Gå til innhold

Du som er slankeoperert -

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid etter operasjonen kunne du spise "normale" mengder igjen? Om noen gang? Begynte du da å legge på deg igjen? 

Hvor lenge etter operasjonen begynte du å legge på deg? 

Du som er slankeoperert og aldri la på deg, svar du og! Jeg trenger å høre litt fra begge sider før jeg bestemmer meg. Det er sleeve som er aktuelt for meg. 

Anonymkode: a7e6c...078

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har sleeve operasjon selv. 

Kan fortsatt ikke spise det jeg regnet for normal porsjon selv 10 år etter operasjonen. Problemet er at sjokolade tar lite plass og har mye kalorier 😅🙈

Så jeg går litt opp og ned i vekt fortsatt, den svinger fra 70-80, men helt ærlig så er jo det mye bedre enn 120🤷‍♀️

Anonymkode: 35347...2dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hele problemet som en slankeoperasjon skal løse er jo at vedkommende spiser for store porsjoner slik at magen utvider seg og blir for stor slik at de spiser stadig mer. 

Du skal aldri igjen spise så store porsjoner som du gjorde før operasjonen, det er jo hele poenget.

Du kan også i stedet gå over til å spise mindre porsjoner slik at magen krymper uten operasjon, men da må du selvfølgelig akseptere å være sulten i en periode.

Det store problemet i dagens vestlige samfunn er at innen kan akseptere litt ubehag, som f.eks sultfølelse.

Det er ikke farlig å være sulten.

Anonymkode: 2b262...40e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hele problemet som en slankeoperasjon skal løse er jo at vedkommende spiser for store porsjoner slik at magen utvider seg og blir for stor slik at de spiser stadig mer. 

Du skal aldri igjen spise så store porsjoner som du gjorde før operasjonen, det er jo hele poenget.

Du kan også i stedet gå over til å spise mindre porsjoner slik at magen krymper uten operasjon, men da må du selvfølgelig akseptere å være sulten i en periode.

Det store problemet i dagens vestlige samfunn er at innen kan akseptere litt ubehag, som f.eks sultfølelse.

Det er ikke farlig å være sulten.

Når du har så manglende kunnskap er det bedre å la være å svare i en slik tråd...

Anonymkode: 9e795...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du har så manglende kunnskap er det bedre å la være å svare i en slik tråd...

Anonymkode: 9e795...06f

Tusen takk for ditt enormt kunnskapsrike bidrag...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man hører jo stadig vekk om folk som legger på seg igjen, og da må jo nødvendigvis magesekken ha utvidet seg? Eventuelt at man spiser mye sjokolade og annet som ikke tar stor plass, men er svært kaloriholdig. 

Det er en lettelse å høre fra deg som ble operert for 10 år siden, og som fremdeles opplever at magesekken har begrenset med plass. Det er det jeg ønsker, at det alltid skal være en fysisk begrensing. Jeg er god nok på psykisk begrensing, og trenger "drahjelp" fra en mage som har mindre plass. Men jeg vil at det skal vare så lenge som mulig, og helst for alltid. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd slankemedisinen Saxenda før du vurderer operasjon? Den gjør det samme som operasjon, matlysten blir mindre, da spiser du mindre mat og dermed går ned i vekt… 

Jeg takket nei til operasjon og valgte Saxenda istedenfor. Har gått ned 20 kilo siden august.. og går fortsatt ned..

Anonymkode: 351a2...b3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har du prøvd slankemedisinen Saxenda før du vurderer operasjon? Den gjør det samme som operasjon, matlysten blir mindre, da spiser du mindre mat og dermed går ned i vekt… 

Jeg takket nei til operasjon og valgte Saxenda istedenfor. Har gått ned 20 kilo siden august.. og går fortsatt ned..

Anonymkode: 351a2...b3d

Ts her. Tusen takk for svar. Nei, det har jeg ikke prøvd, men jeg har klart å gå ned på egenhånd mange, mange ganger. Men jeg går alltid opp igjen, etter et variert antall år. Og det samme vil jeg jo gjøre når jeg slutter på eventuelle tabletter. Så derfor tenker jeg ikke at det er noe for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...