AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Min katt på ti mnd får nå gå å lufte seg litt i hagen. Det er første dagene i hans liv at han får gå ute. Han kommer stadig inn og roper, sånn skikkelig "MRAUUU" lyd og stirrer på meg. Stirrer også på meg fra hagen og mjauer litt til meg derifra. 🤪 Går ut og inn. Hva betyr denne voldsomme MRAU lyden? Anonymkode: 9deb6...5e5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Googlet litt og tenker det kan bety han er redd? Men han virker mer fascinert og nyskjerrig. Anonymkode: 9deb6...5e5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Så katten sier rett og slett HEI JEG ER HER!!!!!! før han går ut igjen. Anonymkode: 9deb6...5e5 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Vår katt gjør det for å varsle oss om at hun har kommet inn igjen virker det som 😅 Anonymkode: 227f2...933 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Katten min MRAUer når hun vil jeg skal følge etter henne inn på badet for å kose litt. Kanskje han vil du skal bli med ut og se noe kult han fant der? Katten min kommer også mrauende når jeg kommer hjem fra jobb, så støtter de over som tror han hilser eller sier fra at han er der. Eller den mrauer når jeg kommer med lørdagsgodtet, da er det en slags yay!lørsdagsgodt!-mrau. Så kanskje han bare synes det er skikkelig kult/spennende å være ute? Her er enda en kattelydvideo, de snakker om mrau rundt 2 minutter inn. Anonymkode: 4fb25...f22 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Eller kanskje jeg misforstod, jeg så ikke alle UUU-ene i mrauet ditt. Leste det som mrrrrrau, som en kurrelyd, og svarte ut fra det. Anonymkode: 4fb25...f22
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min katt på ti mnd får nå gå å lufte seg litt i hagen. Det er første dagene i hans liv at han får gå ute. Han kommer stadig inn og roper, sånn skikkelig "MRAUUU" lyd og stirrer på meg. Stirrer også på meg fra hagen og mjauer litt til meg derifra. 🤪 Går ut og inn. Hva betyr denne voldsomme MRAU lyden? Anonymkode: 9deb6...5e5 Han vil i hvert fall ha din oppmerksomhet, det er hovedgrunnen til at katter mjauer. Det er deres kommunikasjon. Du bør gå til han gi han litt kos, så får du se om han går noe sted og venter på at du skal følge? Anonymkode: e26f8...993 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 Min (innekatt) gjør det når han har vært på balkongen og vil poengtere at han vil inn (selv om døra står vid åpen, vil han bli «henta» i døra og spesielt hvis det har kommet regn på pelsen hans eller det er kaldt, da må han varmes) . Det er et veldig høyt mjau. Anonymkode: 9d038...b33 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 Lang U med trykk på U’en betyr ofte misnøye med noe. Jeg har fått med meg at min gjør det hvis det er nabokatt ute eller han kjeder seg. Men noen ganger så virker det som han leiter etter noen også. Kattespråk er egentlig veldig lett men samtidig veldig komplisert og vanskelig😂 Uansett vanskelig å svare uten et klipp av katten i øyeblikket. Anonymkode: 1005e...d8c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lang U med trykk på U’en betyr ofte misnøye med noe. Jeg har fått med meg at min gjør det hvis det er nabokatt ute eller han kjeder seg. Men noen ganger så virker det som han leiter etter noen også. Kattespråk er egentlig veldig lett men samtidig veldig komplisert og vanskelig😂 Uansett vanskelig å svare uten et klipp av katten i øyeblikket. Anonymkode: 1005e...d8c Og min katt snakker MASSE, med MRRR lyder, men man merker veldig stor forskjell på vanlig bable mrrr og mrauuuuuu.. Anonymkode: 1005e...d8c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 Den ene vår sier alltid noe lignende når den kommer inn igjen. Hva han mener er jeg ikke sikker på, men om vi ikke svarer så fortsetter han til han hører vi svarer. Anonymkode: d2aea...b60 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 Er det en klagende lyd? Kan det være han vil at du skal bli med ut? Anonymkode: 4277a...eef
Minya Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 Det betyr omtrent noe sånn som; MAMMA MAMMA DET ER SUPERSPENNENDE OG LITT SKUMMELT OG JEG VILLE BARE SI FRA AT JEG ER HER OG KANSKJE MULIGENS VIL HA LITT SELSKAP ELLER IKKE I hvert fall tolker jeg det sånn når monsen vår begynner å skrike og vræle XD mrrrrrrrAUUUUUUUUU mrrrrrrrrRRRAUUUUUUUUU 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 Minya skrev (1 time siden): MAMMA MAMMA DET ER SUPERSPENNENDE OG LITT SKUMMELT OG JEG VILLE BARE SI FRA AT JEG ER HER OG KANSKJE MULIGENS VIL HA LITT SELSKAP ELLER IKKE Dette tror jeg stemmer 😂Han har vært innekatt hele livet og nå er han ute litt og er så sjukt gira på luktene og lydene. Jeg er bekymret og får han ikke inn igjen. tilogmed med skinkebiter. Han er så gira at han liksom tar sats og fyker inn døra, og så løper han rundt og ut igjen. Og så kommer han inn og sier MRAU og så ut igjen. Morro. Anonymkode: 9deb6...5e5
Gjest AprilRyan Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 Ja, jeg tipper også det er litt usikkerhet fordi han nettopp er begynt å gå ut, men også at det er skikkelig spennende og gøy. Han roer seg sikkert når han blir litt mer vant til alle lydene, luktene og alt mulig ute
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #17 Skrevet 9. mars 2022 ... kan også være at han er sulten, eller maser etter en godbit. Anonymkode: f691c...701
Minya Skrevet 9. mars 2022 #18 Skrevet 9. mars 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Dette tror jeg stemmer 😂Han har vært innekatt hele livet og nå er han ute litt og er så sjukt gira på luktene og lydene. Jeg er bekymret og får han ikke inn igjen. tilogmed med skinkebiter. Han er så gira at han liksom tar sats og fyker inn døra, og så løper han rundt og ut igjen. Og så kommer han inn og sier MRAU og så ut igjen. Morro. Anonymkode: 9deb6...5e5 Vår mrrrauuuuu-er sånn når han bryter seg inn på soverommet også. Døra der må trekkes ordentlig til for at den skal gå i vanlig lås, så når vi glemmer det, kan han strekke potene opp på døra og dytte skikkelig i fra med bakpotene for å dytte døra opp. Og av en eller annen grunn så må den conqueringen gies høylytt beskjed om; MAMMA MAMMA JEG HAR ÅPNA DØRA TIL SOVEROMMET KOM OG SE!
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #19 Skrevet 11. mars 2022 Minya skrev (På 9.3.2022 den 18.57): Vår mrrrauuuuu-er sånn når han bryter seg inn på soverommet også. Døra der må trekkes ordentlig til for at den skal gå i vanlig lås, så når vi glemmer det, kan han strekke potene opp på døra og dytte skikkelig i fra med bakpotene for å dytte døra opp. Og av en eller annen grunn så må den conqueringen gies høylytt beskjed om; MAMMA MAMMA JEG HAR ÅPNA DØRA TIL SOVEROMMET KOM OG SE! For en personlighet 😂 Anonymkode: 9deb6...5e5
Minya Skrevet 11. mars 2022 #20 Skrevet 11. mars 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: For en personlighet 😂 Anonymkode: 9deb6...5e5 Hehe, ja, han er en finurlig liten skrue. Vi kaller ham for ADHD-pus, for han har det alltid travelt og raser gjerne rundt med raptus og gode greier. Og når han ligger og slækker et sted, så ligger han nesten alltid som en vrengt vaskefille 😛
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå