AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Fikk relativt dårlig score på spirometri i dag, bedre score etter å ha tatt astmaspray. Har ingen typiske luftveisplager, men det ble tatt som del av utredning for vedvarende utmattelse. Kan det være astma som er årsak til utmattelse, selv uten de typiske symptomene? Vet jeg må vente på legen sin vurdering, men han skulle vente på svar fra blodprøvene før han kaller inn til ny time så det tar en del dager. Anonymkode: adb75...008
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Dette er umulig å vurdere uten innsyn i journalen din. Anonymkode: 0e808...7b4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Hvorfor spør du kg? Du aner ikke medisinske kompetansen til folk. Og HVIS noen med medisinsk utdanning er her så har ingen tilgang til hverken klinisk undersøkelse eller journalen din... Anonymkode: 7ade8...095 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor spør du kg? Du aner ikke medisinske kompetansen til folk. Og HVIS noen med medisinsk utdanning er her så har ingen tilgang til hverken klinisk undersøkelse eller journalen din... Anonymkode: 7ade8...095 I tillegg må nevnes at de siste som har lov til å uttale seg på KG er nettopp de som har kompetanse på det medisinske området. Her inne har helsepersonell kun lov til å synse om alt fra hagearbeid til rørlegger- og elektrisk arbeid, mens blomsterdekoratører og butikkpersonale har lov til å synse om medisinske spørsmål. Om man som helsepersonell skulle være så uheldig å uttale seg om noe man til og med har spesialkompetanse på, ja, da slettes innlegget umiddelbart. Forstå det den som kan. Men for all del; jeg er selvsagt klar over at mange kan utgi seg for å være annet enn de er her inne. Likevel lar jeg meg stadig overraske over at grov feilinformasjon tillates samtidig som det slettes relevante faglige innspill angående samme tema. Det er vel hovedårsaken til at man aldri bør stille medisinske spørsmål her inne: Du kan stole på at svada og annen visvas blir stående, mens korrekt info dessverre sensureres bort dersom det kommer fra folk som faktisk har peiling. Akkurat dette synes jeg er synd. Anonymkode: 471bd...806 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 51 minutter siden, AnonymBruker said: I tillegg må nevnes at de siste som har lov til å uttale seg på KG er nettopp de som har kompetanse på det medisinske området. Her inne har helsepersonell kun lov til å synse om alt fra hagearbeid til rørlegger- og elektrisk arbeid, mens blomsterdekoratører og butikkpersonale har lov til å synse om medisinske spørsmål. Om man som helsepersonell skulle være så uheldig å uttale seg om noe man til og med har spesialkompetanse på, ja, da slettes innlegget umiddelbart. Forstå det den som kan. Men for all del; jeg er selvsagt klar over at mange kan utgi seg for å være annet enn de er her inne. Likevel lar jeg meg stadig overraske over at grov feilinformasjon tillates samtidig som det slettes relevante faglige innspill angående samme tema. Det er vel hovedårsaken til at man aldri bør stille medisinske spørsmål her inne: Du kan stole på at svada og annen visvas blir stående, mens korrekt info dessverre sensureres bort dersom det kommer fra folk som faktisk har peiling. Akkurat dette synes jeg er synd. Anonymkode: 471bd...806 Enig! Uansett, det er svært uetisk å gi medisinske råd på et forum uansett. Så helsepersonell gjør ikke dette. De som gjør det, er IKKE helsepersonell Anonymkode: 7ade8...095
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 51 minutter siden, AnonymBruker said: Enig! Uansett, det er svært uetisk å gi medisinske råd på et forum uansett. Så helsepersonell gjør ikke dette. De som gjør det, er IKKE helsepersonell Anonymkode: 7ade8...095 Jo, det hender det at helsepersonell gjør. Men de gir som hovedregel aldri konkrete råd, fordi de ikke har tilstrekkelig innsyn i pasientens journal og sykehistorie. Og det hender at man so helsepersonell går inn og korrigerer feilinformasjon. Og det er kg flinke til å slette, slik at summen av det som står igjen blir helseskadelig og villedende. Det er en skam! Koronaforumet var et glitrende eksempel på at farlig konspirasjonspjatt fikk stå, mens skikkelig fagdokumentasjon ble slettet. Anonymkode: 0e808...7b4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Ettersom du fikk et bedre resultat på spirometrien etter å ha innhalert astmamedisin, så kan jo det tyde på astma. En metakolin test vil også ev kunne støtte dette. Anonymkode: 905f0...139
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jo, det hender det at helsepersonell gjør. Men de gir som hovedregel aldri konkrete råd, fordi de ikke har tilstrekkelig innsyn i pasientens journal og sykehistorie. Og det hender at man so helsepersonell går inn og korrigerer feilinformasjon. Og det er kg flinke til å slette, slik at summen av det som står igjen blir helseskadelig og villedende. Det er en skam! Koronaforumet var et glitrende eksempel på at farlig konspirasjonspjatt fikk stå, mens skikkelig fagdokumentasjon ble slettet. Anonymkode: 0e808...7b4 La være å signere med yrkestittel så får det stå. Er ikke verre enn det. Anonymkode: 0e2a9...b3f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: La være å signere med yrkestittel så får det stå. Er ikke verre enn det. Anonymkode: 0e2a9...b3f Erfaringer viser det motsatte. Anonymkode: 0e808...7b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå