Thjelp Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 (Vet ikke om dette er rette forum eller ikke, men er bare å flytte på det) Jeg har angst, aller først. Den er diagnosert hos psykolog, og er en reell diagnose. I mye ev tjueårene min ble utløpet for angsten å kontrollere mat og trening. Jeg er veldig mye bedre i dag i en alder av 30, men tror jeg har overført angsten til min personlige økonomi. Så, i disse dager med konflikter der vi møter drivstoff priser på 24,50kr og en forventning om at både renten og mat skal opp, så klarer jeg meg dårlig. Jeg er klar over at verden har inflasjon for tiden og jeg vet også at det ser ut til det blir stagflasjon, og at økonomi går i daler og at det er en forferdelig krig pågående med tilhørende sanksjoner for Russland. Men jeg går konstant rundt og er kvalm. Jeg er også student, da jeg omskoleres og går på AAP. Jeg er livredd for økonomien for tiden, jeg er kjemperedd for å bruke bilen, jeg bruker alt for lang tid på mathandel, jeg tvilsomste på hver eneste krone jeg har og er veldig bekymret for framtiden. Jeg er 30 år og pågrunn av mye sykdom har jeg enda ikke kommet inn på boligmarkedet, jeg er under utdanning så ingen fast jobb( liten helgejobbing har jeg dog) og jeg føler meg veldig dårlig økonomisk stilt til å møte krisen vi nå er på vei inn i… Jeg bekymrer meg også for kjæresten sin økonomi siden jeg vet han er fullstendig avhenging av bilen og må nå doble drivstoffbudsjettet sitt:/ Flere som har det som meg, eller er jeg bare kjempeflink til å krisemaksimere? Og har noen noe råd til meg så jeg ikke går rundt kvalm hele tiden?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Gå til psykolog. Gå er ikke DPS. Anonymkode: 073c4...188
Muskath Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Prøv å ta en dag om gangen. La være å tenke på hva som kan komme eller ikke komme.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Har du et budsjett du følger? Jeg har fått det mye bedre ved å ha budsjett gjennom youneedabudget.com og dermed kontroll som gjør at jeg VET hva jeg har råd og ikke råd til. Anonymkode: f914d...956 1
Gjest theTitanic Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gå til psykolog. Gå er ikke DPS. Anonymkode: 073c4...188 For det hjelper på økonomiangsten med en ekstrautgift på 1000 kr mnd eller hva enn det koster på dps?
Thjelp Skrevet 8. mars 2022 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2022 Takk for tips og ord:) satte meg ned og laget et lite budsjett og skrev dumt nok opp alle fordeler jeg har ( billig ved, god sparekonto, og en snill mor som gladelig gir bort litt villkjøtt) , så jeg fikk roet meg litt, jeg vil ( fremdeles) klare meg fint.
Thjelp Skrevet 8. mars 2022 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gå til psykolog. Gå er ikke DPS. Anonymkode: 073c4...188 Aller først, hva gjør du forum for kropp og helse? Jeg har gått til psykolog i flere omganger, og fått mye hjelp, men denne situasjonen er helt ny og jeg håpte på litt tips og råd uten å måtte ty til psykolog nok engang. (DPS og psykolog er ikke akkurat og gratis og det tar meg 45 min å kjøre ein vei til nærmeste hjelp, hadde nok trigget mer enn hjulpet)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå