Gå til innhold

Navnet Torgrim?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Både Torgrim og Thorgrim er sterke navn, synes jeg. Jeg synes det er såpass sterkt at det burde få stå alene, men det er min mening. Jeg har selv en onkel som heter det, og har kun gode assosiasjoner til navnet.

Anonymkode: 378c6...a45

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tor er kulere. Men liker det best alene. Sammen med ett annet navn blir det mye svakere og litt borte på en måte. Alene er det fjelltøft. Kanskje litt hardt babynavn men det er tross alt ikke baby han skal være lengst.

Anonymkode: eed1f...511

Skrevet

Jeg synes det er ufint å gi barnet sitt et navn man vet kan gi utfordringer i livet. Slike gammeldagse navn er ikke særlig populære lenger (og det er jo ikke uten grunn), men her vil han i tillegg få "grim" i navnet sitt... Det kan fint være en gyllen mulighet for mobbere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er veldig fint! 👌

Anonymkode: d7516...cf0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har aldri hørt noen beskrive noen som grim i stedet for stygg 😄 Slapp av.

Anonymkode: c8074...720

Det er jo et vanlig ord i f.eks eventyr. Både grim og ful. 

Det er også vanlig dansk ord for stygg, så mulig jeg er vant med å høre det pga flere danske venner. Blir sikkert ikke noe problem 😊

Det er jo flere navn som er i den grøfta, men når man blir kjent med personen glemmer man jo det. Husker ei venninne kalte datteren veslemøy, for meg ble det «lille jomfru», men man tenker jo ikke på det etter en stund. Hun er for øvrig 15-16 år og kalles kun Vesle. 

Anonymkode: 7b336...aca

AnonymBruker
Skrevet
Miranda Bailey skrev (18 timer siden):

Jeg synes det er ufint å gi barnet sitt et navn man vet kan gi utfordringer i livet. Slike gammeldagse navn er ikke særlig populære lenger (og det er jo ikke uten grunn), men her vil han i tillegg få "grim" i navnet sitt... Det kan fint være en gyllen mulighet for mobbere. 

Heh, er da mye verre å bli døpt type: Milo, Fabian, Linus, osv. Er jo å be om at guttungen skal bli mobba.

Er da ingen som kødder med Torgrim.

Anonymkode: 04d3a...380

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er komfortabel med Torgrim så synes jeg du heller bør velge å bruke Tor. Da er det fortsatt oppkalling, men barnet ditt får et navn du er fornøyd med.

Anonymkode: b7135...6a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Både Torgrim og Thorgrim er sterke navn, synes jeg. Jeg synes det er såpass sterkt at det burde få stå alene, men det er min mening. Jeg har selv en onkel som heter det, og har kun gode assosiasjoner til navnet.

Anonymkode: 378c6...a45

Thorgrim? Er det noen som skriver navnet på den måten?

JEG personlig liker ikke Torgrim - men det er fordi jeg vet om en Torgrim som jeg ikke er veldig begeistret for. Men om det ikke hadde vært for ham så hadde jeg nok sannsynligvis likt det.  Om dere for eksempel kaller ham Per Torgrim og bare bruker Per i det daglige?

Anonymkode: 3a424...878

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Heh, er da mye verre å bli døpt type: Milo, Fabian, Linus, osv. Er jo å be om at guttungen skal bli mobba.

Er da ingen som kødder med Torgrim.

Å kalle ungen for Linus burde ikke være lov. Tenk å være 50 år og hete Linus....

Anonymkode: 72d86...248

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Å kalle ungen for Linus burde ikke være lov. Tenk å være 50 år og hete Linus....

Anonymkode: 72d86...248

Hva er rart med det?  Noen av dere er vokst opp uten «spesielle navn» på voksne rundt dere og det synes 🤷🏻‍♀️😅

Anonymkode: 7b336...aca

AnonymBruker
Skrevet

100 ganger bedre enn Leander, Matheo, Liam, Carosander o.l

Anonymkode: c0bd9...a2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tenkt over navnet Torgrim før, men har virkelig en liten hemmelig forelskelse i Thorleif - det synes jeg er såååå kult! 

Anonymkode: e441d...027

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Synes det er et tøft navn.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig flott norrønt navn.

Anonymkode: 5f02f...8e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...