AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Har havnet i en situasjon. Er ikke nødvendig å utbrodere dette så mye, men en mann jeg har blitt kjent med, har løyet om alderen sin. Han har utgitt seg for å være nærmere 10 år yngre enn det han faktisk er. Det jeg lurer på, er hva som får en mann til å lyve om alderen sin. Nå skal det sies at denne mannen ser IKKE så gammel ut som han faktisk er, tvert imot ser han mye yngre ut. Men jeg kjenner jeg er overrasket over at han har løyet om dette, da han har vært ærlig om alt annet ellers (ting jeg har på andre måter fått bekreftet at er reelle). Nå skal det sies at jeg også er vesentlig yngre enn han, og jeg lurer på om det kan være årsaken. Men vil gjerne høre hva andre tenker om dette. Gjerne høre fra menn også, som kanskje har løyet om alderen sin selv. Hvorfor gjorde du det? Jeg mistenker at om han var ærlig om alderen sin i utgangspunktet, så hadde han kanskje tenkt jeg ville avvist han fullstendig. Fortsatt ikke greit å lyve om alderen, men jeg vil egentlig komme til bunns i dette. Greia er jo at jeg faktisk liker han veldig godt, så er rett og slett skuffa over at det viser seg at han lyver. Ja, jeg har bevis på at han lyver om det, det er ikke bare synsing. Har selv kun løyet om alderen min èn gang, og det var når jeg var svært ung og prøvde meg på en litt eldre type. Jeg visste at han tidligere hadde avvist noen på min alder, så jeg løy på meg 5 år. Han gikk fem på. Han fant aldri ut at jeg løy om alderen. Med andre ord var det egentlig uskyldig, og mest for at jeg skulle få det jeg ønsket der og da. Men hadde jo ikke vært særlig stas om ting videreutviklet seg. Kjør på med spekulering. Anonymkode: cf216...1e9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Eksen min løy og på alderen, jeg fant ut det var fordi han mente han fortjente yngre damer, og 45 hørtes bedre ut enn 55. Jeg var 32 da! Han også så yngre ut, men hallo. Viste seg at han ikke var helt god i hodet i det hele tatt. Anonymkode: 25a96...b56 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eksen min løy og på alderen, jeg fant ut det var fordi han mente han fortjente yngre damer, og 45 hørtes bedre ut enn 55. Jeg var 32 da! Han også så yngre ut, men hallo. Viste seg at han ikke var helt god i hodet i det hele tatt. Anonymkode: 25a96...b56 Takk for svar. Det var jo en litt dårlig argumentasjon for å lyve seg yngre. Er ikke sikkert han her er god i hodet heller. Men det er liksom kun denne lyvingen om alderen som tyder på det. Resten er faktisk vanvittig bra, overraskende bra om jeg skal være helt ærlig. Litt for godt til å være sant, så da er det sikkert det? Jeg har ikke konfrontert han. Anonymkode: cf216...1e9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Kjenner et par stykker som holder på med det, og begge er vandrende røde flagg. Ene kaller seg selv narsissist uten at det er bekreftet av noen lege, og andre er en som lyver mye og har lav empati Anonymkode: 892ae...a00 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Gjorde det selv en gang fordi jeg var redd for å være for gammel for hun.. men kun i fylla. Anonymkode: 4da6e...3ac
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for svar. Det var jo en litt dårlig argumentasjon for å lyve seg yngre. Er ikke sikkert han her er god i hodet heller. Men det er liksom kun denne lyvingen om alderen som tyder på det. Resten er faktisk vanvittig bra, overraskende bra om jeg skal være helt ærlig. Litt for godt til å være sant, så da er det sikkert det? Jeg har ikke konfrontert han. Anonymkode: cf216...1e9 Ja eksen min var for godt til å være sant, og det var det og. Etter en veldig varm og intens start så kjølte alt seg helt ned, han ble kald og Avvisende og alt var min feil. 5 jævligste månedene ever. Mester manipulator. Anonymkode: 25a96...b56 2
Gjest AprilRyan Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Han gjorde det sikkert for å være aktuell for mye yngre damer. Så det noen ganger på Tinder, men der så jo ikke mennene ut som den alderen som var oppgitt og noen var "ærlige" og skrev at de hadde satt feil med en feiltagelse. Nå kan jo selvfølgelig noen av dem ha sett veldig mye eldre enn det de var, men synes det er rart å se noen som skulle være i slutten av 30-årene se ut som en 50-60- åring. Uansett, han var sikkert redd for at du skal synes at han ikke var aktuell for deg på grunn av alderen, men ikke greit å lyve uansett. Disse som gjør det må vel skjønne at det kommer frem om det er en person de treffer over tid.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 Hvor gammel er han egentlig da? Å hvor gammel er du? Anonymkode: 082ef...b2d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja eksen min var for godt til å være sant, og det var det og. Etter en veldig varm og intens start så kjølte alt seg helt ned, han ble kald og Avvisende og alt var min feil. 5 jævligste månedene ever. Mester manipulator. Anonymkode: 25a96...b56 Det var trist å høre. Nå er jeg i utgangspunktet ikke ute etter et forhold, men mer en seksuell relasjon. Men kjenner det svekker tilliten at han har løyet om alderen sin, så jeg tror faktisk at jeg bare dropper han. Litt synd egentlig, for alt startet jo så bra. Siden det er viktig for meg å stole på han så har jo han allerede rotet det til ved å lyve. Anonymkode: cf216...1e9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 AprilRyan skrev (15 minutter siden): Han gjorde det sikkert for å være aktuell for mye yngre damer. Så det noen ganger på Tinder, men der så jo ikke mennene ut som den alderen som var oppgitt og noen var "ærlige" og skrev at de hadde satt feil med en feiltagelse. Nå kan jo selvfølgelig noen av dem ha sett veldig mye eldre enn det de var, men synes det er rart å se noen som skulle være i slutten av 30-årene se ut som en 50-60- åring. Uansett, han var sikkert redd for at du skal synes at han ikke var aktuell for deg på grunn av alderen, men ikke greit å lyve uansett. Disse som gjør det må vel skjønne at det kommer frem om det er en person de treffer over tid. Jeg mistenker det samme, at han har gjort det for å være aktuell for meg. Han gjorde den glippen å tro at det å lyve vil være smartere, noe det ikke er når det jeg verdsetter over alt, er ærlighet og tillit. Jeg hadde ikke skygget banen om han var ærlig om alderen sin. Men jeg skygger banen når han lyver om det. Det du skriver til slutt er jo sant. Så skjønner ikke helt hva han har tenkt med her. Anonymkode: cf216...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Gjorde det selv en gang fordi jeg var redd for å være for gammel for hun.. men kun i fylla. Anonymkode: 4da6e...3ac Skjønner, tror det bunner i det samme her. Redd for å være for gammel/ikke aktuell. Anonymkode: cf216...1e9
Flintis Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 Det var noen som antok at jeg var 40 + engang og da sa jeg det var ikke så langt unna, jeg var 32.
Gjest Lunaris Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 Hvor gammel er han da? Og hvor gammel er du?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eksen min løy og på alderen, jeg fant ut det var fordi han mente han fortjente yngre damer, og 45 hørtes bedre ut enn 55. Jeg var 32 da! Han også så yngre ut, men hallo. Viste seg at han ikke var helt god i hodet i det hele tatt. Anonymkode: 25a96...b56 Det der er ikke innafor i det hele tatt! Jeg hadde en eks som løy om navnet sitt da vi møttes, fordi han var redd jeg skulle være rasistisk. Jeg syntes det var så teit at jeg fortsatte å kalle han det navnet som han presenterte seg som, på trass! 😅 Anonymkode: d4d79...b40
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #15 Skrevet 9. mars 2022 De lyver på alderen fordi de mener de fortjener og kan få yngre damer. De står ikke for den alderen de er. Umulig å ha respekt for slike folk. Anonymkode: 9cb51...900 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #17 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De lyver på alderen fordi de mener de fortjener og kan få yngre damer. De står ikke for den alderen de er. Umulig å ha respekt for slike folk. Anonymkode: 9cb51...900 Må barelegge til at det finnes en del kvinner som gjør dette også. men det virker litt mer utbredt blandt menn. Anonymkode: 9cb51...900
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #18 Skrevet 9. mars 2022 Forstår ikke hvorfor menn gjør dette. Jeg mister tilliten til de med en gang. En sa han var 52 og var 56. Det var ganske avgjørende da jeg var 34. Lot det passere, for tenkte det hadde noe med å skjule identitet/være anonym. Men sannheten kom frem for en dag, han var IKKE til å stole på for fem flate øre! Anonymkode: f65e0...862 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #19 Skrevet 9. mars 2022 Det er selvfølgelig for å ha sjans på yngre damer enn de hadde hatt dersom de var ærlige om alderen. Jo yngre, jo bedre, vettu🙄 Anonymkode: 6726c...169 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå