Gå til innhold

Kjøper dere mye brukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper mye brukt. Klespakker til ungene, vogn, ull, diverse. Har spart mye penger på det. Utenom sko og sånne ting - det kjøper jeg alltid nytt.

Kjøper dere alt nytt? Eller noe brukt? 

Anonymkode: f85aa...c2f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper mye brukt til babyen. Har tre barn, så kjøper stort sett nytt til eldste og så går det i arv. Skøyter, slalåmski og skisko kjøper vi brukt da, det ble jo ikke slitt ut. 

Anonymkode: 3ad24...210

Gjest Innsikten
Skrevet

Vi kjøper alt nytt, vårt første barn, så regner med at det meste går i arv til fremtidige barn. Synes det er tryggere og enklere å kjøpe nytt. Skal vi ha en ny vinterjakke er det mye enklere å gå i en nettbutikk å kjøpe den jakka. Istedenfor å søke på Finn, klikke gjennom 150 annonser og avtale med 8-9 selgere, prute og kanskje få en litt slitt flekkete jakke hjem i posten. Vinninga går litt i spinninga når OK brukt jakker ligger tett opp mot ny pris. Med betalt frakt i tillegg blir det like dyrt. 

Skal jeg kjøpe brukt må det se OK ut og være mye billigere enn nytt. Ser dessverre altfor ofte at det ikke er tilfellet. Jeg har kjøpt nye vinterdresser fra Reima til 450kr. Ser at samme modell og type dress ligger til 400-500 på Finn.no brukt. Da lønner det seg bare ikke.

Skrevet

Vi arver mye, så opp til skolealder går ungene stort sett i arvetøy(har tre barn) 

Eldste er nå snart ni og bruker 146/152 i størrelse, så han har fått en del nytt nå. Det er ikke så mye brukt å finne i den størrelsen og smaken har blitt litt mer spisset. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper absolutt alt nytt.

Anonymkode: 6598e...695

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn, men kjøper masse brukt. Det er så mye å spare. Har på varsel på de merkene jeg liker, så slipper å gjennom mange annonser uansett. Skal jeg ha noe spesifikt søker jeg etter akkurat det, og finnes det ikke brukt kjøper jeg nytt.

Anonymkode: ad095...0d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjekker som oftest Finn først når det er noe vi trenger, ja. Finnes det noe som passer innen rimelig kjøreavstand så kjøper vi det ofte.

Anonymkode: b6048...5f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg kjøper mye brukt. Klespakker til ungene, vogn, ull, diverse. Har spart mye penger på det. Utenom sko og sånne ting - det kjøper jeg alltid nytt.

Kjøper dere alt nytt? Eller noe brukt? 

Anonymkode: f85aa...c2f

Ja kjøper en del brukt på finn,men også en del på klesbutikker

Anonymkode: 2d957...9fa

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte endel brukt når ungen var 1-2 år. Nå er det meste brukt enten dyrt eller slitt så kjøper heller på tilbud. 

Anonymkode: feb7a...9b8

Skrevet

Kjøpte aldri noe som helst brukt til barnet da han vokste opp, og ikke nå heller. Jeg selger imidlertid en del ting på Finn, selv om jeg ikke kjøper noe selv.

Det eneste jeg har kjøpt brukt, var på begynnelsen av nittitallet da jeg flyttet hjemmefra for første gang. Da kjøpte jeg stuebord brukt, og tv brukt. Det sistnevnte var et ræva kjøp, for å si det rett ut, den tv-en røyk første kvelden jeg hadde den.

Prøvde å klage til selger på telefon, men han prøvde å avvise meg bare. Så da sendte jeg kjæresten min og to kompiser av han med tv-en hjem til selgeren, og de ba høflig om å få enten pengene tilbake, eller en annen tv. Da gikk han med på det. Fikk en annen tv, og den var ikke særlig bra, den heller. Han drev visst og reparerte brukte tv-er i garasjen og solgte dem. Han var åpenbart ikke så flink. Tv nr to som jeg fikk fra han hadde en stor grønnaktig flekk oppe i venstre hjørne av skjermen. Den måtte jeg leve med inntil jeg en del tid senere fikk råd til å kjøpe meg en NY tv.

Ellers kan jeg ikke huske å ha kjøpt noe brukt, etter den dårlige erfaringen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper nytt til eldste, og så arver nestemann. De gangene jeg har kjøpt brukt, så syntes jeg ikke at det har holdt til to barn til. 

unntaket er som over her skisko, skøyter etc. 

Anonymkode: 965de...661

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper brukt så ofte jeg kan. Det er tross alt det eneste bærekraftige og det eneste som ikke setter CO2-avtrykk😇 Og så har jeg blitt inspirert til å sy selv av å følge Jenny Skavlan og Fæbrik, hun/de er sykt inspirerende 🤩

Anonymkode: 2c95f...55e

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper litt brukt til barna. Typiske ting som blir brukt lite, som babyklær, festdrakter, skøyter, ski ol kjøpes brukt.  Også kjøpt litt leker bruk. Men ofte er det billigere å følge med på salg. F eks hadde barnas hus nettopp salg på alt av vintervarer til 70 %. Kjøpte neste års vinterklær til de to eldste + påfyll av hansker, votter og luer. Har 3 barn, de yngste arver fra eldste. Men ikke alt av klær som holder til 3 barn, så må fylle på litt innimellom. 

Anonymkode: b5b3e...28d

• Liker 3
Skrevet

Det kommer litt an på hva det er.

Vogn føler jeg ofte er veldig høyt priset på Finn.

AnonymBruker
Skrevet

Ja,kjøper gjerne brukt. Det være seg fra møbler, kjøkkenutstyr og diverse til barna. Ikke så mye brukte klær lenger da barna er begynt å bli store og iallefall klær til minstemann. (Str 158) er vanskelig å finne. Skøyter og div vinteraktiviteter prøver jeg alltid å finne brukt da de bare er passelig  en sesong uansett. Er absolutt tilhenger av brukt da vi kaster alt for mye og melde mine barn på bruktmarked 1-2 ganger i året. Da selger de unna det de har vokst i fra og ikke bruker mere og slik tjener de seg en liten sum:) 

Anonymkode: 3c6eb...73f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper vinterdresser/parkdresser brukt bare, ulltøy og vanlige klær kjøper jeg på salg.

Anonymkode: 4bec9...861

Skrevet

Kjøper det meste brukt, ikke pga pris men pga miljø

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge jeg finner det jeg skal ha brukt til en ok pris innenfor kjøreavstand så kjøper jeg brukt. Mye som gis bort også. Gjelder både til barna, meg selv og til huset. Vil tro 90% av barnas klær er brukt, mens kanskje 50% av det som kommer i hus totalt av ting og tang er brukt. Jeg har feks fått ei hel pose brukte og ubrukte lyspærer på Finn liksom - løste pære-problemet mitt med en liten søndagstur i nabolaget! 😅

Anonymkode: 92da5...2f0

• Liker 1
Skrevet

Aldri kjøpt noe brukt til mitt barn, men har solgt en del av tingene når vi har vært ferdige med de. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper nesten bare brukt og vi arver også.

Anonymkode: ae9b1...d0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...