Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det tommel opp for dette? Olje som egentlig er tiltenkt mat, steking etc.. til hud og ansikt

Anonymkode: 8e2bb...004

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Egentlig burde vi bare brukt ting som kan spises ,på huden. Kokosolje kan du lunke litt på, så blir den fin og smørbar. 

Endret av Muskath
Skrevet

Du kan fint bruke både olivenolje og rapsolje til huden hvis du vil det, men pass på at det er kaldpresset/extra virgin. Varmpressede oljer har mistet det meste av antioksidanter og gode fettsyrer i prosessen. Om du har fet og/eller uren hud, bør du imidlertid unngå disse, da de ikke har antibakterielle egenskaper.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

nei

Anonymkode: e0477...3f9

Skrevet

Jeg stemmer også for kokosolje. Billig på Asia-butikker! Jeg bruker det til å lage sukkerskrubb. Skikkelig billig.

Hvorfor vil du bruke olje på huden?

AnonymBruker
Skrevet

Leste en artikkel nettopp i KK som sa at det var fint med noen typer matolje, men ikke rapsolje. Så jeg gikk til innkjøp av solsikkeolje. Har ennå ikke fått ut fingeren da.

"Det er imidlertid ikke alle matoljer som duger. Noen kan faktisk virke uttørrende på huden, mens for eksempel raps og mais ofte er utsatt for sprøytemidler, og Niemann anbefaler ikke oljer laget av disse vekstene."

Lenke: https://www.kk.no/livstil/dropp-hudkrem---bruk-matolje/67724736

Anonymkode: 81e71...58a

AnonymBruker
Skrevet

Olivenolje blander jeg ofte ut med litt jojoba olje og bruker som massasjeolje til ansiktet ☺️ er dog nøye med å vaske den av etter en stund, men huden kjennes deilig etterpå! 

Anonymkode: 25cd2...184

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler castrol gtx. Gir fin glatt hud og gir en gyllen farge

Anonymkode: 7a05c...f7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Leste en artikkel nettopp i KK som sa at det var fint med noen typer matolje, men ikke rapsolje. Så jeg gikk til innkjøp av solsikkeolje. Har ennå ikke fått ut fingeren da.

"Det er imidlertid ikke alle matoljer som duger. Noen kan faktisk virke uttørrende på huden, mens for eksempel raps og mais ofte er utsatt for sprøytemidler, og Niemann anbefaler ikke oljer laget av disse vekstene."

Lenke: https://www.kk.no/livstil/dropp-hudkrem---bruk-matolje/67724736

Anonymkode: 81e71...58a

Hvis man kjøper norsk, økologisk rapsolje, så skal rapsen være dyrket uten syntetiske plantevernmidler og kunsgjødsel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...