Gå til innhold

Løpesekk størrelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når bakken bli bar så ønsker jeg å kunne jogge til/fra jobb. Jeg blir derfor avhengig av å kunne bringe matpakke og helst en drikkeflaske i sekken, samtidig vil jeg at den skal være liten og sitte godt. Det verste jeg vet er at noe humper og dingler mens jeg løper. Det er også veldig varierende vær her så ofte vil jeg ha behov for å ha plass til en tynn jakke og eventuelt bukse i sekken.

Noen som har en løpesekk og tilsvarende innhold som har noen ide om hvor mange liter som vi lønne seg?

Noen typer/merker som er bedre enn andre? Vil ha en bra sekk som jeg blir fornøyd med og ikke en som havner bakerst i boden.

Anonymkode: 3cc36...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Osprey er jo et merke mange sverger til. 

Om du har mulighet, ville jeg gått innom en fysisk butikk og prøvd den. Rett og slett puttet oppi det du vil ha oppi, og småløpt omkring i lokalet. Det har jeg gjort selv, og ja, du blir nok sett dumt på 😛 

Jeg fant aldri noe jeg likte (må ha plass til en tung stor utvikler-laptop i tillegg...).

Anonymkode: 9c02f...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Osprey er jo et merke mange sverger til. 

Om du har mulighet, ville jeg gått innom en fysisk butikk og prøvd den. Rett og slett puttet oppi det du vil ha oppi, og småløpt omkring i lokalet. Det har jeg gjort selv, og ja, du blir nok sett dumt på 😛 

Jeg fant aldri noe jeg likte (må ha plass til en tung stor utvikler-laptop i tillegg...).

Støtter forslaget om prøving. Hadde faktisk en liten Ospreysekk før som jeg løp med, med den slang rundt på ryggen og det var masse reimer og greier som slang rundt også. En dedikert løpesekk sitter mye bedre på kroppen er min erfaring i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jouley skrev (3 minutter siden):

Støtter forslaget om prøving. Hadde faktisk en liten Ospreysekk før som jeg løp med, med den slang rundt på ryggen og det var masse reimer og greier som slang rundt også. En dedikert løpesekk sitter mye bedre på kroppen er min erfaring i alle fall

Ja, alle sånne reimer er drittirriterende. Samtidig kan man ikke tape dem fast heller, for man må kunne stramme når sekken er på ryggen. Og så skal man ha den til å sitte så stramt at den ikke hopper omkring, samtidig som man skal kunne puste, også i de bratteste oppoverbakkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den Salomon-saken det ble linket til her er jo en drikkevest, ikke en sekk... er den holdbar nok til daglig sekkebruk? Mine Salomon-drikkevester ville ikke tålt daglig bruk som til-og-fra-jobb-sekk, tror jeg.

Anonymkode: bc418...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Den Salomon-saken det ble linket til her er jo en drikkevest, ikke en sekk... er den holdbar nok til daglig sekkebruk? Mine Salomon-drikkevester ville ikke tålt daglig bruk som til-og-fra-jobb-sekk, tror jeg.

Det er en 12 liters sekk, i tillegg til at det er plass til drikkeflasker foran.  Jeg har en slik og den er helt topp til å frakte tøy og sko til og fra jobb. Den har holdt i 3-4 år nå. Anbefaler deg å teste ut i butikk for å se om du finner en du liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har Fastpack 20 fra Ultimate direction på 20 liter. Veldig fornøyd. 

Anonymkode: d8d65...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jouley skrev (20 timer siden):

Det er en 12 liters sekk, i tillegg til at det er plass til drikkeflasker foran.  Jeg har en slik og den er helt topp til å frakte tøy og sko til og fra jobb. Den har holdt i 3-4 år nå. Anbefaler deg å teste ut i butikk for å se om du finner en du liker :)

Jeg har nok av drikkevester. Tre fra Salomon. Gode til sin bruk, men kunne aldri falt meg inn å bruke det til og fra jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Salomon ADV Skin 12 som linket over her. Jeg har prøvd en av de minste Osprey-sekkene og syns den humper for mye. Drikkevesten fra Salomon sitter mye bedre. Har plass til både flaske og matpakke foran, og tynn ulltrøye, tynn vindjakke og tynn vindbukse på ryggen. 

Jeg har en annen variant enn den linket til da, tror min er litt mindre faktisk. Hatt den i flere år og ingen tegn til at den ikke holder maaaange år til med relativt hyppig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...