Gå til innhold

Tror jeg er ensom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var ikke sikker på hvor jeg skulle legge dette innlegget men fant ut det passa best her.. Jeg merker at dette er litt flaut å ta opp men jeg velger å gjøre det allikevel. Kanskje får jeg tips som virkelig forandrer hverdagen min?

Jeg er student på 22 år som bor i Trondheim. Mange mener at Trondheim er den beste studiebyen og kanskje er den det for de som kommer fra en annen plass enn trøndelag.

Jeg flytta hit sammen med bestevenninna mi. Jeg hadde kjæreste og alt var vel ganske flott. Ble lei av skole og jobbet litt isteden.

Så kom tiden for å studere igjen. Bestevenninna mi kom inn på studier på en helt annen kant av landet og jeg og typen gjorde det slutt. Og alene sitter jeg igjen..

Jeg har kjempe god kontakt med bestevenninna mi. Vi har daglig kontakt og forteller hverandre ALT.

Klassen jeg går i er en kjempetopp klasse. Vi fester mye ilag men i år er studiene preget av enda mere teori så alle er litt slitne. De jeg pleier å være mest ilag med i klassen jobber endel og har desverre ikke alltid tid til å finne på ting. Jeg har også ei annen venninne her som jeg har kjent hele livet og jeg pleier å møte henne endel på cafe. Men hver gang vi møtes så tar hun typen med og jeg føler ikke for å prate om "underlivsproblemer" når han sitter der..Skjønner?

Når det skjer noe gøy i daglilivet mitt som cafebesøk eller bare være ilag med folk så er det gjerne fordi JEG har stått på for at det skal skje..Det er svært sjeldent at det er de andre som tar kontakt. Og ikke for å vikre hæsli men det er ikke noe galt med meg. Jeg er glad i det sosiale liv , er en morsom jente med masse godt humør og får høre at jeg er veldig morsom jente. Jeg vet jeg er i bunn og grunn en veldig god venn.

Og allikevel sitter jeg her alene så si hver kveld for nå begynner jeg å bli sliten av å være den som tar initiativ. Og i hele høst har jeg vært skikkelig deppa og gråter for ingenting annen hver dag.

Jeg plagdes endel med panikkangst før og nå merker jeg at den er på vei tilbake..

Er jeg ensom? Er dette normalt??

Og jeg savner så inderlig en kjærest. Jeg vet at en kjæreste ikke løser alle problemer men nå føler jeg meg så ensom at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre..

Eller er det bare samfunnet som har blitt sånn at vi ikke har tid til hverandre?

Må legge til at jeg bor i ett kollektiv med to andre fyrer. Men de er så si aldri hjemme her fordi de har dame. Har prøvd å foreslått at vi må finne på noe engang men får liksom ikke respons.

Er jeg egoistisk som sitter å føler at jeg fortjener ett lyspunkt snart?

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille venn :klem:

Det er helt forferdelig å føle seg ensom. Jeg kjenner meg veldig igjen i det fra da jeg flyttet til Kristiansand for å studere. Men det er jo en situasjon som kan forandre seg veldig fort. Dessuten hjelper det å tenke sånn som du gjør, at det ikke er du som er sær og rar ;) Du hadde en kjæreste og en bestevenninne som tok masse av tiden din, og da var det kanskje ikke plass til så mange andre. Men nå må du finne noen som kan overta.

Hvis du får i gang aktiviter som gjentar seg hver uke, slipper du unna med mye mindre "masing". Pubquiz, for eksempel, hvis du får med deg et lag. Eller du kan melde deg inn i en eller annen forening eller begynne med lagidrett. Jeg håper det ordner seg!

Gjest synseren
Skrevet

Tror uansett hvor "vellykka" du er så vil du savne noe. Derfor tror jeg det er viktig å fokusere på det du er fornøyd med i livet. Du tar en utdannelse og vil forhåpentligvis få en jobb etterhvert. Du har sikkert også hobbyer som du kan dyrke? Ikke bruke energien på alle som svikter deg, men heller tenk muligheter. Så kanskje etterhvert kommer det nye venner inn i bildet av seg selv.

Skrevet

Hm, skjønner hva du mener, og det er ikke noe særlig å ha det slik. :klem:

Jeg er en av dem som synes Trondheim er en fantastisk studieby. Også mitt semester er veldig slitsomt, med masse prosjektarbeid, og på kveldene føler jeg mest for å flate ut på sofaen. Men, har en del jeg pleier å være med i klassen. Alle har det like travelt for tiden, så det blir ikke mye sosialt. Likevel har vi noen faste avtaler, som fredagsgrøt, (grøt for 22 kr i kantinen) tur på SITO, (kaffebaren på Gløs) brettspillkvelder... Blir ikke så ofte, men er jo alltids noen som tar initiativet til å finne på noe. Og så har jeg kjæreste også, og det hjelper jo på....

Blir ofte slik at det er vanskelig å bo alene. Selv om du bor i kollektiv, hjelper det jo ikke så mye når de andre aldri er der. Har du vurdert å bli med på Samfundet? Da får du jo masse venner med en gang? Skjønner imidlertid hvis du ikke har lyst, jeg selv er ikke typen for Samfundet, var med der en halvt år, men det var ikke helt meg. NTNUI? Melder du deg på en organisert aktivitet, som volleyball, håndball osv får du jo masse sosialt med på kjøpet. Isfit? De starter vel nytt opptak snart. Hvilken skole går du på forresten? Linjeforening hvis du går på Gløs? Men de har vel hatt opptak nå. Quiz som en nevner, er jo feks Quiz på Lucas eller BarSofa.

Hva med å prøve å foreslå noen faste avtaler med studievennene dine? Si at dere har det travelt alle sammen, men foreslå å treffes i kantinen klokken tolv hver onsdag foreksempel?

Ellers blir det jo slik at dagene flyr. Tenker ofte på å ta initiativet til noe moro, men så kommer kvelden og så er det noen småting som må fikses, og så var den dagen gått også.

Mangler også en bestevenn i Trondheim. Har mange gode venninner, men ingen superbestevenn, men det har jeg vel aldri hatt heller.

Vet ikke hva mer jeg skal foreslå jeg...

Skrevet

Jeg går på Dmmh. Kristen,privat høyskole med andre ord som kanskje ikke har så mange tilbud slik som ntnu har..føler jeg.. Og det dumme er at vi har kommet igang med skoleåret slik at det å melde seg på forskjellige ting begynner å bli forseint..

Men det derre quis-greia..Hvordan fungere det? Er det bare å møte opp? Vet ikke helt om jeg tør å bare møte opp sånn helt uanmeldt og alene på Lucas :sjenert:

Skrevet

Sjekket på nettsiden til Lucas, var visst ikke noe quiz i høst pga UKA. Men de lovet å komme sterkere tilbake etter jul! Er bare å møte opp ja, men det det kjekkeste er selvsagt å ha noen med seg...

Men Dmmh, har de ikke noe tilbud til studentene?

Og Samfundet, har du tenkt over den muligheten?

Skrevet

Det eneste som jeg kan komme på nå er vel en klatregruppe...

Og samfundet har jeg ikke prøvd så jeg skal ikke dømme det enda selv om jeg er en smule usikker på om det er noe for meg..

Men uansett så vil jeg takke for gode forslag :)

Og kommer til å sjekke ut den quiz greia!

Gjest Drømmeren
Skrevet

DMMH har vel en fotogruppe også?

Men vil som andre foreslå å bli med på hobby og aktiviteter som interesserer deg, det var de beste plassene for meg å finne venner og bekjente jeg kunne fordrive tiden med. Samfunnet er for alle studenter, og høgskolestudenter kan helt fint bli medlem i NTNUI, du må bare betale litt mer for medlemskapet.

Ellers så kan jeg foreslå at du kan melde deg som tillitsvalt (eller vara) for klassen. Studentråd har jo ofte koselige møter, om enn det ikke alltid var hver gang vi gikk ut etterpå eller hadde samlingene på Samdundet. ;)

Gjest GreenSky
Skrevet

Alle har det slik i perioder. Det kommer til å gå over, og du kommer til å havne i en slik periode igjen. (Hvis det var noen trøst, da :ler: ) :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...