Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen til kjæresten min, har kontaktet meg og spredt løgner og prøvd å sabotere forholdet vårt. Sjalusi er motivet, men hun har heldigvis ikke lyktes.

Det er derimot ganske bekymringsverdig at en person med så lite selvkontroll, og dårlige verdier og oppførsel, faktisk jobber som lærer! Altså en som skal støtte og veilede sårbare ungdommer!

Føler at jeg ville ha visst det, om en lærer mine barn hadde, oppførte seg så dårlig -når man tross alt skal være en rollemodell og ha gode holdninger.

Har derfor lekt med tanken på å sende en saklig mail til rektor på skolen hvor hun jobber, og informere om hvor destruktiv og ondsinnet, uærlig hun er.

Hva kan bli eventuell reaksjon på dette? Burde jeg sende anonym mail, eller med navn? Det er vel ikke ulovlig å sende en slik bekymringsmelding?

Anonymkode: c9ba1...201

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du kunne gi håndfaste beviser, ellers er det du som virker som en gal stalker

Anonymkode: d415a...43d

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært litt i samme situasjon, bare at eksen til mannen min jobber som psykolog. Helt sjukt at folk med så syke forstyrrelser får jobbe med psykisk helse. 

Gjorde ingenting med det altså, enn å håpe at det snart ville gå over. Mulig jeg ville gjort noe om det fortsatte, men tror jeg hadde starta med å anmelde i håp om å få gjennom et kontaktforbud. Sikkert tilnærmet umulig, men 

Anonymkode: 6e699...a78

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri blandet arbeidsgiver inn i noe slikt. Antakeligvis vil du gjøre mer skade enn godt, og eskalere situasjonen unødvendig. Sjalusi betyr ikke at hun ikke er en god lærer. 

Anonymkode: 0f22e...0e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at hun gjør noe da? Eller er det kjæresten din som forteller deg at hun er koko? 

Anonymkode: f258e...812

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld henne. Det burde være første steget. 

Anonymkode: d0dee...2be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eksen til kjæresten min, har kontaktet meg og spredt løgner og prøvd å sabotere forholdet vårt. Sjalusi er motivet, men hun har heldigvis ikke lyktes.

Det er derimot ganske bekymringsverdig at en person med så lite selvkontroll, og dårlige verdier og oppførsel, faktisk jobber som lærer! Altså en som skal støtte og veilede sårbare ungdommer!

Føler at jeg ville ha visst det, om en lærer mine barn hadde, oppførte seg så dårlig -når man tross alt skal være en rollemodell og ha gode holdninger.

Har derfor lekt med tanken på å sende en saklig mail til rektor på skolen hvor hun jobber, og informere om hvor destruktiv og ondsinnet, uærlig hun er.

Hva kan bli eventuell reaksjon på dette? Burde jeg sende anonym mail, eller med navn? Det er vel ikke ulovlig å sende en slik bekymringsmelding?

Vet om flere som har oppført seg dårlig mot andre, som jobber med mennesker og barn. 

Men så har jeg vært i en slik situasjon der jeg ble beskyldt for å være sjalu og ønsket å ødelegge for min eks. Men tro meg, han var den som kontaktet meg døgnet rundt. 

Anonymkode: 43c26...480

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at hun lyver? 
Å kontakte arbeidsgiver er i de aller fleste tilfeller en dårlig idé. Det vil slå tilbake på deg selv.

Anonymkode: 22345...634

• Liker 2
Skrevet

Det vil være veldig uproft å gå til arbeidsgiveren hennes, og det vil bare slå tilbake på deg selv. Først går du direkte til henne og ber henne på en sivilisert måte om å slutte med det tullet hun holder på med.

Hvis det ikke hjelper OG hvis det hun driver med er over grensen til hva som er ulovlig anmelder du henne til politiet. 

Du spør om du kan sende et anonymt brev; hva skulle vitsen med det være? Utifra den informasjonen du gir vil det jo være åpenbart hvem som sender brevet uansett. (Nå er vil vel alle enige om at du ikke skal sende noe som helst til arbeidsgiver, men HVIS det hadde vært aktuelt kunne du i alle fall ikke vært anonym.)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (8 minutter siden):

Det vil være veldig uproft å gå til arbeidsgiveren hennes, og det vil bare slå tilbake på deg selv. Først går du direkte til henne og ber henne på en sivilisert måte om å slutte med det tullet hun holder på med.

Hvis det ikke hjelper OG hvis det hun driver med er over grensen til hva som er ulovlig anmelder du henne til politiet. 

Du spør om du kan sende et anonymt brev; hva skulle vitsen med det være? Utifra den informasjonen du gir vil det jo være åpenbart hvem som sender brevet uansett. (Nå er vil vel alle enige om at du ikke skal sende noe som helst til arbeidsgiver, men HVIS det hadde vært aktuelt kunne du i alle fall ikke vært anonym.)

Vet hun har kontaktet flere kvinner kjæresten har datet, så er faktisk ikke bare meg som har blitt utsatt for henne. Så evt mail til arbeidsgiver vil være semi-anonymt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet hun har kontaktet flere kvinner kjæresten har datet, så er faktisk ikke bare meg som har blitt utsatt for henne. Så evt mail til arbeidsgiver vil være semi-anonymt.

Denne kjæresten (ex) kan ikke han ta en tlf til dette forskrudde mennesket? Mens du hører på? Kanskje du blir overrasket? 

Anonymkode: d0dee...2be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det, det er bare kleint på dine vegne. Hva er det denne eksen har gjort egentlig? 

Anonymkode: 8e293...909

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hadde jeg vært arbeidsgiver og fått en slik mail, hadde jeg sendt den videre til politiet. Fra arbeidsgivers synsvinkel virker du som en galning.

Anonymkode: 9ff61...914

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hadde jeg vært arbeidsgiver og fått en slik mail, hadde jeg sendt den videre til politiet. Fra arbeidsgivers synsvinkel virker du som en galning.

Anonymkode: 9ff61...914

Hvorfor ville du  ha sendt det til politiet? er jo ikke kriminelt å sende en bekymingsmelding

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du at du oppnår med dette? At rektor gjør noe med det? Rektor kommer neppe til å spre personsensitiv info slik du håper og tror på. 

Vedkommende til å tro at det er du som er den gærne og bli irritert på deg for du forsøker å involvere vedkommende i privat drama. 

Om du dere utsettes for noe straffbart så anmelder dere. 

Anonymkode: ffd6c...c2e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg som sjef, med en ansatt som fungerer fint i jobben sin, fått et sånn mail så hadde jeg tenkt stakkars deg som sender slike mailer. Kanskje ledd litt. Og slettet den. Det er en privatsak og har null med arbeidsplassen å gjøre. Du framstår bare som stakkarslig og hevngjerrig.

Anonymkode: e91f0...55a

• Liker 5
Skrevet

Javel.

Hva tenker du rektor skal gjøre liksom, eller tenke om dette? Det er jo fort du som fremstår som den gale her. Du gjør jo akkurat det du anklager henne for å gjøre, bare at hun vil bryte opp forholdet ditt og du vil ødelegge karrieren hennes.

Dersom arbeidsgiver gjør noe som helst, så er det å advare denne "stalkeren" din om at hun tydeligvis har en destruktiv og onsdinnet stalker som prøver å ødelegge ting for henne. Jeg hadde nok rådet henne til å anmelde deg til politiet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mulig at det er kjæresten din som er den psyke her og hun prøver å advare deg......

Nettopp pga slike reaksjoner som du viser her har jeg vært helt taus ovenfor alle de nye kjærestene til eksen min, den narsisstiske, hissige,sjalue og herpesbefengte fyren jeg heldigvis kom meg unna.

Hadde jeg tatt kontakt så hadde jeg blitt stemplet som den som prøver å ødelegge.

Anonymkode: 52a37...168

• Liker 1
Skrevet

Anmeld henne for ærekrenkelser og forlang kontaktforbud. 
Jeg tippe at arbeidsplassen hennes allerede vet hvilken kaninkoker de har i staben. 
Ikke kontakt dem

• Liker 2
Skrevet

Nei, la det være. Du vil framstå som gal.

Dessuten har ikke rektor noe bruk for slikt sladder, så lenge hun skjøtter jobben sin bra. Hun kan godt være en fantastisk lærer selv om du ikke liker henne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...