AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Hei, min bror på 27 er jeg misunnelig på. Han tjente 3,2 millioner på en enkel god eiendomshandel (en forsikringssak) ved ren flaks ifjor. I tillegg har han en fantastisk jobb med veldig god lønn. Han er godt over snittet høy (jeg og), over snittet pen og er smart og flink. Han har en kjæreste som også er veldig pen og oppegående. Jeg har ingen jobb, har en f***-load av studiegjeld allerede fordi jeg valgte å studere noe som er veldig dyrt og har dårlige arbeidsmuligheter, men var drømmen min. Jeg er bitter på forskjellen mellom oss. M23 Anonymkode: c4f29...875
NiceOrNothing Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei, min bror på 27 er jeg misunnelig på. Han tjente 3,2 millioner på en enkel god eiendomshandel (en forsikringssak) ved ren flaks ifjor. I tillegg har han en fantastisk jobb med veldig god lønn. Han er godt over snittet høy (jeg og), over snittet pen og er smart og flink. Han har en kjæreste som også er veldig pen og oppegående. Jeg har ingen jobb, har en f***-load av studiegjeld allerede fordi jeg valgte å studere noe som er veldig dyrt og har dårlige arbeidsmuligheter, men var drømmen min. Jeg er bitter på forskjellen mellom oss. M23 Anonymkode: c4f29...875 Ja, misunnelse er jo konstruktivt . Så det syns jeg du skal fortsette med . ( isteden for å jobbe deg opp og frem selv ) 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Du må snu tankegangen din. Hva er det DU vil ha mer av i DITT liv? Fokuser på det Anonymkode: 4b7cd...eb0
Raven.Writingdesk Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, min bror på 27 er jeg misunnelig på. Han tjente 3,2 millioner på en enkel god eiendomshandel (en forsikringssak) ved ren flaks ifjor. I tillegg har han en fantastisk jobb med veldig god lønn. Han er godt over snittet høy (jeg og), over snittet pen og er smart og flink. Han har en kjæreste som også er veldig pen og oppegående. Jeg har ingen jobb, har en f***-load av studiegjeld allerede fordi jeg valgte å studere noe som er veldig dyrt og har dårlige arbeidsmuligheter, men var drømmen min. Jeg er bitter på forskjellen mellom oss. M23 Anonymkode: c4f29...875 Det er forståelig at du føler det sånn, men det er ikke en følelse du bør eller kan dvele for lenge med. Livet er urettferdig, sånn er det bare. Din bror har hatt mer flaks enn de fleste. Men, vet du hva, det har tross alt du også. Det er ikke alle som har muligheten til å studere et dyrt studie og følge drømmen sin. Det er viktig at du holder på nettopp det: drømmen din. Ikke hans. Du vet ingenting om hva fremtiden bringer. Hvor er dere om 10 år? 15? Det kan være andre lodd i livet han må bære, som du ikke ser nå. Hans helse, hans fremtidige økonomi. Alt kan skje. Så legg bort sjalusien din. Du lever selv i en tid hvor det har vært pandemi og nå krig på relativt nært hold. Du er dermed fortsatt en av de som har hatt mye flaks her på jorda, selv om du ikke sitter med millioner på konto. Du velger hvem du vil være. Vil du virkelig være bitter..? 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 Misunnelse er ingen god følelse. Jeg ønsker at min bror skal lykkes selv om jeg ikke gjør det. Ville det vært bedre om han var rusmisbruker eller tjente så lite at han alltid måtte snu på dette? Bra for han at han hadde flaks. Håper du ikke går glipp av muligheter fordi du er opptatt med å være bitter. Anonymkode: 38d1f...627
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 Du kommer ingen vei med å sammenligne deg med andre, brødre eller ikke brødre. Du må stå der du er og så begynne gå i den retning du vil. Ett skritt av gangen. Altså, jeg skjønner det er lett å se på en bror og gjøre seg tanker. Men det kommer ikke noe godt ut av det. Så hver gang den driten der begynner surre i skolten, stopp. Stopp og tenke på det. det går ann. Ikke for trollet i hue. Og bruke energien til neste skritt på din vei. Alle må starte der de er og begynne. Anonymkode: b5c96...b64
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Stopp Å tenke på det. Mente jeg. Herrefred, så flaut. Sorry andre feil. Fremad marsj med deg. Anonymkode: b5c96...b64
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei, min bror på 27 er jeg misunnelig på. M23 Anonymkode: c4f29...875 Skjønner at du er misunnelig, men om noe så er du 4 år yngre enn din bror. Uansett hvor rik man er så er tid det vi har begrenset av. Så lenge du overlever vil du bli 27, men din bror vil aldri bli 23. Jeg er eldre enn min bror og har bedre økonomi enn han. Men det er jo nettopp fordi jeg er eldre enn han, jeg kom i jobb før han, jeg kom inn på boligmarkedet før han, osv. Så lenge du er frisk og oppegående vil du alltids kunne tjene penger. Du blir kanskje aldri like rik som din bror, men hva så? Det viktigste er å ha nok til å klare seg. Og om du virkelig ønsker å tjene mye penger så klarer du det. Det er bare å legge ned timene. Håper du får jobben du tok utdanning til. Men om du ikke får det så kan du alltids ta en ny utdanning som gir bedre arbeidsmuligheter og lønn. Og du kan ta den mens du er i jobb og slippe å pådra deg mer gjeld. Anonymkode: 800b0...ae1 1
Mooza Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 Du skal være stolt av din bror og glad på hans vegne. Heller bruke hans fremgang som inspirasjon for ditt liv. Jeg har tre søsken og aldri vært sjalu på dem. Jeg unner dem alt det de greier i livet, og greier de ikke ting, så er det min sorg. Misunnelse er en følelse som har jeg veldig liten respekt for, og spesielt mellom søsken. Skjerp deg.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #10 Skrevet 6. mars 2022 Vær glad på din brors vegne.. husk at alle har sitt å stri med! ha fokus på deg selv og jobb for å nå dine mål Anonymkode: ff9bb...e79
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Skrevet 6. mars 2022 46 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, min bror på 27 er jeg misunnelig på. Han tjente 3,2 millioner på en enkel god eiendomshandel (en forsikringssak) ved ren flaks ifjor. I tillegg har han en fantastisk jobb med veldig god lønn. Han er godt over snittet høy (jeg og), over snittet pen og er smart og flink. Han har en kjæreste som også er veldig pen og oppegående. Jeg har ingen jobb, har en f***-load av studiegjeld allerede fordi jeg valgte å studere noe som er veldig dyrt og har dårlige arbeidsmuligheter, men var drømmen min. Jeg er bitter på forskjellen mellom oss. M23 Anonymkode: c4f29...875 Jeg er i samme situasjon, bare jeg er eldre enn min bror. Det er ekstra bittert. Jeg unner selvsagt min bror alt i verden, men jeg er så trist for at jeg tok de verste valgene økonomisk. Og at jeg kommer til å bruke lang lang tid på å komme ut av mine økonomiske problemer. At jeg sliter med bare med å få jobb, mens min bror som er i jobb får jobbtilbud hver uke. Det er lett å si "fokuser på det positive, ikke sammenlign deg med andre, se fremover, fokuser på det du kan gjøre noe med, osv". Men det er ikke like lett når man har rotet det skikkelig til. Om det er en trøst så har nok jeg rotet det til betraktelig mer enn deg. Jeg tapte et nedbetalt rekkehus til 10 millioner og er nå på leiemarkdet. Det er bittert. Anonymkode: 2abc9...fd2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Skrevet 7. mars 2022 23 år??? Du har god tid til å ta han igjen. Slapp av. Anonymkode: e8b80...166
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Skrevet 7. mars 2022 Her er det omvendt. Storebror er misunnelig på meg. Han hadde all verdens muligheter for å lykkes. Han har fått hjelp økonomisk hver gang han har bedt om det. Til og med gratis bolig. Jeg har ikke fått en eneste krone fordi han har brukt opp det jeg egentlig skulle ha fått. Han har fått tre barn uten å ha fullført noe utdannelse. Har i tillegg fått mye gjeld. Når han ser hvor mye jeg har lykkes, ble han furten og nekter å være i samme rom som meg. Sist gang jeg så han var for 9år siden, da han lånte 300k. Da var det 4år siden forrige gang jeg så han og har ikke sett eller hørt noe fra han siden. Han er idag en bitter mann. Du er ennå ung, ts. Ikke la sjalusien ødelegge for deg, forholdet til broren din og fremtiden din. Anonymkode: 066b5...c6a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er i samme situasjon, bare jeg er eldre enn min bror. Det er ekstra bittert. Jeg unner selvsagt min bror alt i verden, men jeg er så trist for at jeg tok de verste valgene økonomisk. Og at jeg kommer til å bruke lang lang tid på å komme ut av mine økonomiske problemer. At jeg sliter med bare med å få jobb, mens min bror som er i jobb får jobbtilbud hver uke. Det er lett å si "fokuser på det positive, ikke sammenlign deg med andre, se fremover, fokuser på det du kan gjøre noe med, osv". Men det er ikke like lett når man har rotet det skikkelig til. Om det er en trøst så har nok jeg rotet det til betraktelig mer enn deg. Jeg tapte et nedbetalt rekkehus til 10 millioner og er nå på leiemarkdet. Det er bittert. Anonymkode: 2abc9...fd2 Hvordan tapte du et hus til 10 millioner? Hva skjedde? Ts Anonymkode: c4f29...875
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #15 Skrevet 7. mars 2022 Misunnelse er roten til alt ondt, og muligens en årsak til at du står fast. Skift fokus. Unn broren din hans lykke. Noe du selv hadde satt pris på andre veien. Å være sur og bitter for hva andre har kontra deg, syntes så sjukt godt på utsiden. Og det skaper ikke tilitt. Dessuten så har du fokus på utseendet ditt og ikke hva du er god for. Skulle jeg ha ansatt noen, hadde jeg ikke valgt en nonchelant dandy, fremfor en som brenner for yrket sitt, noe sannsynlig din bror gjør Anonymkode: 08db8...03a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #16 Skrevet 7. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Du er ennå ung, Anonymkode: 066b5...c6a Youth is wasted on the young er det noe som heter. Og det er så sant. De unge vet ikke hvor heldige de er før de blir gamle nok til å se tilbake på hva de burde gjort. Trådstarter er ung nok til å få omtrent hva han vil. Anonymkode: 70bdf...b71 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #17 Skrevet 7. mars 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Dessuten så har du fokus på utseendet ditt og ikke hva du er god for. Skulle jeg ha ansatt noen, hadde jeg ikke valgt en nonchelant dandy, fremfor en som brenner for yrket sitt, noe sannsynlig din bror gjør Anonymkode: 08db8...03a Enig i at det er innsiden som teller mest, men synes det er fint at trådstarter er fornøyd med noe her i livet. Når man er på bunnen er det viktig å se lyspunktene og ikke tro at alt er helsvart. Anonymkode: 70bdf...b71
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #18 Skrevet 7. mars 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Vær glad på din brors vegne.. husk at alle har sitt å stri med! ha fokus på deg selv og jobb for å nå dine mål Anonymkode: ff9bb...e79 Ja, kan godt være at trådstarters bror sliter uten at trådstarter vet det. Anonymkode: 2abc9...fd2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #19 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei, min bror på 27 er jeg misunnelig på. Han tjente 3,2 millioner på en enkel god eiendomshandel (en forsikringssak) ved ren flaks ifjor. I tillegg har han en fantastisk jobb med veldig god lønn. Han er godt over snittet høy (jeg og), over snittet pen og er smart og flink. Han har en kjæreste som også er veldig pen og oppegående. Jeg har ingen jobb, har en f***-load av studiegjeld allerede fordi jeg valgte å studere noe som er veldig dyrt og har dårlige arbeidsmuligheter, men var drømmen min. Jeg er bitter på forskjellen mellom oss. M23 Anonymkode: c4f29...875 Alt er jo din egen feil bortsett fra det overfladiske. Anonymkode: 19882...f89
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #20 Skrevet 7. mars 2022 Har 2 søstre som sitter fast i bitterhetsgrøften. De fikk mye av min far da vi vokste opp og jeg fikk lite. Det gjorde til at jeg jobbet hardt og er millionær i dag, mens de bruker tiden på misunnelse og vil ikke ha kontakt med meg. Vær smart, jobb hardt og så vil det snu for deg også😉 lær deg å unne, ikke misunne. Anonymkode: 196ef...dfc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå