Gå til innhold

Hvordan bygge selvsikkerhet?

Fremhevede innlegg

Gjest Knutern201
Skrevet

Gjerne les innleggene mine om du orker eller har tid til det. Jeg sliter såpass med dårlig selvtillit og selvsikkerhet at jeg kan ikke fordra mitt eget utseendet. Hver gang jeg ser meg i speilet ser jeg ingenting annet enn akkurat den personen som mobberen min mente jeg var i 8. klasse. Til og med i dag får jeg konstant slengt kommentarer mot meg om hvor stygg jeg er, og det hjelper veldig lite. Sliter med å gå ut døra, spesielt etter en hendelse hvor jeg ble filma mens flere ungdommer kjørte forbi og kasta egg på meg mens de ledde. Har vært flere lignende hendelser. 

jeg går til psykolog men det kommer til å ta veldig veldig lang tid før jeg kommer til å merke forskjell. Er det noe jeg kan gjøre i mellomtiden som kan forbedre både selvsikkerheta og selvtillita mi?

Videoannonse
Annonse
Gjest Knutern201
Skrevet
1 minutt siden, Krokodillesko said:

Da har du bestemt deg for at det tar lang tid.

Hva med å ta kontroll over tankene dine. Si at du er pen selvom du ikke føler det. Plutselig føler du det og det er en god følelse.

Har prøvd det flere ganger og det funker der og da, kanskje til og med i en times tid, før tankene mine går over til at jeg er stygg og verdiløs igjen. Føler jeg har 0 kontroll over disse tankene også, er sinnsykt vanskelig å overbevise meg selv om at jeg ikke er så stygg som hodet mitt skal ha det til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...