Gå til innhold

Kjøper dere mye brukt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper noe brukt og noe nytt. Typisk "merkeklær" som jeg synes er fine me  for dyre nye.

Anonymkode: 76f65...b83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt mye brukt. Eneste «nye» det første barnet mitt fikk var bilsete. Fant mye på gis bort på Finn. På denne måten har jeg råd til å spare litt til barna mine. Det hadde jeg ikke hvis jeg skulle kjøpt alt nytt. Barnet mitt er fem år og har 45000 på sparekonto så langt. Det er mulig barnet ikke ønsker brukt når det er blir eldre, og det er greit, men det kommer nok og til å begrense sparingen betraktelig. Jeg kjøper også mye brukt og lite nytt til meg selv.  Det er miljøvennlig og økonomisk å kjøpe brukt. 

Anonymkode: 7427f...a41

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøper litt brukt til barna. Typiske ting som blir brukt lite, som babyklær, festdrakter, skøyter, ski ol kjøpes brukt.  Også kjøpt litt leker bruk. Men ofte er det billigere å følge med på salg. F eks hadde barnas hus nettopp salg på alt av vintervarer til 70 %. Kjøpte neste års vinterklær til de to eldste + påfyll av hansker, votter og luer. Har 3 barn, de yngste arver fra eldste. Men ikke alt av klær som holder til 3 barn, så må fylle på litt innimellom. 

Anonymkode: b5b3e...28d

Hvordan vet du hvilken størrelse de har neste vinter ?  Hvor mange størrelser opp går man ut fra det man har nå?

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig brukstøy kjøper vi nesten utelukkende brukt. Utetøy kjøper vi noen ganger brukt, men det krever en del mer arbeid å finne pent brukt utetøy. Kjøpt sko et par ganger med godt hell, men det er sjelden jeg finner noe bra til salgs. Vogn har vi kjøpt nytt, bilsete er arvet eller kjøpt nytt, alltid ny madrass (brukt seng) og resten har vi arvet. Selger en del pent brukt tøy selv, men selger det billig.

Anonymkode: 8501e...3de

• Liker 1
Skrevet

Kjøper nesten bare brukt til ungene. Det skal mye til for at jeg synes det er verdt å bruke penger på nye klær nå mens de er så små for eksempel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper mye brukt og det meste ser nesten ubrukt ut. Ja man kan få ting på salg, men plutselig trenger jeg noe uventet når det ikke er salg. Feks barnet mitt trenger nye vintersko nå helt på slutten av sesongen, salg er ferdig, og jeg fant fine rimelige vintersko på Finn. Samme med skisko, jeg har flere barn som er født på samme årstid, men de vokser så ulikt så skisko går ikke å arve for de er gjerne passelige på sommeren (feks har ski sko str 34 og 37, søsken er nå str 35-36 så da ble det Finn. Kjøper brukt til eldste og som arves til søsken. 

Det jeg kjøper brukt til barna: brettspill, puslespill, leker 1-5år (paw patrol, brannmann sam, brio togbane, gåbil osv), skøyter/ski/skisko, sykkel, pen-dress, festdrakt, fotballdrakt (Barcelona og div engelsk fotballdrakter). Fotballdrakt er dyrt og når de er starten av barneskolen så er det stas, men de bryr seg ikke om det er årets eller fjorårets drakt. 

Det jeg har kjøpt brukt til meg: kaffekopper i et servise jeg liker, juleservise, store blomsterpotter (gratis), vinterjakke, kjøkkenstoler. 

Jeg selger mye også. 

Anonymkode: cec35...255

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper masse beukt. Dessverre så opplever jeg at det er lite å få kjøpt brukt etter 8-10 år.. Så hos de eldste barna blir det som regel nytt. Men da går det i arv.

Anonymkode: 488e4...69f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kjøper mye brukt. Klespakker til ungene, vogn, ull, diverse. Har spart mye penger på det. Utenom sko og sånne ting - det kjøper jeg alltid nytt.

Kjøper dere alt nytt? Eller noe brukt? 

Anonymkode: f85aa...c2f

Masse brukt. Alt unntatt sko og madrasser egentlig. Om mulig vel og merke. Så blit mye brukt og noe nytt innimellom. Alt i klær, leker, møbler osv.

Anonymkode: 1336e...ab5

AnonymBruker
Skrevet

Nei æsj

Anonymkode: ab6e4...7a8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke klær. Etter å ha arvet mye og oppdaget at så og si alt har vært i tørketrommelen betaler jeg ikke for brukte klær. 

Har liten bil uten hengerfeste så alt stort jeg kunne tenke meg å kjøpe brukt utgår.

Skulle gjerne kjøpt brukt til ungene, men når ungene synes det er vanskelig å finne sko/utstyrsom passer nytt orker jeg ikke tanken på dra rundt overalt og så passer ingenting…. 

Anonymkode: 1cc25...123

• Liker 1
Skrevet
Innsikten skrev (6 timer siden):

Vi kjøper alt nytt, vårt første barn, så regner med at det meste går i arv til fremtidige barn. Synes det er tryggere og enklere å kjøpe nytt. Skal vi ha en ny vinterjakke er det mye enklere å gå i en nettbutikk å kjøpe den jakka. Istedenfor å søke på Finn, klikke gjennom 150 annonser og avtale med 8-9 selgere, prute og kanskje få en litt slitt flekkete jakke hjem i posten. Vinninga går litt i spinninga når OK brukt jakker ligger tett opp mot ny pris. Med betalt frakt i tillegg blir det like dyrt. 

Skal jeg kjøpe brukt må det se OK ut og være mye billigere enn nytt. Ser dessverre altfor ofte at det ikke er tilfellet. Jeg har kjøpt nye vinterdresser fra Reima til 450kr. Ser at samme modell og type dress ligger til 400-500 på Finn.no brukt. Da lønner det seg bare ikke.

Dette er, med respekt å melde, ikke riktig. Barneklær selges vanvittig billig. Jeg kjøper brukte Isbjörn-dresser til en femtedel av prisen, ullklær selges gjerne for en tiendedel av nypris. Tror du burde gi bruktmarkedet en ny sjanse.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
kankankan skrev (5 timer siden):

Dette er, med respekt å melde, ikke riktig. Barneklær selges vanvittig billig. Jeg kjøper brukte Isbjörn-dresser til en femtedel av prisen, ullklær selges gjerne for en tiendedel av nypris. Tror du burde gi bruktmarkedet en ny sjanse.

Med respekt å melde er jeg helt uenig! Jeg blir stadig sjokkert over hvor mye folk skal ha for godt brukt tøy.

Anonymkode: 965de...661

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klær arver vi mye av. Sko kjøpes nye, men f.eks. vinterdress, ski, skøyter, sykkel og slikt kjøper vi brukt. Fint for både lommeboka og miljøet. Jeg kjøper også gjerne utstyr som f.eks. sykkel brukt til meg selv.

Anonymkode: 4d215...731

Gjest Innsikten
Skrevet
kankankan skrev (6 timer siden):

Med all respekt, jeg har enda til gode å finne bruktklær som ser OK ut til en femtedel av prisen. Og ullklær til en tiende del av prisen? Jeg greier ikke å finne en ulltrøye til 20 - 30 kr på Finn.no, som også ser OK ut. Husk at frakt kommer i tillegg. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte alt nytt før barnet ble født, syntes det var litt stas. ;) Men angret fort da jeg så hvor lite vi rakk å bruke mye av det. Så fra han var noen mnd gammel har vi kjøpt det aller meste brukt. Unntaket er sko, bilstol og madrass.

Anonymkode: aaced...74d

Skrevet

Jeg kjøper aldri nytt

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kjøpt så mye brukt, men har arvet massevis! Og det er gull! Vinterdresser, ullklær, kjoler, luer, støvler, votter... det er som julaften hjemme hos oss når 5 åringen skal åpne arve-posene fra venner og kjente! Elsakjole fra 2018 som ingen andre har, er stas😄

Anonymkode: 226be...40b

Gjest Hottentått
Skrevet

Kjøper og selger mye brukt. Er mest ytterklær jeg kjøper brukt, men bare de 2-3 første åra. Etter det blir det mer slitasje. Men kjøper andre ting brukt, både møbler, interiør, sykler til barna. Kjempefint med gjenbruk. Selger mye selv også og det er jo ting som er i tipp topp stand ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Klær og sko kjøper vi bare nytt. Minsten arver fra eldsten, og vår erfaring er at det som selges brukt ofte er så slitt at det knapt holder til eldstemann engang. Det er mer kav enn det er verdt. 

Vi har kjøpt mye utstyr og leker brukt, og synes det er genialt. 

Anonymkode: 761eb...ad5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg kjøper mye brukt. Klespakker til ungene, vogn, ull, diverse. Har spart mye penger på det. Utenom sko og sånne ting - det kjøper jeg alltid nytt.

Kjøper dere alt nytt? Eller noe brukt? 

Anonymkode: f85aa...c2f

Ja kjøper mye brukt. Utstyr, møbler osv. Både til voksne, barna og baby. Men kjøper ikke klær brukt. 

Når vi trenger noe sjekker jeg alltid finn først før jeg evt kjøper nytt.

Anonymkode: 713b0...8c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...