Gå til innhold

Kosemat til i kveld.........


Snuppa

Anbefalte innlegg

Fredager pleier vi å ha skikkelig kosedag hvor vi utsetter middagen til barnet er i seng og nyter noe snaddermat foran fredagsunderholdningen på tv. Pleier å ha tacos, ulike paier eller kyllingvinger etc.

Idag er jeg ute etter noe nytt! Noen som har en god oppskrift å dele som passer godt til å nytes foran tv'n og som ikke krever mange timers forberedelser? Gjerne en pai, en tapasrett eller bare skikkelig grisemat som man aldri ville ha invitert gjester til ;)

Alle forslag mottas med STOOOOOOOOOOR takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nacos: Bre tortillachips utover et stekebrett. Stek kjøttdeig, hakket løk og chili og ha i tacokrydder og vann. Legg over chipsene og dryss over strimlet purre, cherrytomater i skiver, salsa og revet ost. Gratineres i ovnen til osten har smeltet. Server med rømme og evt salat.

eller denne gode paien?

Kyllingpai

150 g smør

200 g hvetemel

2 ss vann

400 g grillet kylling

150 g bacon

1 løk

3 dl melk

5 egg

½ pk frossen spinat

1 ts salt

½ ts hvit pepper

1 dl revet ost

Smuldre smør og mel og tilsett vann. Dekk bunnen av en paiform og stek ved 200 grader i ca 15 minutter. Klipp bacon i biter og finhakk løk, fres i en panne. Skjær kyllingkjøtt i biter. Fordel av godt på den forstekte paibunnen. Hell over sammenvispet egg, melk, tint spinat, salt og pepper. Dryss revet ost på toppen. Stek videre i 25 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjappe svar! Tror jeg prøver meg på en kyllingpai - hørtes fristende ut! (Det gjør også ost og vin, bare så synd at jeg er gravid og må vente så alt for lenge til jeg kan nyte den kombinasjonen igjen............)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...