AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Han jeg er sammen med har hintet til meg at jeg må være mer tydelig på det jeg ønsker i senga lissom. Problemet er å jeg har ikke hatt så mange langvarig sexpartnere før og vet lissom ikke hva det er han vil jeg skal svare 🤷♀️ Dere andre damer, er dere flinke å formidle hva det er dere ønsker i senga til deres partner og er det så viktig, skal ikke sex være noe man bare gjør sammen med den man er glad i? Anonymkode: b739c...c16
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Ikke dame, men har et par synspunkter likevel. Det du foreslår, fungerer fint når begge er like, og innforstått med at seksuallivet hele tiden bare inneholder det som skjer av seg selv. Måten du snakker om sex, speiler ofte hvor seksuell du er, og hvor mye du tenker på sex i hverdagen. Det er bare min personlige erfaring. Akkurat som ubalanse i lyst fungerer dårlig over tid, vil manglende seksuell kommunikasjon fra den ene parten også virke ødeleggende. Anonymkode: bc21e...144 2
Blåjojo Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Jeg tenker man bør formidle hva man liker eller fantasier man ønsker å prøve. Dette for at man har ansvar for egen nytelse. Ingen som er tankelesere, og kanskje gir ikke han du er sammen med sin måte å ha sex på deg så mye nytelse. Da er det viktig å kunne formidle hva du liker. 2
Fioljenta Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Vi snakker mye og bra om sex. Det er jeg glad for fordi ingen av oss er tankelesere. 🤗 Men, altså, det trenger ikke være så komplisert. Ingen hensikt å prate ihjel opplevelsen heller. Under sex er små reaksjoner ofte nok. Noen «deilig», «wow» eller nytelseslydee er ofte mer enn nok. Eller «litt mer mot høyre» eller «litt saktere». Konkrete små tilbakemeldinger slik at partneren slipper å famle. Noen ganger handler det også om å skifte på å ta initiativ til kyss, kjærtegn, stillinger og så videre. Det er også en måte å vise at man liker. Vi har øvd mye på å prate om sex utenfor sengen. Og nå faller det helt naturlig. Jeg har samlet en del pratetips her. Men, joa, sex er jo noe man bare gjør med den man er glad i. Det å være nær, nyte intimiteten og sånt. Og i starten er det mer enn nok. Etterhvert oppdaget jeg litt mer om hva jeg liker. Og når vi begge delte, kunne sexen bli på begges premisser. Kos dere!🤗 Endret 8. mars 2022 av Fioljenta 2
sicario Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Han jeg er sammen med har hintet til meg at jeg må være mer tydelig på det jeg ønsker i senga lissom. Problemet er å jeg har ikke hatt så mange langvarig sexpartnere før og vet lissom ikke hva det er han vil jeg skal svare 🤷♀️ Dere andre damer, er dere flinke å formidle hva det er dere ønsker i senga til deres partner og er det så viktig, skal ikke sex være noe man bare gjør sammen med den man er glad i? Anonymkode: b739c...c16 Varierer hvor mye ulike par ønsker og har behov for å snakke om sex. For vår del snakket vi litt om det i starten av forholdet og i forbindelse med større hendelser i livet som har hatt stor påvirkning på hverdagen. Vi har bodd sammen i snart 20 år. Selvfølgelig har vi ikke noe behov for å stadig snakke om sex. Det har nok også litt sammenheng med at sex ikke er noen stor, viktig del av hverdagen våres nå. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå