AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Hvorfor har ikke alle sykehus pasientskjorter i store størrelser? Jeg blir sprø! Spesielt når de plasserer meg på blanda firemannsrom og jeg må gå the walk of shame forbi de 3 andre i for små klær som spriker. Ett sykehus hadde store blå skjorter som faktisk var ledige og behagelige. Men andre steder må du tydeligvis være av det tynnere slaget for å fortjene respektabel påkledning. BUT WHY??? Anonymkode: ea64e...120 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Det er ulike typer skjorter/bukser på sykehuset - spør om du kan få en større eller annen type😉 Anonymkode: 731ad...7fc
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ulike typer skjorter/bukser på sykehuset - spør om du kan få en større eller annen type😉 Anonymkode: 731ad...7fc Har spurt, de har ikke større sier de. 😩 Anonymkode: ea64e...120
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har spurt, de har ikke større sier de. 😩 Anonymkode: ea64e...120 Det er virkelig ikke greit! Veldig trist at du måtte oppleve dette 😔 Da må de jo kjøpe inn noen større størrelser! Anonymkode: e3edb...d44 2
Hoppetaujenta Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 Er det et sted man vet at mennesker kommer i alle fasonger og størrelser, så skal det da være på et sykehus. Klag og syt på en småpen måte. I nøden insisterer du på å få et laken som du kan surre rundt deg. Man skal kunne få på seg stoff som dekker der man vil dekke seg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 ... hvor stor er du..? Anonymkode: a49d1...52f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Send inn skriftlig klage, så kanskje de får til neste gang. Har selv vært diger (4XL) og fått romslig sykehusskjorte, så de finnes. Anonymkode: 7a931...2b4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ulike typer skjorter/bukser på sykehuset - spør om du kan få en større eller annen type😉 Anonymkode: 731ad...7fc Ikke alle steder har store sykehusklær. På mitt lokalsykehus driver de mye med overvektskirurgi, men de har pokker meg ikke skjorter større enn typ 42... 😐 Ikke har de mer enn to knapper heller, og viser alt som finnes av brystparti. Spiller sikkert ingen rolle for meg som må gå rundt med et dynetrekk rundt meg der fordi jeg ikke engang får skjortene over armene, men jeg ser de slanke damene synes det er kleint å vise fram alt de har de også. Minst like kleint er det at de ikke har store truser heller. De er laget for menn og store nok rundt livet, men benåpningene passer ikke for kvinnelige lår. Så uten skjorte og uten truse føler man seg skikkelig, skikkelig vel... Også så lett som det er å holde bind på plass 😒 Men sokkene deres passer, da 🤣 Anonymkode: 3549c...34d 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 Vei du, da er du så diger at det er på tide å gå ned i vekt. Jeg var på mitt største str 50 og fikk likevel uten problemer på meg en pasientskjorte med alle knappene igjen uten at det sprikte. En helt ordinær skjorte, uten at det var noen gigastørrelse. her er det ikke skjortene som er problemet ts. Anonymkode: 8359c...3a1 4
Marihønepøne Skrevet 6. mars 2022 #10 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vei du, da er du så diger at det er på tide å gå ned i vekt. Jeg var på mitt største str 50 og fikk likevel uten problemer på meg en pasientskjorte med alle knappene igjen uten at det sprikte. En helt ordinær skjorte, uten at det var noen gigastørrelse. her er det ikke skjortene som er problemet ts. Anonymkode: 8359c...3a1 Føles det godt å tråkke på andre? 10 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Skrevet 6. mars 2022 Spør etter en morgenkåpe da, det har de. Anonymkode: cc293...04e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #12 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Vei du, da er du så diger at det er på tide å gå ned i vekt. Jeg var på mitt største str 50 og fikk likevel uten problemer på meg en pasientskjorte med alle knappene igjen uten at det sprikte. En helt ordinær skjorte, uten at det var noen gigastørrelse. her er det ikke skjortene som er problemet ts. Anonymkode: 8359c...3a1 Da hadde det sjukehuset store størrelser da vet du. Anonymkode: da4d6...ccc 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #13 Skrevet 6. mars 2022 Jeg tar alltid med meg klær hjemmefra, så slipper jeg å sprade rundt i sjukehusklær. Det hender jo at man blir lagt inn akutt og da har man ikke hatt tid til å ta med seg noe, men om jeg drar på legevakta med noe som kan bli en innleggelse, så har jeg pakka med meg lader, truse og pysj bare i tilfelle. Og er man helt uforberedt så ber jeg den som er hjemme for å hente lader etc også å ta med seg klær. hater hater hater de sykehuskjortlene. Anonymkode: da4d6...ccc
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #14 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tar alltid med meg klær hjemmefra, så slipper jeg å sprade rundt i sjukehusklær. Det hender jo at man blir lagt inn akutt og da har man ikke hatt tid til å ta med seg noe, men om jeg drar på legevakta med noe som kan bli en innleggelse, så har jeg pakka med meg lader, truse og pysj bare i tilfelle. Og er man helt uforberedt så ber jeg den som er hjemme for å hente lader etc også å ta med seg klær. hater hater hater de sykehuskjortlene. Anonymkode: da4d6...ccc Det er ikke noen selvfølge at man får lov til å bruke egne klær. Det spørs hva man er innlagt for (eller inne poliklinisk for). Anonymkode: 3549c...34d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #15 Skrevet 6. mars 2022 Marihønepøne skrev (1 time siden): Føles det godt å tråkke på andre? Noen ganger kan sannheten være vond, det er likevel sannheten. Når du er så diger at svært sykehusklær ikke passer, da er det på tide å ta seg sjøl i nakken og gå ned i vekt. Tror du alt annet på sykehuset passer når du er så feit? AnonymBruker skrev (1 time siden): Da hadde det sjukehuset store størrelser da vet du. Anonymkode: da4d6...ccc Jeg har jobbet på ulike sykehus i 25 år. Skjortene kommer i størrelse liten(blått mønster eller blå søm) og stor (rødt mønster eller rød søm), til og med jeg fikk på meg liten når jeg var stor, de er digre. Anonymkode: 8359c...3a1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #16 Skrevet 6. mars 2022 Det høres rart ut. Som hun over meg skriver, jeg brukte de blå da jeg bar på sykehus. De var romslige selvom jeg bruker str 54 til vanlig. Anonymkode: e9f0a...88d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #17 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen ganger kan sannheten være vond, det er likevel sannheten. Når du er så diger at svært sykehusklær ikke passer, da er det på tide å ta seg sjøl i nakken og gå ned i vekt. Tror du alt annet på sykehuset passer når du er så feit? Jeg har jobbet på ulike sykehus i 25 år. Skjortene kommer i størrelse liten(blått mønster eller blå søm) og stor (rødt mønster eller rød søm), til og med jeg fikk på meg liten når jeg var stor, de er digre. Anonymkode: 8359c...3a1 Da tror jeg det finnes ulike systemer, for her har de fire størrelser. XS, S og M og alle har samme farge (lyseblå). De har en lapp med størrelsen i nakken. Jeg har forøvrig ingen problemer med å passe noe annet på sykehuset enn klærne. Hva så om en gravid kvinne, en storbrysts kvinne, en pasient inne for overvektskirurgi eller (hold deg fast) en helt alminnelig person som er glad i god mat og bedagelig anlagt er inne for å operer et komplisert brudd i armen? Eller hva med en pasient som meg, med store ødemer? Er det vi som er feil type pasienter og ikke fortjener et minimum av respekt eller er det utvalget skjorter som er feil når vi ikke passer en størrelse M? Men det føles kanskje godt å dømme oss bittelitt sammen med søndagskaffen...? Jeg håper forresten du er pensjonert nå... Anonymkode: 3549c...34d 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #18 Skrevet 6. mars 2022 De aller fleste tar jo med noe hjemmefra. Tøfler, et skift, undertøy, toalettsaker. Og om ikke får man familie til å hente. Du kan spørre om de har bukser også. Anonymkode: 984c2...ada
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #19 Skrevet 6. mars 2022 Jeg er en S og druknet i sukehusklærne. Du er ikke unik. Sykehus har stort sett L og XL. Vil ikke si at det er så voldsomt smått. Gjør som oss andre: ta med egen pysj og innfinn deg med at om du er over eller under gjennomsnittet så må du ordne deg selv. Anonymkode: a2738...24b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #20 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De aller fleste tar jo med noe hjemmefra. Tøfler, et skift, undertøy, toalettsaker. Og om ikke får man familie til å hente. Du kan spørre om de har bukser også. Anonymkode: 984c2...ada Ikke alle sykehusinnleggelser er planlagt, ikke alle har noen til å hente for seg og ikke alle får lov til å bruke egne klær i alle situasjoner. Anonymkode: 3549c...34d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå