AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Del Skrevet 6. mars 2022 Jeg vet ikke om temaet passer her, men jeg lurer på hvordan jeg kan få en større grad av oppreisthet i overkroppen? Er passert 50, og de siste årene har jeg blitt mer og mer lutrygget, og opplever nesten at hodet er foran resten av kroppen, om det forklarer holdningen min. Jeg har en stillesittende jobb, og opplever kanskje at holdningen har blitt forverret de siste par årene, med mye pc/skrivebordsarbeid. Forsøker å trene styrketrening et par ganger i uka, men opplever ikke at holdningen påvirkes. Hvilke øvelser anbefales? Anonymkode: f82d4...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Del Skrevet 6. mars 2022 Når du har en stillesittende jobb, er det veldig viktig med fysisk aktivitet. Jeg anbefaler deg å trene, samt legge vekt på en øvelse som heter markløft, eller deadlift på engelsk. Det er veldig bra for din holdning. Anonymkode: 73112...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Del Skrevet 6. mars 2022 Trener markløft hver uke, men gjør den noe med holdningen? Er fysisk aktiv 3-5 ganger i uka, så føler jeg er aktiv nok, men jeg synes nesten jeg blir mer krumrygget år for år. Min mor så forøvrig lik ut da hun ble gammel, genetisk? Anonymkode: f82d4...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Del Skrevet 6. mars 2022 Jeg har samme utfordring, og har vært slik hele livet. Pr nå trener jeg endel styrke på overkropp (nakke og skuldre) og jeg føler selv at det hjelper. I det minste har jeg nesten ikke smerter i nakke og skuldre lenger så noe virker det på. Anonymkode: 8a7f3...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Del Skrevet 6. mars 2022 Yoga hjelper på positur, eller trening generelt. Anonymkode: 199a7...418 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muffin man Skrevet 7. mars 2022 #6 Del Skrevet 7. mars 2022 (endret) Anbefaler å tøye øvre del av rygg eller bruke en foamroller som dette her. Samt å tøye fremside av skuldre og bryst. Så gjelder ro-øvelser og nedtrekk som får aktivert de musklene som har en tendens til å bli svake når ryggen krummer. Facepulls er også en fin øvelse. Veldig viktig at man er konstant fokusert på at brystkassa skal frem og skuldrene skal være tilbake uten at man tillater seg selv å lene seg fremover når man blir sliten. Dette er for øvrig basis teknikk på øvelsene, men personer som skal korrigere "krumming" kan fort finne seg selv i at kroppen søker denne posisjonen når man er sliten. Anbefaler også å venne seg selv til å sitte oppreist til vanlig og stille bilsetet tilsvarende. Kan føles litt rart og slitsomt ut i starten. Man venner seg til det når kroppen blir sterkere i denne posisjonen. Å mestre frontbøy er også en fin ting å strebe etter Endret 7. mars 2022 av Muffin man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Del Skrevet 7. mars 2022 Jeg vil anbefale og trene kjernemuskulaturen. Anonymkode: 4b033...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Del Skrevet 7. mars 2022 Tusen takk for gode råd og tips! Tar gjerne imot flere😊 Noe jeg merker meg (men som ikke har noe med trening å gjøre), er at når jeg går med litt høyde på hælene, så får jeg automatisk bedre holdning. Ikke det at jeg trenger det på hjemmekontor, men tror kanskje jeg bør begynne å øve meg😜 Anonymkode: f82d4...d61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå