Gå til innhold

Kosthold ned i vekt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere,

Etter flere år med overvekt har jeg skikkelig lyst til å ta av meg. I dag er BMIen min 39. Har klart å ta av ca 10 kg siden oktober, har ikke gjort noen store endringer, spiser mindre porsjoner og beveger meg mer. Jeg merker at jeg har mer energi og motivasjon, føler jeg klarer dette denne gangen, men jeg sliter litt med å forstå hvor ofte jeg bør spise.

På en vanlig dag drar jeg til jobb 07:00 og spiser lunsj (typisk to skiver med diverse pålegg + juice) kl 11-12 og deretter middag i 16-17 tiden og det er det, tar meg forøvrig litt frukt her og der iløpet av dagen, og noen dager spiser jeg en skive eller to på kvelden, evt lager smoothie/annet om jeg kjenner meg sulten.

Har begynt å være mer obs på når jeg faktisk er sulten, og prøver å spise hovedsaklig bare når jeg kjenner at jeg er sulten, men tar gjerne et eple/druer om jeg får søtsug eller når jeg titter på tven (Har hatt en del problemer med kjedespising) 

Har bekjente som mener at å spise bare to ganger for dagen pluss frukt her og der er alt for lite, og at kroppen min må ha mer en dette, men jeg føler det fungerer greit for meg så langt..

Dere andre som går ned i vekt: Hvor mye spiser du om dagen, og hvor hyppig? 

Har prøvd å søke på nett angående dette, men det kommer utrolig mye forskjellige svar opp

Anonymkode: 21301...e0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spist 3-4 ganger om dagen uansett om jeg har vært på vei ned eller opp i vekt. Kan fint spise mer enn 4 ganger også, nå når jeg forsøker å holde vekta. 

Jeg hadde sprukket med overspising skulle jeg spist slik som du gjør. Men hvis det fungerer for deg er det ikke noe galt i det. Spørsmålet er om det vil fungere over tid. Det er jo det som er viktig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du tar tak i helsa TS! Må si meg enig med Pixiedust over her, selv spiser jeg 3-4 ganger dagen og hadde nok også blitt veldig sulten av å spise to ganger for dagen. Men du sier også at når du kjenner deg sulten så spiser du noe, og det er jo bra. Så lenge du ikke går sulten hele dagen og føler det fungerer for deg så kjør på :)  Så er det jo viktig at du finner en spisemåte som passer deg, som du vil klare å holde over tid! 

Anonymkode: 21301...e0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...