sucasamicasa Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Nå sitter jeg på hotellet i byen der vi skulle hente hund. Jeg har reist et godt stykke og alt var i orden hos selger. Jeg snakket med de rett før jeg bestilte biletten. De spurte meg om når flyet landet og når returen var. De har ikke nevnt noe med at de hadde ombestemt seg. Så når jeg ankommer hotellet kommer det en sms hvor de sier at datteren på 6 år ikke vil at hunden skal reise, så de har ombestemt seg. Jeg har da betalt depositum . Samt at jeg var her for 4 uker siden da jeg dro for å hilse på de. Men nå har jeg prøvd å reise hjem til de for å snakke med de men de er ikke hjemme. Depositumet kom tilbake på vipps. Hvorfor i svarte kunne de ikke sagt dette før jeg bestilte biletten da. Har liksom nå kastet bort 9500 kr for noe jeg ikke får. Grrr… bare litt frustrert
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Send et vipskrav med summen du måtte ut med for fly og hotell. Anonymkode: 0dd0f...19b 26
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 En avtale er en avtale, selv om den bare er muntlig. Jeg hadde krevd tilbakebetaling av utgifter til reise for å hente hunden. Dette høres ut som en særedeles uprofesjonell hundeoppdretter, da ingen seriøse oppdrettere sier ja til å selge valp for så å trekke seg i siste liten med at "jenta mi på 6 år har ikke lyst". Anonymkode: 3057f...7f9 10
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 Hadde forlangt at de betalte for hotell og flyreise.
Rosatoast Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En avtale er en avtale, selv om den bare er muntlig. Jeg hadde krevd tilbakebetaling av utgifter til reise for å hente hunden. Dette høres ut som en særedeles uprofesjonell hundeoppdretter, da ingen seriøse oppdrettere sier ja til å selge valp for så å trekke seg i siste liten med at "jenta mi på 6 år har ikke lyst". Anonymkode: 3057f...7f9 Enig. Jeg hadde gjort nettopp dette du beskriver her, og informert om at de får en politianmeldelse i posten, samt Mattilsynet (eller hvor enn man melder ifra om dette? Kennel-klubb de informerer om i annonsen etc..) Da får de nok ikke lov å drive oppdrett lengre, hvis det er dét de gjør, men du får en større sjans til å få tilbake hele summen din. Rapporter annonsen inn på Finn.no også, da blir de nok utestengt derfra . Informer de om de tiltak du tenker å gjøre. For dette er uakseptabel oppførsel fra oppegående folk. Endret 4. mars 2022 av Rosatoast 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 Å fy... Den biletten må de dekke. Altså de ombestemte seg fordi datteren sikkert satte i en gråtekule, og så sitter de der med valpen med samme opplegget som før. Altså jeg har en på 9 som maser om katt, men orker bare leke med den om jeg spør han. Sikkert samme opplegget der. Stakkars deg, noe så utrolig ergerlig. Anonymkode: e2abf...541 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 Typisk foreldre å bruke barna som gissel. Usmakelig. Hadde gjort som Rosatoast beskriver, om de ikke refunderer de siste reiseutgiftene. Anonymkode: fe157...d8b 1
sucasamicasa Skrevet 4. mars 2022 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2022 Jeg ringte de og de sa at etter lovverket kunne de bestemme seg helt frem til levering….. Nope sa jeg bare. Jeg skal ha dekket alle utgiftene mine da dere kunne sagt dette før jeg bestilte reisen. De var jo også interessert i når jeg landet osv…. Men innser at jeg mulig har blitt spurt om dette slik at de visste når jeg ville komme. Men jeg gir meg ikke. Flyet går ikle hjem før i morgen 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #9 Skrevet 4. mars 2022 Du kan ta kontakt med forbrukerrådet- Dere hadde en avtale, betalt depositum etc, de kan ikke bare trekke seg i siste liten når du da i tillegg har hatt store utgifter på å reise dit. Anonymkode: d790a...483 3
sucasamicasa Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #11 Skrevet 5. mars 2022 Takk for svar. Nå skal dere få enden på saken. De trodde at flyet mitt gikk hjem i morges så de ble ganske så paffe da en bil stoppet på utsiden av huset dere og jeg kom ut. Jeg ba om en forklaring på hele saken. Mens jeg er der kommet det en bil til og det var da et annet par som kom for å hente valpen de hadde betalt for. Det viste seg at de hadde fått tilbud om en høyere pris på denne valpen. Jeg sa at jeg gikk ut fra at prisen var en fastpris og at ikke man byr på levende dyr. Jeg sa også at vi hadde en bindene avtale og de hadde løyet med å skylde på datteren. De andre sto det rådløse og de forsto at de hadde blitt lurt. Jeg sa at enten får jeg med meg valpen ellers blir det konfliktrådet, anmeldelse og hele suppa. så nå sitter jeg på flyplassen, og ved siden av meg…. En valp. 9 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #12 Skrevet 5. mars 2022 sucasamicasa skrev (56 minutter siden): Takk for svar. Nå skal dere få enden på saken. De trodde at flyet mitt gikk hjem i morges så de ble ganske så paffe da en bil stoppet på utsiden av huset dere og jeg kom ut. Jeg ba om en forklaring på hele saken. Mens jeg er der kommet det en bil til og det var da et annet par som kom for å hente valpen de hadde betalt for. Det viste seg at de hadde fått tilbud om en høyere pris på denne valpen. Jeg sa at jeg gikk ut fra at prisen var en fastpris og at ikke man byr på levende dyr. Jeg sa også at vi hadde en bindene avtale og de hadde løyet med å skylde på datteren. De andre sto det rådløse og de forsto at de hadde blitt lurt. Jeg sa at enten får jeg med meg valpen ellers blir det konfliktrådet, anmeldelse og hele suppa. så nå sitter jeg på flyplassen, og ved siden av meg…. En valp. Oj, så utrolig useriøse «oppdrettere»! De hadde jeg lett meldt til Finn. Bra du sto på ditt! Veldig flaks at dere kom samtidig, ellers kunne det ha vært vanskeligere å nå gjennom. Anonymkode: a1dfc...f8d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oj, så utrolig useriøse «oppdrettere»! De hadde jeg lett meldt til Finn. Bra du sto på ditt! Veldig flaks at dere kom samtidig, ellers kunne det ha vært vanskeligere å nå gjennom. Anonymkode: a1dfc...f8d Tror jeg ville anmeldt dem for svindelforsøk og. Det kommer ingen vei i dette tilfellet, men da er det i alle fall registrert om det kommer flere slike saker! Anonymkode: d6d9b...93a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå