AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Har vi en variant av denne i Norge? Jeg skal starte utredning snart så jeg har lest meg litt opp for å kunne bidra med å si blant annet hva jeg selv kjenner meg igjen i. EUPF er en diagnose jeg lenge har hatt en mistanke om at jeg kanskje kunne ha, men jeg har alltid tenkt at jeg er hakket for... rolig? Altså, jeg har et stort behov for omsorg og oppmerksomhet, jeg er ekstremt impulsiv, følelsene mine er utrolig intense og jeg har en tendens til å tenke veldig svart/hvitt. Men jeg er ikke spesielt utagerende. Eller, jeg har hatt mine møter med politi, ambulanse, legevakt og sykehus, men ikke i en sykelig grad. Jeg pleier som regel å vende alt innover, og har et tungt rusmisbruk nettopp for å klare å håndtere alt dette. Noen som kjenner seg igjen? Er det noe vits i å ta det opp med behandler? Jeg mistenker også Bipolar Lidelse Type 2 (denne mistenkte min tidligere behandler + venninner er enige, så lite tvil egentlig) om det er relevant. Anonymkode: 76e5b...24f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Dette er ikke noe du skal behøve å tenke på overhodet, det er jo nettopp dette man har utredning for. Det beste er om du vet minst mulig om de forskjellige diagnosene, fordi det kan gjøre at du svarer utifra diagnosetolkninger etc. Utredningen er jo som regel til å stole på ettersom de går i dybden, og det er behandlere med utdanning på emnet. Pust ut og vent tålmodig ❤️ Anonymkode: 3f0ca...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 tenkte også borderline Anonymkode: 1e8a0...fb7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 Jeg har vel dette til en viss grad. Dvs, diagnosen er dissosiativ lidelse. Ikke vært utagerende på par tiår. Anonymkode: 10a07...045
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå