Gå til innhold

influensavaksine

Fremhevede innlegg

Gjest Flueflue
Skrevet

Tok vaksine i går. I dag begynte det å verke i kroppen. verker i bena,legger ,ledd og i ene armen(der de satte sprøyten)

Noen som fikk det slik? Føler meg ikke bra med all den verkingen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut til å være en bivirkning som noen kan få. Se her.

Skrevet
Det ser ut til å være en bivirkning som noen kan få. Se her.

takk for svar. Blir ikke gort flere ganger av meg.....

Skrevet

Jeg tok influensavaksine et år, og har aldri vært så mye syk som det året :ler:

(men dette gjlder jo ikke alle). Vondt i kroppen er en vanlig bivirkning etter vaksiner :)

Skrevet

At dere TØR å ta den vaksinen!

Herregud, det er jo bare bøff hele greia!!!!!!!!

At det verker i kroppen i dag er fordi du reagerer på alt det drittet som er i vaksinen. Uff, stakkars deg. Styr helt unna!!!

Influensa er mye bedre i forhold! Da styrkes i allefall immunforsvaret til neste gang du blir syk. Vaksinen gjør det sykere, tilføyer kroppen masse drittstoffer og gjør deg ENDA sykere!!

Skrevet

At det verker i kroppen i dag er fordi du reagerer på alt det drittet som er i vaksinen. Uff, stakkars deg. Styr helt unna!!!

Influensa er mye bedre i forhold! Da styrkes i allefall immunforsvaret til neste gang du blir syk. Vaksinen gjør det sykere, tilføyer kroppen masse drittstoffer og gjør deg ENDA sykere!!

De fleste av oss som tar vaksinene gjør det fordi vi har kroniske sykdommer som forverres dersom vi får influensa. For mitt vedkommende har vaksinen alltid virket, ingen influensa her i gården selv om resten av familien ligger strødd. Det ene året jeg prøvde meg med ikke å ta vaksinen, fikk jeg selvsagt influensa med en uke på sykehus som resultat.

Men jeg er enig i at for folk som ellers er friske, er det best å la kroppen orden opp i dette selv.

Skrevet

Ja, det er vel kanskje et unntak for dere som har i utgangspunktet veldig dårlig immunforsvar. Men til oss andre som er friske og raske ellers skal fint kunne klare oss gjennom en influensa...

Skrevet
Ja, det er vel kanskje et unntak for dere som har i utgangspunktet veldig dårlig immunforsvar. Men til oss andre som er friske og raske ellers skal fint kunne klare oss gjennom en influensa...

Selvsagt.

Skrevet

Her er det noen som har misforstått grundig. Ja, man kan på en måte si at du blir "syk" når du får en vaksine, for poenget er jo å tilføre kroppen (deler av) den sykdomsfremkallende mikroben slik at immunforsvaret ditt kan lære seg hvordan den ser ut og lage antistoffer, slik at hvis du senere skulle bli smittet på ordentlig, tar du knekken på mikroben før du blir syk. Cellene i immunapparatet gjør akkurat det samme når du blir vaksinert som når du virkelig blir angrepet,.

Men når det er sagt: Jeg synes også det er helt unødvendig å vaksinere mennesker som i utgangspunktet er friske og ved god helse.

Skrevet
For mitt vedkommende har vaksinen alltid virket, ingen influensa her i gården selv om resten av familien ligger strødd. Det ene året jeg prøvde meg med ikke å ta vaksinen, fikk jeg selvsagt influensa med en uke på sykehus som resultat.

Vel, de aller fleste jeg kjenner tar aldri denne vaksinen og ingen av dem får influensa. Jeg burde kanskje tatt vaksinen selv siden den eneste gangen jeg har hatt influensa (for 15 år siden) som deg resulterte i en uke på sykehus og i respirator. Men, jeg har aldri tatt vaksinen noen gang og har ikke hatt influensa siden. Og husk at det bare er 10% som får influensa hvert år, så sjansen for at du skal få influensa er liten i seg selv, så det blir litt rart å gi all ære til vaksinen.

Skrevet
Vel, de aller fleste jeg kjenner tar aldri denne vaksinen og ingen av dem får influensa. Jeg burde kanskje tatt vaksinen selv siden den eneste gangen jeg har hatt influensa (for 15 år siden) som deg resulterte i en uke på sykehus og i respirator. Men, jeg har aldri tatt vaksinen noen gang og har ikke hatt influensa siden. Og husk at det bare er 10% som får influensa hvert år, så sjansen for at du skal få influensa er liten i seg selv, så det blir litt rart å gi all ære til vaksinen.

:)

Helt riktig. Sa heller ingen ting om årsakssammenheng. Men vil være på den sikre siden, da vettø.

Skrevet

Det er vanlig med litt lettere "influensasymptomer" 1-2 dager etter vaksinen. Dette går over og er ufarlig.

Folk med kronisk hjerte- eller lungesykdom, eller nedsatt immunforsvar, samt eldre mennesker anbefales å ta vaksine.

Hvis man ellers er frisk er det like greit å få influensa fra tid til annen. Gjennomsnittlig går det 7-8 år mellom dhver gang det dukker opp et virus som er så mye endret at man blir skikkelig sjuk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...