Perfume Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 (endret) For Ă„ si det fĂžrst sĂ„ det ikke er noen tvil: jeg fordĂžmmer krig og invasjon, pĂ„ lik linje med antagelig alle andre her. Jeg stĂžtter IKKE Russland mot Ukraina.  Men jeg satt her og tenkte... Jeg leser mye om disse landene og vet jo endel fra kjente og nĂŠre som holder til i omrĂ„dene, i begge land. Jeg leser ogsĂ„ at Putin mener USA/Nato Ăžnsker Ă„ Ăždelegge Russland. Til dette svarer USA og Nato at de ikke har noen intensjon om. Men sĂ„ ser jeg pĂ„ sanksjoner som nĂ„ blir gitt. En ting er Ă„ fordĂžmme krig og hva de gjĂžr nĂ„. Men er det ikke nettopp Ă„ Ăždelegge Russland de nĂ„ prĂžver pĂ„? Som " hevn" for hva de holder pĂ„ med? Og sĂ„ tenkte jeg .. men hva om vi tok feil? ( Ikke at jeg tror det, sĂ„ dette er bare tanker) Hva om det ER slik Putin sa, at vesten Ăžnsker Ă„ Ăždelegge Russland og alt vi fikk se i avisene nĂ„ er feil? AltsĂ„ at Russland ikke tar sivile osv? For jeg leste svaret som Biden hadde om hvorfor de tok Putins venner. Fordi det skulle svi Ă„ kjenne Putin, og slik at de pĂ„ sikt kunne Ăždelegge Russland's industri totalt over tid . Men er ikke det Ă„ Ăždelegge landet?? SĂ„ nĂ„ som Putin gjĂžr det de ikke Ăžnsker sĂ„ kan de regelrett gjĂžre ALT de kan for Ă„ knuse landet dems sĂ„lenge de ikke skyter eller bomber sĂ„klart.. hva da om vi tok feil? Jeg bare lurer. Jeg unner ikke NOEN Ă„ miste landet sitt, Ă„ miste livet for krig osv, men heller ikke hva som skjer med det russiske folket, de er ikke skyldige. Det er jo Putin, og han vil ikke plages av sanksjonene, det vil jo folket đ„ Jeg vet ikke om jeg liker at noen synker ned pĂ„ samme nivĂ„ som den " dĂ„rlige" med pĂ„slag om : Jammen det var HAN som begynte! Jeg lĂŠrer jo mine barn at de ikke skal slĂ„ nĂ„r andre slĂ„r dem, ikke sette ut rykter nĂ„r andre gjĂžr det fordi det gjĂžr dem like dĂ„rlige.... Og jeg er tankefull til at man fĂ„r vite den fulle sannheten noe sted, jeg tenker Putin sensurerer og gir kun enveis nyheter, men jeg tenker vesten gjĂžr det samme andre veien... Jeg er livredd for Ă„ ta feil, jeg sĂ„ pĂ„ Ukraina sin president som en HELT da han gikk ut i gatene med sitt folk ... Samtidig sier alle sider at nettopp denne presidenten er mĂ„let( sammen med regjeringen hans), alle vet dette, men burde han da ikke skjule seg VEKK fra sivile slik at de ikke skyter sivile nĂ„r de bommer pĂ„ ham?? Er det riktig Ă„ gjemme seg sammen med folket?! NĂ„r han mĂ„let?? Hadde dette gjaldt meg nemlig, noen ville drepe meg, sĂ„ hadde jeg forsvunnet fra mine barn sĂ„ ikke de ble tatt i " crossfire" om dere skjĂžnner? Jeg hadde jo ikke gĂ„tt sammen med dem....... Jeg bare tenker.... Endret 5. mars 2022 av Perfume 5
Perfume Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2022 Ja seriĂžst en tanke. Er ikke det lov?
Elhaym Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 Dette er jo Äpenbart konsekvens av krigstÄke. Du tenker ikke klart her. Jeg forstÄr at du har tankene du har og hvorfor de oppstÄr, men de gir ikke mening. Dette er bare hjernen din som narrer deg etter en lang uke. 3 1
gotthard Skrevet 5. mars 2022 #5 Skrevet 5. mars 2022 Perfume skrev (36 minutter siden): Ja seriÞst en tanke. Er ikke det lov? joda, er lov det. Men det er og lov Ä lese seg opp pÄ ting, tenke litt logisk, eksempelvis sÄ er det bare Ä Äpne en avis eller nyheter sÄ ser du at jo, russland bomber og dreper sivile og driver milioner pÄ flukt, kan ikke se at det er noe Ä tvile pÄ. Skulle man fÞlge tankegangen din ville en eller annen stormansgal djevel eid hele verden nÄ " Vend det andre skinnet til, jammen det var han som begynte! ". Uten Nato hadde langt fler land hvert under angrep allerede. 3
Gjest HottentĂ„tt Skrevet 5. mars 2022 #6 Skrevet 5. mars 2022 Perfume skrev (2 timer siden): For Ă„ si det fĂžrst sĂ„ det ikke er noen tvil: jeg fordĂžmmer krig og invasjon, pĂ„ lik linje med antagelig alle andre her. Jeg stĂžtter IKKE Russland mot Ukraina.  Men jeg satt her og tenkte... Jeg leser mye om disse landene og vet jo endel fra kjente og nĂŠre som holder til i omrĂ„dene, i begge land. Jeg leser ogsĂ„ at Putin mener USA/Nato Ăžnsker Ă„ Ăždelegge Russland. Til dette svarer USA og Nato at de ikke har noen intensjon om. Men sĂ„ ser jeg pĂ„ sanksjoner som nĂ„ blir gitt. En ting er Ă„ fordĂžmme krig og hva de gjĂžr nĂ„. Men er det ikke nettopp Ă„ Ăždelegge Russland de nĂ„ prĂžver pĂ„? Som " hevn" for hva de holder pĂ„ med? Og sĂ„ tenkte jeg .. men hva om vi tok feil? ( Ikke at jeg tror det, sĂ„ dette er bare tanker) Hva om det ER slik Putin sa, at vesten Ăžnsker Ă„ Ăždelegge Russland og alt vi fikk se i avisene nĂ„ er feil? AltsĂ„ at Russland ikke tar sivile osv? For jeg leste svaret som Biden hadde om hvorfor de tok Putins venner. Fordi det skulle svi Ă„ kjenne Putin, og slik at de pĂ„ sikt kunne Ăždelegge Russland's industri totalt over tid . Men er ikke det Ă„ Ăždelegge landet?? SĂ„ nĂ„ som Putin gjĂžr det de ikke Ăžnsker sĂ„ kan de regelrett gjĂžre ALT de kan for Ă„ knuse landet dems sĂ„lenge de ikke skyter eller bomber sĂ„klart.. hva da om vi tok feil? Jeg bare lurer. Jeg unner ikke NOEN Ă„ miste landet sitt, Ă„ miste livet for krig osv, men heller ikke hva som skjer med det russiske folket, de er ikke skyldige. Det er jo Putin, og han vil ikke plages av sanksjonene, det vil jo folket đ„ Jeg vet ikke om jeg liker at noen synker ned pĂ„ samme nivĂ„ som den " dĂ„rlige" med pĂ„slag om : Jammen det var HAN som begynte! Jeg lĂŠrer jo mine barn at de ikke skal slĂ„ nĂ„r andre slĂ„r dem, ikke sette ut rykter nĂ„r andre gjĂžr det fordi det gjĂžr dem like dĂ„rlige.... Og jeg er tankefull til at man fĂ„r vite den fulle sannheten noe sted, jeg tenker Putin sensurerer og gir kun enveis nyheter, men jeg tenker vesten gjĂžr det samme andre veien... Jeg er livredd for Ă„ ta feil, jeg sĂ„ pĂ„ Ukraina sin president som en HELT da han gikk ut i gatene med sitt folk ... Samtidig sier alle sider at nettopp denne presidenten er mĂ„let( sammen med regjeringen hans), alle vet dette, men burde han da ikke skjule seg VEKK fra sivile slik at de ikke skyter sivile nĂ„r de bommer pĂ„ ham?? Er det riktig Ă„ gjemme seg sammen med folket?! NĂ„r han mĂ„let?? Hadde dette gjaldt meg nemlig, noen ville drepe meg, sĂ„ hadde jeg forsvunnet fra mine barn sĂ„ ikke de ble tatt i " crossfire" om dere skjĂžnner? Jeg hadde jo ikke gĂ„tt sammen med dem....... Jeg bare tenker.... Du burde ta deg et par sovetabletter og fĂ„ deg en god natts sĂžvn. Det er ikke vits Ă„ tenke i de baner engang. Men jeg fĂ„r jo en bedre forstĂ„else av hvordan propagandaen fungerer i Russland nĂ„r jeg leser at til og med opplyste og oppegĂ„ende mennesker i Norge kan tenke sĂ„nn. Jeg har bare et tips: don't go there..Â
Perfume Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2022 (endret) Takk dere! Fint det ikke gĂ„r Ă„ tenke mye pĂ„ en gang đ Ser jo ogsĂ„ her at dere leser litt vel mye i hva jeg skriver og derfor ikke engang klarer Ă„ fĂ„ med dere fĂžrste og siste setning? đ Hva er vel debatter om en ikke kan tenke mye forskjellig? Her var jo veldig tydelig ogsĂ„ en veldig fjern og lite riktig tanke skrevet, men det skulle jeg ikke fĂ„? Jaja ER vi virkelig sĂ„ ille her i Norge at vi rett og slett bannlyser " feil" tanker? Det er dette som er grunnen til at tabuer oppstĂ„r. Det mĂ„ vĂŠre lov Ă„ tenke, snakke om og innimellom fable litt ogsĂ„. Men dere tenker kanskje at ingenting her pĂ„ Kvinneguiden er upolitisk korrekt og at ingen skriver f.eks for Ă„ provosere, osv? Skulle tro jeg har gjort noe virkelig galt her! đ Endret 5. mars 2022 av Perfume 2
Mt3 Skrevet 5. mars 2022 #8 Skrevet 5. mars 2022 Tanken din der du sammenligner sanksjoner med at du "lÊrer barnet ditt til Ä ikke slÄ selv om noen slÄr det" faller jo nettopp der, for om Nato skulle slÄ tilbake sÄ ville jo det bety at de startet Ä bombe Russland. Ja, sanksjonene rammer desverre ogsÄ sivile og uskyldige i Russland, men de rammer ogsÄ Putin og hans allierte fordi de kan ikke fortsette okkupasjonen i evigheter om folket gÄr imot de og om deres allierte som Hviterussland og Kina ikke tÞrr Ä stÞtte de pga sanksjoner som da kommer mot deres land. SÄ av alle onder vil nok sanksjoner vÊre det som smerter sivile minst. 2
Stina234 Skrevet 5. mars 2022 #9 Skrevet 5. mars 2022 Tro om Putin leser KG? Vi kunne gi han masse gode rÄd om hvordan han kunne avslutte krigen. 2
gotthard Skrevet 5. mars 2022 #10 Skrevet 5. mars 2022 Perfume skrev (23 minutter siden): Takk dere! Fint det ikke gĂ„r Ă„ tenke mye pĂ„ en gang đ Ser jo ogsĂ„ her at dere leser litt vel mye i hva jeg skriver og derfor ikke engang klarer Ă„ fĂ„ med dere fĂžrste og siste setning? đ Hva er vel debatter om en ikke kan tenke mye forskjellig? Her var jo veldig tydelig ogsĂ„ en veldig fjern og lite riktig tanke skrevet, men det skulle jeg ikke fĂ„? Jaja ER vi virkelig sĂ„ ille her i Norge at vi rett og slett bannlyser " feil" tanker? Det er dette som er grunnen til at tabuer oppstĂ„r. Det mĂ„ vĂŠre lov Ă„ tenke, snakke om og innimellom fable litt ogsĂ„. Men dere tenker kanskje at ingenting her pĂ„ Kvinneguiden er upolitisk korrekt og at ingen skriver f.eks for Ă„ provosere, osv? Skulle tro jeg har gjort noe virkelig galt her! đ Bannlyser ikke feil tanker, er veldig glad ikke alle tenkes som meg jeg đ Men nĂ„r tanken din er " HVa om de virkelig ikke dreper sivilem hva om vi missforstĂ„r og det er vi/nato som er slemme" sĂ„ mĂ„ jeg/noen faktisk fĂ„ deg til og forstĂ„ at jo de dreper sivile og jo det er russerene som har gĂ„tt inn i Ukraina fordi de er redd friheten de har skal fĂžre til at russere og vil ha den friheten, og ja de er redde for at de skal sĂžke om nato medlemskap, (men sĂ„ lenge det ikke har hvert aktuelt har det egentlig ikke hver grunnlag for krig heller) noe de ikke skulle og det er penger i dette ogsĂ„, Putin og hans venner vil ha mer penger og mer makt, mer kontroll. Slik du skrev innleget her sĂ„ virker du litt som en blÄÞyd liten Mdg`r som tenkte at bare alle tenker som jeg tenker i min lille bobble sĂ„ blir alt bra for innerst inne er alle enig med meg. Og nei, du har ikke gjort noe galt men du har skrevet ting som noen av oss har reagert pĂ„ og gitt deg svar tilbake pĂ„.
Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. mars 2022 #11 Skrevet 5. mars 2022 En krig er dyrt. NĂ„r natoland nĂ„ setter inn sanksjoner gĂ„r dette utover Ăžkonomien til Russland. Det vil da ogsĂ„ gĂ„ utover fremtidige angrep fra Russland sin side. I tillegg blir det brukt som pressmiddel. Det er ikke Nato som Ăždelegger landet med sanksjoner, det er Putin med sin krig og konsekvensene av krigen. Det er utrolig viktig Ă„ sette ned foten og gi konsekvenser av det som skjer. Ja, det gĂ„r utover russere, men enda mer Nato land, Sverige, Finland og ikke minst Ukraina. Ja, man skal lĂŠre barn Ă„ ikke slĂ„, baksnakke osv uansett. MEN du mĂ„ for all del forsvare deg selv nĂ„r livet stĂ„r i fare eller andres liv. Man tar ogsĂ„ avstand fra dĂ„rlig atferd. At Russland angriper sivile og flere sivile er drept er det ingen tvil om. Barna hans er trygge.Â
Perfume Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #12 Skrevet 5. mars 2022 gotthard skrev (42 minutter siden): Bannlyser ikke feil tanker, er veldig glad ikke alle tenkes som meg jeg đ Men nĂ„r tanken din er " HVa om de virkelig ikke dreper sivilem hva om vi missforstĂ„r og det er vi/nato som er slemme" sĂ„ mĂ„ jeg/noen faktisk fĂ„ deg til og forstĂ„ at jo de dreper sivile og jo det er russerene som har gĂ„tt inn i Ukraina fordi de er redd friheten de har skal fĂžre til at russere og vil ha den friheten, og ja de er redde for at de skal sĂžke om nato medlemskap, (men sĂ„ lenge det ikke har hvert aktuelt har det egentlig ikke hver grunnlag for krig heller) noe de ikke skulle og det er penger i dette ogsĂ„, Putin og hans venner vil ha mer penger og mer makt, mer kontroll. Slik du skrev innleget her sĂ„ virker du litt som en blÄÞyd liten Mdg`r som tenkte at bare alle tenker som jeg tenker i min lille bobble sĂ„ blir alt bra for innerst inne er alle enig med meg. Og nei, du har ikke gjort noe galt men du har skrevet ting som noen av oss har reagert pĂ„ og gitt deg svar tilbake pĂ„. Men jeg vet jo at det skjer! Jeg har kjente der borte, sĂ„ jeg er ikke blÄÞyd, jeg tenkte bare lufte tankene om HVA som hadde skjedd dersom det jeg VET skjer...hadde vĂŠrt feil. For hva da, liksom. PĂ„ samme mĂ„te som noen hevder korona ikke var slik det var. Det hadde jo blitt aldeles oppstandelse dersom vĂ„re myndigheter og media beviselig hadde lurt oss. Var egentlig bare slik jeg tenkte .. Â
Perfume Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #13 Skrevet 5. mars 2022 Sirisiri10 skrev (29 minutter siden): En krig er dyrt. NÄr natoland nÄ setter inn sanksjoner gÄr dette utover Þkonomien til Russland. Det vil da ogsÄ gÄ utover fremtidige angrep fra Russland sin side. I tillegg blir det brukt som pressmiddel. Det er ikke Nato som Þdelegger landet med sanksjoner, det er Putin med sin krig og konsekvensene av krigen. Det er utrolig viktig Ä sette ned foten og gi konsekvenser av det som skjer. Ja, det gÄr utover russere, men enda mer Nato land, Sverige, Finland og ikke minst Ukraina. Ja, man skal lÊre barn Ä ikke slÄ, baksnakke osv uansett. MEN du mÄ for all del forsvare deg selv nÄr livet stÄr i fare eller andres liv. Man tar ogsÄ avstand fra dÄrlig atferd. At Russland angriper sivile og flere sivile er drept er det ingen tvil om. Barna hans er trygge. Og jeg er enig , sÄ det er sagt. SÄnt skal fÄ konsekvenser. Jeg tviler ikke pÄ det som jeg skrev i fÞrste del... Jeg syns bare det ble litt vel mye. NÄ gÄr norske barn og mobber de med russisk bakgrunn, det kommer fra foreldrene, ikke dem selv. ( De har vel hÞrt om hvor forferdelig disse "russerne" er , selv om det kun er EN mann) NÄ kaster vi varer fra Russland som allerede er betalt, ungene fÄr ikke delta i sport osv osv. Dette gÄr jo ikke ut over Putin. Det gÄr utover folket hans som mÄ betale prisen. Han burde vel heller blitt henrettet? Hvorfor kan ikke heller vi andre gi" hundre millioner" til den som klarer avsette ham ? 1
kar90 Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 gotthard skrev (3 timer siden): SeriÞst?  Det er dette som er sykdommen i vesten og ironisk nok noe av det resten av verden hater med oss og Þnsker Ä ikke bli smittet av. En forstÄsegpÄ mentalitet som alltid ender med Ä rette fingeren pÄ vesten selv. Man har det sÄ godt her at selv nÄr vÄre verdier blir truet utenfra, sÄ fÄr man det til Ä tro at Ä protestere pÄ Ä kjempe mot dette er Ä ikke vÊre noe bedre enn andre. SÄnne som ts gir bare bensin til all den krigshissige retorikken russland og andre krefter bruker mot vesten< Sanksjonene mot russland er et hÞyst nÞdvendig selvforsvar, som gjÞr det mye vanskeligere for russland Ä finansiere denne krigfÞringen, og ikke minst bygge seg opp igjen nÄr de er ferdig. 1
gotthard Skrevet 5. mars 2022 #15 Skrevet 5. mars 2022 Perfume skrev (14 minutter siden): Og jeg er enig , sÄ det er sagt. SÄnt skal fÄ konsekvenser. Jeg tviler ikke pÄ det som jeg skrev i fÞrste del... Jeg syns bare det ble litt vel mye. NÄ gÄr norske barn og mobber de med russisk bakgrunn, det kommer fra foreldrene, ikke dem selv. ( De har vel hÞrt om hvor forferdelig disse "russerne" er , selv om det kun er EN mann) NÄ kaster vi varer fra Russland som allerede er betalt, ungene fÄr ikke delta i sport osv osv. Dette gÄr jo ikke ut over Putin. Det gÄr utover folket hans som mÄ betale prisen. Han burde vel heller blitt henrettet? Hvorfor kan ikke heller vi andre gi" hundre millioner" til den som klarer avsette ham ? Nord korea, iran og mange andre land har og varer de ikke fÄr eller fÄr lov Ä selge, dette er en vanlig mÄte Ä drive krig pÄ, hÄpet er at staten eller folket finner ut at de skal rette seg etter gunnlaget for blokaden og gi etter. Eksempel sÄ har Iran masse olje de vil selge men nesten ingen Ä selge til, dette sÄ ikke Iran skal fÄ penger til mer vÄpen osv, ja det gÄr utover folket ogsÄ men det er tydeligvis en pris "vi" er villige til Ä se de betaler, og om det pga det blir mindre farlige avanserte vÄpen i land som eksempelvis NordKorea sÄ er jo det pÄ en mÄte en bra ting da 1
Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. mars 2022 #16 Skrevet 5. mars 2022 Perfume skrev (27 minutter siden): Og jeg er enig , sĂ„ det er sagt. SĂ„nt skal fĂ„ konsekvenser. Jeg tviler ikke pĂ„ det som jeg skrev i fĂžrste del... Jeg syns bare det ble litt vel mye. NĂ„ gĂ„r norske barn og mobber de med russisk bakgrunn, det kommer fra foreldrene, ikke dem selv. ( De har vel hĂžrt om hvor forferdelig disse "russerne" er , selv om det kun er EN mann) NĂ„ kaster vi varer fra Russland som allerede er betalt, ungene fĂ„r ikke delta i sport osv osv. Dette gĂ„r jo ikke ut over Putin. Det gĂ„r utover folket hans som mĂ„ betale prisen. Han burde vel heller blitt henrettet? Hvorfor kan ikke heller vi andre gi" hundre millioner" til den som klarer avsette ham ? Jeg synes det er kjempe trist at russere blir dĂ„rlig behandlet i Norge eller andre land om det skjer. Det tror jeg de fleste er enig i. At butikker kaster varer anser jeg ikke som sĂ„ alvorlig, annet enn at det blir sĂžppel ut av det, men det setter et standpunkt. à ikke la russiske lag spille i Norway cup tenker jeg er greit frem til ting har roet seg, og tror ikke det blir en god opplevelse for dem uansett desverre. Folket hans er pr dags dato de eneste som kan stoppe han. Det er 144 millioner innbyggere og de kan gjĂžre en stor forskjell. Mennene som nĂ„ kriger i Ukraina kan stoppe. Noen fĂ„ har gitt seg, men ikke nok. Men mange er hjernevasket og fĂ„r nok et stort sjokk den dagen de innser hva som faktisk skjer. Mange tror jo ikke det er krig engang "Putin kunne aldri gjort noe slik mot sin egen befolkning". Sanksjoner, samarbeid og riktig info ut til befolkningen er nok riktig steg Ă„ ta. At Putin blir drept sĂ„nn ting er nĂ„ vil det nok bare komme en etterfĂžlger som er like ille eller verre. Vi mĂ„ nĂ„ befolkningen. Og derfor har ogsĂ„ Putin stengt flere kanaler/medier for Ă„ gjĂžre dette vanskeligere. Han som dreper Putin dreper seg selv i samme slengen. Â
Perfume Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #17 Skrevet 5. mars 2022 Jeg hĂ„per faktisk at HANS folk stopper dette ( eller stopper ham). Det ville blitt hyllet av meg iallefall. Ikke at vi sulter ut alle inkludert regjeringen, men det er bare drĂžmmetenking dessverre... Â
Mt3 Skrevet 5. mars 2022 #18 Skrevet 5. mars 2022 At russere blir mobbet og uthengt for feil gjort av en diktator er vi enige om at blir feil, de fleste russere ville fordÞmt Putins handlinger om de fikk tilgang til de samme nyhetene vi har. Mange av soldatene som kjemper for Russland tror de er pÄ Þvelse, mange tror de er der for Ä hjelpe for det er det de fÄr vite. De fleste sportslige sanksjonene krever kun at Russiske utÞvere stiller i nÞytrale drakter, samt at det russiske flagget vil ikke bli heist og nasjonalsangen vil ikke bli spilt om en russisk utÞver vinner. Men ja TS, om vi ikke viste og ikke fikk rett info hva da.. En er veldig avhengig av at nyhetene formidler ett riktig bilde, og at journalister og nyhetsstasjoner ikke vinkler saken feil. 1
Perfume Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #19 Skrevet 5. mars 2022 Mt3 skrev (2 minutter siden): At russere blir mobbet og uthengt for feil gjort av en diktator er vi enige om at blir feil, de fleste russere ville fordĂžmt Putins handlinger om de fikk tilgang til de samme nyhetene vi har. Mange av soldatene som kjemper for Russland tror de er pĂ„ Ăžvelse, mange tror de er der for Ă„ hjelpe for det er det de fĂ„r vite. De fleste sportslige sanksjonene krever kun at Russiske utĂžvere stiller i nĂžytrale drakter, samt at det russiske flagget vil ikke bli heist og nasjonalsangen vil ikke bli spilt om en russisk utĂžver vinner. Men ja TS, om vi ikke viste og ikke fikk rett info hva da.. En er veldig avhengig av at nyhetene formidler ett riktig bilde, og at journalister og nyhetsstasjoner ikke vinkler saken feil. Jeg er sĂ„ fullstendig enig i hva du sier. Jeg syns faktisk kjempesynd pĂ„ de stakkars russere som ikke VET annet enn hva den diktatoren lar dem vite. Det er litt derfor jeg tenker disse tankene, for Ă„ sette meg litt inn i hva de mĂ„ tenke og fĂžle. Jeg ser pĂ„ meg selv som en empat, sĂ„ jeg fĂ„r klump i halsen av hva uskyldige ukrainere gjennomgĂ„r, men klarer ikke la vĂŠre Ă„ tenke pĂ„ andre siden ogsĂ„. Samtidig syns jeg det er blitt veldig fokus kun pĂ„ Ukraina, aldri opplevd en sĂ„nn mediedekning av andre land i krig?! Jeg fĂžler jo med dem ogsĂ„. Det fins mange kriger som utĂžves as we speak. Mange! Men de fĂ„r ikke et oppslag i avisene.  SĂ„ derfor tenker jeg ogsĂ„ .. hva fĂ„r vi ikke vite? Vet vi alt? ( SĂ„klart gjĂžr vi ikke det, jeg prĂžver Ă„ lese meg opp pĂ„ alt men det er seriĂžst vanskelig Ă„ finne i norske medier, jeg tyr da heller til utenlandske) Jeg syns ogsĂ„ sĂ„klart vi nordmenn har det ekstremt godt ( generelt) og at vi nok dessverre er i en rosa boble som noen over her sa jeg var i. Jeg er ikke det. Men er det flere som tenker som meg, lurte jeg pĂ„. Godt Ă„ hĂžre at det er det, pĂ„ en mĂ„te.Â
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ