sixx Skrevet 1. november 2005 #21 Skrevet 1. november 2005 Se litt på bildene...og fokuser på helhet. Jeg vil vel tro at flisene vil gjøre det veldig oppstykket (jeg skjønner ikke hvorfor folk har fliser der jeg da )
Spirito Skrevet 1. november 2005 Forfatter #22 Skrevet 1. november 2005 Panel overalt! *hyper* Det er fint med dus-beige panel, hvitoljede plankegulv og hvit innredning, ja? Jeg har lyst på panel i taket også, men det spørs om jeg får lov. *ler*
sixx Skrevet 1. november 2005 #23 Skrevet 1. november 2005 Joooooooooo....hvitmalt panel i taket. Husk ikke å bruke fenom i taket siden det er kjøkken...bruk heller lady 15 som er litt enklere å vaske. Den peneste panelen til tak er gjerne skygge 12 mm. Da blir ikke skyggen så dyp. (ble borte fordi jeg måtte male noen vindskier).
Spirito Skrevet 1. november 2005 Forfatter #24 Skrevet 1. november 2005 *legger inn søknad om takpanel* :D
Gjest Gjest_lyseblå_* Skrevet 9. november 2005 #26 Skrevet 9. november 2005 Vi skal bygge kjøkken, og vi har lyst til å panel på veggene. Å legge panel bak kjøkkenskapene blir jo bortkastede penger siden vi skal ha skaper til taket og fliser imellom, men hvis vi ikke har det vil jo panelen bli liggende "utenpå" skapene. Noen som skjønner hva jeg mener? Vi gidder jo ikke sette opp panel på vegger som blir helt dekket av skap, men hvordan gjøre overgangen pen? For eksempel har vi en benk med vindu over, og rundt vinduet må vi jo ha panel hvis vi skal ha det i resten av rommet. Urk, kan dette bli bra på noen måte? ← Hei, du har kanskje bestemt deg for hvodan du vil ha det nå, men hvis ikke så kan jeg kanskje gi deg ett par råd. For det første så har jeg samme innredning som du har valgt + nokså lik løsning. På veggen har vi panel og den la vi på alle veggene + malte før vi satte opp innredningen. En av de største fordelene med å sette opp panelen på hele veggene før vi monterte kjøkkenet er at du på den måten ikke er avhengi av å finne spikerslagene for å montere overskapene (Hvis du ikke har panel eller fester i spikerslagene i veggen vil overskapene dette ned ) Mellom benkeskap og overskap har vi malt panel (samme som veggene) og vi har glassplate på veggen ved vasken og komfyren. (Den får du kjøpt på IKEA). Håper du blir fornøyd med kjøkkenet ditt.
sixx Skrevet 9. november 2005 #27 Skrevet 9. november 2005 En av de største fordelene med å sette opp panelen på hele veggene før vi monterte kjøkkenet er at du på den måten ikke er avhengi av å finne spikerslagene for å montere overskapene (Hvis du ikke har panel eller fester i spikerslagene i veggen vil overskapene dette ned )Man kan da ikke henge overskapene kun med feste i panelen!!!!!! Skapene må festes i spikerslag...helst forsterkede spikerslag også, siden dagens materialer har mye lenger fiber enn det som var vanlig å bruke før.
Gjest vimse Skrevet 9. november 2005 #28 Skrevet 9. november 2005 Man kan da ikke henge overskapene kun med feste i panelen!!!!!! ← Nei, det kan man ikke... da tror jeg nesten jeg ville vært redd for å oppleve det han mannen i forsikringsreklamefilmen opplevde... Dessuten, ut i fra tegningene dine, tror jeg det å skape helhet med panel vil være utrolig flott! Det er jo ikke sånn allverdens med vegg her, hvis jeg forstår tegningen riktig? Med to dører, et vindu, pluss innredningen. Da tror jeg det kan være pent å ha det litt helhetlig og heller freshe opp med litt fargeklatter som gardin, rye på gulvet, planter osv, men det er min mening da.. Jeg har selv fliser over min ene kjøkkenbenk, og disse skal ned igjen, de brekker alt for mye av, og skaper litt ¨rot¨ for meg. Når det gjelder panel og pris, kommer det an på om dere har valgt 1. 2. eller 3. sortering. Vi har 2. sortering på badet og i stua, og det ser vi lite til, den er jo malt! Og kvistene har vi jo lakket, så merker ikke noe til det heller! Lykke til!!!
sixx Skrevet 9. november 2005 #29 Skrevet 9. november 2005 *Kremt* 3. sortering av panel er sagflis. Ellers selges nå stort sett panelen i pakker hvor 1. og 2.sortering er i samme pakka....de kaller det "prima". Øverste og underste bord er da 1. sortering...og de i midten er 2.sortering sagflis.
Gjest vimse Skrevet 9. november 2005 #30 Skrevet 9. november 2005 *Kremt* 3. sortering av panel er sagflis. Ellers selges nå stort sett panelen i pakker hvor 1. og 2.sortering er i samme pakka....de kaller det "prima". Øverste og underste bord er da 1. sortering...og de i midten er 2.sortering sagflis. ← Jeg siterer bare hva min mann sa jeg
sixx Skrevet 9. november 2005 #31 Skrevet 9. november 2005 Jeg siterer bare hva min mann sa jeg ← Jada. Er bare at vi har kjøpt noen hundre m2 panel dette året....
Gjest vimse Skrevet 9. november 2005 #32 Skrevet 9. november 2005 Jada. Er bare at vi har kjøpt noen hundre m2 panel dette året.... ← Hehe, da kan du nok betrakte deg som en ganske god panelkjenner
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #33 Skrevet 11. november 2005 Man kan da ikke henge overskapene kun med feste i panelen!!!!!! Skapene må festes i spikerslag...helst forsterkede spikerslag også, siden dagens materialer har mye lenger fiber enn det som var vanlig å bruke før. ← Du tar feil! Så lenge du fester panel på utsiden av sponplatene som er der fra før av trenger du ikke å bruke spikerslagene for å feste overskapene! Dette har vi sjekket med flere og har dette fra både snekker og kjøkkenmontør. Men du kan selvfølgelig ikke pruke den simpleste panelen og i alle fall ikke disse "ferdig malte panelplatene" (eller fattigmannspanel som snekkere kaller det)...
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #34 Skrevet 11. november 2005 Du tar feil! Så lenge du fester panel på utsiden av sponplatene som er der fra før av trenger du ikke å bruke spikerslagene for å feste overskapene! Dette har vi sjekket med flere og har dette fra både snekker og kjøkkenmontør. Men du kan selvfølgelig ikke pruke den simpleste panelen og i alle fall ikke disse "ferdig malte panelplatene" (eller fattigmannspanel som snekkere kaller det)... ← Det hadde ikke jeg stolt på! Jeg hadde nå tatt spikerslag uansett. Skulle tro at man måtte ha en ganske tykk panel for at det skulle holde uten spikerslag, og de flest panelene som bli brukt er jo 12 eller 15 mm tykk trodde jeg. Kan ikke se for meg at dette er spesiellt trygt uansett hva enkelt fagfolk sier ( etter å ha bygd hus så har vi erfart at det fagfolk sier, ikke alltid er riktig). Der vi kjøpte kjøkken fikk vi med tegning på hvor spikerslaget skulle være, og det samme gjaldt for baderomsinnredningen.
sixx Skrevet 11. november 2005 #35 Skrevet 11. november 2005 Du tar feil! Så lenge du fester panel på utsiden av sponplatene som er der fra før av trenger du ikke å bruke spikerslagene for å feste overskapene! Dette har vi sjekket med flere og har dette fra både snekker og kjøkkenmontør. Men du kan selvfølgelig ikke pruke den simpleste panelen og i alle fall ikke disse "ferdig malte panelplatene" (eller fattigmannspanel som snekkere kaller det)... ← Nei, jeg tar ikke feil. Vegghengte skap skal festes til spikerslag. Jeg ser du søker dekke i uttalelse fra "fagfolk" - enten vet de ikke hva de snakker om....eller så har du misforstått. .............. Råd som dette er ille. Siden det påstås å være hentet støtte fra fagfolk...så kunne faktisk noen tenkes å følge rådet....noe som hadde ført til store konsekvenser.
Spirito Skrevet 11. november 2005 Forfatter #36 Skrevet 11. november 2005 Spikerslag eller ikke, spiller ingen rolle for meg, jeg har murhus.
Spirito Skrevet 11. november 2005 Forfatter #37 Skrevet 11. november 2005 Jeg ville selvsagt festet skapene i spikerslaget hvis jeg hadde det. Noe annet ville vært veldig skummelt.
Gjest vimse Skrevet 11. november 2005 #38 Skrevet 11. november 2005 Jeg sms`et en kamerat som er snekker, det skal festes i spikerslag. Så, jeg velger å tro på han!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå