nostalgia Skrevet 28. oktober 2005 #1 Skrevet 28. oktober 2005 Hei! Jeg har hatt en diskusjon gående med en bekjent, som mener at det er forskjellige kjønn på Kristornbuskene, og at bare ett av kjønnene bærer bær. Men, vi klarer ikke å finne ut om dette stemmer eller ikke. Har leitet litt på Internet og spurt i blomsterforretning, men har fremdeles ikke fått noe svar. Noen her som har noe informasjon om dette? Vennlig hilsen, Anette
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. oktober 2005 #3 Skrevet 29. oktober 2005 Har du lett på nett, altså? Tok meg og google ca 30 sekunder å finne dette: I maj måned blomstrer kristtorn med små hvide duftende blomster. Det mest almindelige er, at der er hanplanter og hunplanter, men enkelte planter kan godt være tvekønnede. Både han- og hunblomsterne afgiver nektar til glæde for mange forskellige insekter. Derefter udvikles frugter på hunplanterne – de er ved modenhed røde.
nostalgia Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2005 Ja... jeg leitet og leitet jeg (på Google til og med...) *huff* Bra at det er andre som er mer observante enn meg da!! Tusen takk for hjelpen, Bjørnsdatter!! Vennlig hilsen Anette
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. oktober 2005 #5 Skrevet 29. oktober 2005 Det hjelper kanskje å stave det riktig - det heter kristtorn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå