Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #1 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg er mye plaget med migrene og "vanlig" hodepine. Jeg har gått på p-piller i noen år nå, og lurer på om de kan ha en innvirkning på helsa. Jeg sliter mye med hodet, og har lyst til å slutte på pillen for å se om det kan ha noen effekt. Men det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før man evt. begynner å merke noen forskjell? Hvis det i det hele tatt har noe for seg å slutte på pillen? Er det noen med erfaringer? Håper på svar!
Gjest MrsL Skrevet 28. oktober 2005 #2 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg hadde migrene da jeg brukte pillen. Det ble borte da jeg sluttet å bruke dem, men jeg husker dessverre ikke hvor lang tid det tok
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Tusen takk for svar MrsL! Godt å høre at du ble kvitt migrenen. Håper virkelig det hjelper. Men jeg er samtidig litt usikker på om jeg skal slutte, for jeg vet ikke hvilke andre prevensjonmidler enn kondom vi kan bruke? Spiral får jeg vel ikke siden jeg ikke har født. Det er jo viktig for meg å ha prevensjon som fungerer bra, for vi vil overhodet ikke ha barn. Men så er det helsa da.. Kanskje det er verdt å bruke kondom hvis jeg kan slippe å ha så vondt? Hmm.. Mange tanker dette.
Gjest MrsL Skrevet 28. oktober 2005 #4 Skrevet 28. oktober 2005 Hva med en sånn greie du kan ha under huden? Vet ikke hva det heter, men vet det finnes....
Smørblomsten Skrevet 29. oktober 2005 #5 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg opplevde motsatt effekt...men det ga seg heldigvis iløpet av ca 6 mnd. Fikk MYE mer migrene etter at jeg sluttet på pillen etter mange års bruk. Det var et lite helvete, med opptil 3 dagers migrene-varighet, men det kan også ha noe med at jeg ble gravid...
Gjest Sesselja Skrevet 29. oktober 2005 #6 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg fikk bestandig migrene første dag jeg hadde mensen da jeg gikk på p-piller. Jeg har faktisk ikke tenkt over det før denne tråden kom opp, men jeg har ikke hatt migrene siden jeg sluttet med p-pillene for 3-4 måneder siden.
Tusseline Skrevet 29. oktober 2005 #7 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg fikk også sterk hodeverk når jeg gikk på et spesielt p-pillemerke (Synfase), men det ga seg fort etter at jeg sluttet.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #8 Skrevet 31. oktober 2005 Hei Hva med å prøve et annet merke p-piller? Eller mini-piller( de må tas til samme tid hver dag), eller den chippen som er nevnt over her. Den blir sprøytet inn under huden på overarmen, og kan sitte der i tre år. Er jo deilig å ikke trenge å tenke på prevensjon. Ellers får du gjøre som meg...ta frem kondomene igjen Litt kjedelig, men bedre enn å ha hodepine hver dag
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #9 Skrevet 31. oktober 2005 Hei! Har slitt MASSE med migrene selv, og har gått på p-piller. Jeg har blitt bedre etter at jeg sluttet på de (dog ikke helt bra, men har nå 2-3 anfall i uken mot 5-6 før). Jeg kan ikke si sikkert at dette hadde noe med pillene å gjøre, fordi jeg startet mye annen behandling (akupunktur, psykomotorisk fysioterapi, medisin-kutt, og gikk over til glutenfri kost) samtidig med p-pille slutten, men har også hørt fra mange andre at de har blitt bedre etter pilleslutt. Anbefaler deg uansett å prøve akupunktur hvis du er mye plaget av migrene, jeg har hatt STOR hjelp av det. Og desverre er det ikke mange andre prevensjonsalternativer igjen, vi har gått over til kondom, noe som er KJEEEDELIG! Men sammenlignet med migrene er det ingen problem å bruke kondom en stund! Lykke til uansett!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå