Gå til innhold

Langvarig mrnstruasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Vil bare høre om noen har noe erfaring, tryggende ord om dette (har ikke legetime før om 6 dager).

Jeg har alltid hatt uregelmessig menstruasjon (forutenom når jeg gikk på p-pilla, som jeg ikke har brukt siden 2013) (bruker forøvrig ikke prevansjon nå som påvirker hormoner). Den har vært uregelmessig i når den kommer, men stort sett altid mellom 4-7 dager lang. 

Fødte barn for litt over 1 år siden, og fikk menstruasjon tilbake etter ca. 4 mnd, og den har vært som før, litt uregelmessig for når, men ikke lengden på lengde.

Denne syklusen bynner jeg å bli drittlei! Startet menstruasjon den 7. februar (spotting denne dagen). 8. februar startet den virkelig. Blødde rikelig i kanskje 5 dager (som har vært ganske vanlig etter fødselen). Men enda den 24. februar blødde jeg fremdeles. Altså friskt, ikke blodtilblandet andre ting 🙈. F.o.m den 25. Gikk jeg over til spotting, og spotter fremdeles, med en god blanding med (unnskyld detaljer!) friskt blod, blodtilblandet utflod, nærmest svart "utflod", klumper, osv, osv... 

Så jeg er i skrivende stund på dag 28 av "menstruasjon" og begynner å bli høvelig lei, forvirret, bekymret, irritert, og alle andre følelser innblandet! 

Som sagt tidligere; har legetime, men får ikke det før om 6 dager til, og vil bare høre om noen har opplevd likt, og i så fall hva det kan være, tryggende ord.. ? 🙂 

Ha en ellers god helg! 

Anonymkode: fe2d2...a9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du blir bekymret siden dette er nytt for deg. Bra du drar til legen å sjekker, det kan jo ha mange årsaker. Jeg blødde i ett strekk i over 30 dager i høst, og var oppriktig bekymret. Alle prøver var fine. Time hos gynekolog viste normale funn. Jeg gikk på minipillen som kan gi uregelmessige blødninger, men disse hadde jeg brukt i mange år, og hadde aldri vært plaget med lange menstruasjonsblødninger. Siden alle funn var normale har jeg en mistanke om at det for min del skyldtes bivirkninger av covid-vaksinen, men dette er kun mine tanker rundt det. 

Uansett, det trenger absolutt ikke være noe alvorlig som gjør at du blør så lenge. Men veldig bra du sjekker opp slik at du får svar. 

Anonymkode: 87769...581

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha blitt gravid og har en langvarig SA gående? 

Anonymkode: 0931a...bd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...