AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Jeg er overvektig, 166 høy, veier 86kg og har en bmi på over 30. Jeg har veldig lenge prøvd å gjøre noe med det, spise mindre, kaloriberegne, trene og det som er. Men jeg klarer ikke å fullføre det i lengden. Jeg er ikke overvektig nok til å kunne fått godkjent en bypass, men har nå hørt om legemiddel som heter Saxenda som skal være tilsvarende en gastric bypass. Lurer litt på hvilke krav som stilles til å kunne fått dette, hvor mye må man veie og ha i bmi, hvordan får man fastlegen med på dette? Er det noen komplikasjoner med Saxenda? Fordeler/ulemper? Anonymkode: 13d7b...a40
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Du kan nok få det nå som det er, men ikke på blå resept. Da koster medisinen ca 3000 kr i mnd. For å få på blå resept må du ha en bmi over 35 med en tilleggssykdom (Google listen) eller bmi må være over 40. I tillegg må du ha prøvd misimba først, som er tabletter som gjør det samme, men en større andel får bivirkninger av den versus saxenda. Anonymkode: acbb0...aeb 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Du kan nok få det nå som det er, men ikke på blå resept. Da koster medisinen ca 3000 kr i mnd. For å få på blå resept må du ha en bmi over 35 med en tilleggssykdom (Google listen) eller bmi må være over 40. I tillegg må du ha prøvd misimba først, som er tabletter som gjør det samme, men en større andel får bivirkninger av den versus saxenda. Anonymkode: acbb0...aeb Dette. Ellers er det endel bivirkninger ja, det er veldig mye dårlig mage og ekstrem kvalme. Iallefall var det det hos de tre jeg kjenner som har brukt det. To av dem sluttet etter en måned fordi det ble for hardt i hverdagen.. Hvis man ikke har jobb å forholde seg til, eller en veldig fleksibel jobb, så er det sikkert lettere. Anonymkode: d0e5b...64b
sucasamicasa Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 Den kan overhode ikke sammenlignes med Gbp. Søk opp grupper på Facebook 1
Marye Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 Jeg har gått ned 27 kg med Saxenda på 1,4 mnd Anbefales
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 Jeg har tatt gbp, og går på Mysimba. Saxenda er i samme garen. Ingen bivirkninger! Anonymkode: e12e8...84e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Virkningen forsvinner med det samme du slutter. Overhodet ikke det samme som gbp. Anonymkode: 5063f...67d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 Marye skrev (3 timer siden): Jeg har gått ned 27 kg med Saxenda på 1,4 mnd Anbefales Wow, ingen bivirkninger? Anonymkode: 9d8ff...004
Marye Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Wow, ingen bivirkninger? Anonymkode: 9d8ff...004 Jo litt hard mage
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Wow, ingen bivirkninger? Anonymkode: 9d8ff...004 Det er selvsagt ikke sant. Det er ikke fysisk mulig. Og iallefall ikke med hard mage... Anonymkode: d0e5b...64b
BuffyTheVampire Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 Jeg har bmi på 38, ingen tilleggssykdom. Har depresjon da, men ingenting Fysisk. Har fått Saxenda på blå resept, uten å prøve noe annet først. Legen sitt forslag, visste ikke at det fantes en gang. Har akkurat begynt så kan ikke si noe om virkning og bivirkning enda.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå