Gå til innhold

Misunnelig på storebroren min

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan tapte du et hus til 10 millioner? Hva skjedde?

Ts

Anonymkode: c4f29...875

Fordi jeg er tidenes idiot og gamblet det bort for å tjene enda mer. Angrer som en gal nå og gråter jevnlig over hvor dum jeg var. Eiendomsprisene øker enormt så jeg har aldri mulighet til å få i nærheten av like fin bolig som jeg hadde.  Jeg gikk fra å være vinner på eiendomsmarkedet til en som er taperen. 

Ditt trumfort er at du er ung nok til å kunne tjene mye. Hemmeligheten bak formuer er tid. Man får inntekt, avkastning på bolig og fond. Man tjener på salg av bolig, man tjener ved at lønningene øker etter som man får mer erfaring, osv. 

Jeg har for få år igjen til pensjonsalder til å gjøre det bra økonomisk. Du derimot har nærmest samtlige arbeidsår igjen. Jeg ville gjort hva som helst for å være på din alder. Ikke kast det bort. Man vet ikke hva man har før man har tapt det og du kommer til å angre som en hund senere i livet om du kaster bort årene du har nå.  Du er i perioden av livet hvor du nærmest kan bestemme din egen fremtid. 

Anonymkode: 2abc9...fd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fordi jeg er tidenes idiot og gamblet det bort for å tjene enda mer. Angrer som en gal nå og gråter jevnlig over hvor dum jeg var. Eiendomsprisene øker enormt så jeg har aldri mulighet til å få i nærheten av like fin bolig som jeg hadde.  Jeg gikk fra å være vinner på eiendomsmarkedet til en som er taperen. 

Ditt trumfort er at du er ung nok til å kunne tjene mye. Hemmeligheten bak formuer er tid. Man får inntekt, avkastning på bolig og fond. Man tjener på salg av bolig, man tjener ved at lønningene øker etter som man får mer erfaring, osv. 

Jeg har for få år igjen til pensjonsalder til å gjøre det bra økonomisk. Du derimot har nærmest samtlige arbeidsår igjen. Jeg ville gjort hva som helst for å være på din alder. Ikke kast det bort. Man vet ikke hva man har før man har tapt det og du kommer til å angre som en hund senere i livet om du kaster bort årene du har nå.  Du er i perioden av livet hvor du nærmest kan bestemme din egen fremtid. 

Edit. Jeg skjønner selvsagt at du er misunnelig. Men hver så snill ikke kast bort årene dine. 

Hører med til historien at en av grunnene til at jeg gamblet bort huset mitt var at jeg var misunnelig på de som hadde enda mer enn meg. Misunnelsen førte til at jeg tapte alt økonomisk. Verdt å tenke på hva du har, hva du kan få og ikke ende opp med å la misunnelsen gjøre at du taper både det du har og det du kan få. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...