Gå til innhold

Ble vitne til stjeling, burde jeg sagt ifra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på butikken isted og ble vitne til at en eldre mann fylte sekken sin med sixpacks med øl bak noen hyller uten at de ansatte så det. Jeg hadde det travelt og tenkte at det ikke er mitt ansvar å «ta» butikktyver, men nå tenker jeg at jeg kanskje burde sagt ifra? Hva ville dere gjort? Tenker jo at jeg ikke har noe med situasjonen å gjøre så lot som jeg ikke så det, betalte det jeg skulle ha og gikk.

Anonymkode: 3f91d...791

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var på butikken isted og ble vitne til at en eldre mann fylte sekken sin med sixpacks med øl bak noen hyller uten at de ansatte så det. Jeg hadde det travelt og tenkte at det ikke er mitt ansvar å «ta» butikktyver, men nå tenker jeg at jeg kanskje burde sagt ifra? Hva ville dere gjort? Tenker jo at jeg ikke har noe med situasjonen å gjøre så lot som jeg ikke så det, betalte det jeg skulle ha og gikk.

De har han sikkert på video og tar han neste gang han prøver seg. 

Anonymkode: 491de...7c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ideellt sett burde du sagt fra til betjeningen, ja. 

Det er noe med at vi alle har ansvar for å gjøre verden til et bedre sted.

Anonymkode: c2b29...9b6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så merkelig å ikke bare gi en liten beskjed til en ansatt. 🤔 

Ja, jeg hadde sagt i fra. Det tar ikke lange tiden selv om jeg er travel. Er ikke sånn at du må sitte i avhør å forklare deg liksom.. 

Anonymkode: 93ddc...a7b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, når du er vitne til noe sånt, bør du absolutt si ifra, og ikke late som ingenting slik du gjorde! En sixpack er verdt ganske mye penger også…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, egentlig burde du ha sagt i fra. På samme måte som at jeg hadde sagt i fra dersom jeg så noen putte din mobil i lomma si. 

Men det er ikke ditt ansvar, og du må jo ikke. 

Anonymkode: 4ce1e...81c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du burde sagt i fra. Med mindre du synes det er greit at naboen din ikke ringer politiet dersom de oppdager at du har innbrudd. 

Anonymkode: 8a24d...fa2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt i fra. Er bare en setning til betjeningen i forbifarten, eller mens du allikevel står der og skal betale.

Anonymkode: 82c94...9f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva jeg hadde gjort. Vil jo håpe at jeg hadde gjort det rette og sagt i fra, men på en annen side hadde jeg fått dårlig samvittighet for mannen. Hvor desperat er man ikke når man stjeler en sixpack :(

Anonymkode: 3b8b7...47f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...