AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Fastlegen min er sykemeldt og har vikar. De klarer ikke å finne ny lege som hver mnd byttes vikarer. Fikk time hos en vikar i går, og for meg var det en ubehagelig time. Det luktet røyk i rommet hos legen og selv om jeg hadde på munnbind så kjente jeg den vonde lukten. Han lener seg i stolen og hører på meg. Jeg forteller at jeg sliter med nattesvette og sover litt dårlig. Han sier du er ikke i overgangsalder når du har mens hver mnd og du er bare 40 år, så det er altfor tidlig. Så spør jeg om vi kan ta blodprøver fordi jeg sliter med angst og dette opptar mye av mitt liv, jeg er bekymret. Han sier at det går ikke, blodprøver koster og han gjentok det samme hele tiden, treig var han også. Han sa vi kan ta blodprøver for infeksjon og at jeg må ringe selv for å avtale tid.🙄 Har jeg rett til å bestille time hos annen lege da jeg følte det var så ubehagelig hos denne legen og at jeg ikke kom noen vei? Anonymkode: 7d99e...16e
Anneofgreengables Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Ja, det er da ingen begrensning på antall timer hos fastlegen. Bare å bestille ny time 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Fastlegen min er sykemeldt og har vikar. De klarer ikke å finne ny lege som hver mnd byttes vikarer. Fikk time hos en vikar i går, og for meg var det en ubehagelig time. Det luktet røyk i rommet hos legen og selv om jeg hadde på munnbind så kjente jeg den vonde lukten. Han lener seg i stolen og hører på meg. Jeg forteller at jeg sliter med nattesvette og sover litt dårlig. Han sier du er ikke i overgangsalder når du har mens hver mnd og du er bare 40 år, så det er altfor tidlig. Så spør jeg om vi kan ta blodprøver fordi jeg sliter med angst og dette opptar mye av mitt liv, jeg er bekymret. Han sier at det går ikke, blodprøver koster og han gjentok det samme hele tiden, treig var han også. Han sa vi kan ta blodprøver for infeksjon og at jeg må ringe selv for å avtale tid.🙄 Har jeg rett til å bestille time hos annen lege da jeg følte det var så ubehagelig hos denne legen og at jeg ikke kom noen vei? Anonymkode: 7d99e...16e Han bør oppdatere seg litt for overgangsalder kan skje så tidlig ja. Blodprøver for angst er bortkastet ressurs. Der gjorde han rett. Det er nok av engstelige (småhypokondere) som helst ville tatt blodprøve hver dag. Du hadde sannsynligvis ikke fått dette hos en annen heller. Og han tilbød deg jo blodprøver for infeksjon som da sikkert hadde en sannsynlighet. Jeg syntes ikke du har noe å klage over. At det luktet røyk der overlever du. Du skulle jo bare være der 15 min. Selv om leger burde ha kunnskap nok til å ikke røyke. Det kan ha vært pasienten før deg som stinket røyk. Slikt henger I. Anonymkode: 9d9c5...be2 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Fastlegen min er sykemeldt og har vikar. De klarer ikke å finne ny lege som hver mnd byttes vikarer. Fikk time hos en vikar i går, og for meg var det en ubehagelig time. Det luktet røyk i rommet hos legen og selv om jeg hadde på munnbind så kjente jeg den vonde lukten. Han lener seg i stolen og hører på meg. Jeg forteller at jeg sliter med nattesvette og sover litt dårlig. Han sier du er ikke i overgangsalder når du har mens hver mnd og du er bare 40 år, så det er altfor tidlig. Så spør jeg om vi kan ta blodprøver fordi jeg sliter med angst og dette opptar mye av mitt liv, jeg er bekymret. Han sier at det går ikke, blodprøver koster og han gjentok det samme hele tiden, treig var han også. Han sa vi kan ta blodprøver for infeksjon og at jeg må ringe selv for å avtale tid.🙄 Har jeg rett til å bestille time hos annen lege da jeg følte det var så ubehagelig hos denne legen og at jeg ikke kom noen vei? Anonymkode: 7d99e...16e Du kan bestille ny time, men om dette er vikaren til fastlegen din er det sannsynligvis han du får time hos igjen. Om de skifter vokster ofte kan du vente til de har fått en annen vikar eventuelt. Anonymkode: 41465...f23 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Han bør oppdatere seg litt for overgangsalder kan skje så tidlig ja. Blodprøver for angst er bortkastet ressurs. Der gjorde han rett. Det er nok av engstelige (småhypokondere) som helst ville tatt blodprøve hver dag. Du hadde sannsynligvis ikke fått dette hos en annen heller. Og han tilbød deg jo blodprøver for infeksjon som da sikkert hadde en sannsynlighet. Jeg syntes ikke du har noe å klage over. At det luktet røyk der overlever du. Du skulle jo bare være der 15 min. Selv om leger burde ha kunnskap nok til å ikke røyke. Det kan ha vært pasienten før deg som stinket røyk. Slikt henger I. Anonymkode: 9d9c5...be2 Nei, jeg tenkte på blodprøve for overgangsalder da. Anonymkode: 7d99e...16e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå