 6c42f...7a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Tesla og elsker den!! (Vi har model X, da)

Anonymkode: 59fa4...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her sammenligner du dritt og gull.

Tesla model Y er klart best. Hvem i helvete betaler oven en halv million for en Kia eller Skoda, må jo være helt korka i huet for å kjøpe det, når man får Tesla til omtrent samme prisen.

Dette er ikke en konkurranse engang.

Anonymkode: 01b71...baa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

mye issues med Tesla, jeg ville styrt klar.. 

Anonymkode: 6c42f...7a1

Hvilke issues tenker du på med Y?

Anonymkode: 2eaac...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tesla model Y er klart best. Hvem i helvete betaler oven en halv million for en Kia eller Skoda, må jo være helt korka i huet for å kjøpe det, når man får Tesla til omtrent samme prisen.

Dagens! Du vet ikke mye om hva du snakker om😂

Anonymkode: 77909...adf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ser det er mange som savner visker på bakruta, men har noen noen gang kjørt i regnvær? Gjerne startet med vann på bakruta? Har selv eid noen biler uten visker bak, og det snodige var at etter få km kjøring så var ruta tørr. Er ikke dagens moderne biler laget med en utforming så det samme skjer på de?

Anonymkode: a6cc6...d82

Jepp, men jeg må rygge opp en bratt bakke fra start. Hjelper ikke at bakruta blir blåst tørr i full fart da. Ren blir den heller ikke uten visker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Skoda, men har testet både Tesla og Kia EV6 og endte opp med sistnevnte. Bestilte bil for et par måneder siden og forventer å få den i juni (ikke GT-Line). 
For meg så er ikke Tesla verdt prisen. Den hadde mye mer kupestøy enn de fleste andre el-biler jeg har prøvd, jeg liker ikke interiøret og i tillegg så tror jeg alle jeg kjenner med Tesla har hatt noen problemer og hatt bilen på verksted i løpet av det første året de hadde bilen. 
Men, det er vel mest smak og behag, tenker jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 3/11/2022 at 11:34 AM, Angelheart2 said:

Har ikke prøvd Skoda, men har testet både Tesla og Kia EV6 og endte opp med sistnevnte. Bestilte bil for et par måneder siden og forventer å få den i juni (ikke GT-Line). 
For meg så er ikke Tesla verdt prisen. Den hadde mye mer kupestøy enn de fleste andre el-biler jeg har prøvd, jeg liker ikke interiøret og i tillegg så tror jeg alle jeg kjenner med Tesla har hatt noen problemer og hatt bilen på verksted i løpet av det første året de hadde bilen. 

Du har nok at det er snakk om smak og behag🙂 For meg var Tesla den som jeg synes gav meg mest for pengene og alle jeg kjenner med Tesla (ca 10-12 stk vil jeg tro) er strålende fornøyd

Anonymkode: 08aff...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 9.48):

Jøss, er Tesla-menigheten på KG også?

Anonymkode: c675a...950

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelheart2 skrev (På 11.3.2022 den 11.34):

Etter å studert Kia´n litt, er det en bil jeg kan gå for etter å utvidet førerkortet litt. Ryker på noen kg med henger. De har skjønt det å ikke putte alt av betjening inn på en skjerm som dominerer dashbordet, men holdt de utenfor for lett å kunne betjenes uten å ta øynene vekk fra veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...