Gå til innhold

Brann i atomverk

Alyanna

Anbefalte innlegg

Jeg leser nå det er brann i Europas største brann anlegg .

Jeg får ikke sove .. er det nå jeg finner tilfluktsrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alyanna skrev (30 minutter siden):

Er ikke så mye man kan gjøre om den går..

Det kommer til å bli 10 dobbelt stråling en chernobyl hadde.

Utifra hva folk sier og noen kilder så har litt stråling kommet seg ut.

Russland skøyt mot brannbilene til ukrania når dem kom,så dem måtte snu. Har alt på video fra live feeden. HElt sykt..

Update:

Ingen endring i strålenivået, så vi er safe enda :)

Endret av ryzorwarlock
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest misssixty

Hva må vi i Norge gjøre om det blir lekkasje?

Er det nok å være hjemme å blokkere ventiler eller må vi finne tilfluktsrom?

Det finnes ikke her hvor vi bor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alyanna skrev (40 minutter siden):

Myndighetene sier ifra om vi skal gjøre noe. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest misssixty
Bølle skrev (2 minutter siden):

Myndighetene sier ifra om vi skal gjøre noe. 

Det er ikke god nok info for vi som bor milevis unna tilfluktsrom og ikke har tilgang på bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

misssixty skrev (Akkurat nå):

Det er ikke god nok info for vi som bor milevis unna tilfluktsrom og ikke har tilgang på bil. 

Går ut ifra at de sier mer imorgen. Hvis det er noe. 

Det går jo utover Russland også, de er jo nærmeste nabo til ukraina. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen voksene hjemme? Forstår de ikke at vi leker ikke med atomkraftverk !😭

Endret av FruR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

misssixty skrev (4 timer siden):

Det står på dsa.no sine sider at man skal holde seg inne opptil 3 dager. Vi får beskjed. Derfor bør man ha det som står på beredskapslisten (sikkerhverdag.no). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DetVarIkkeMeg skrev (1 time siden):

Det står på dsa.no sine sider at man skal holde seg inne opptil 3 dager. Vi får beskjed. Derfor bør man ha det som står på beredskapslisten (sikkerhverdag.no). 

Jeg synes disse nyhetene var mildt sagt jævlig foruroligende og tenker skaffe disse tingene iløpet av helga - iallefall det som er tilgjengelig i nærområdet. 

Tror ikke nødvendigvis Putin er gal nok (selv om jeg er usikker faktisk) til å bruke atomkraft som våpen bevisst, men etter nattens nyheter tror jeg det kan bli ulykker som er katastrofale. Fordi han virker så fullstendig uberegnelig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (29 minutter siden):

Jeg synes disse nyhetene var mildt sagt jævlig foruroligende og tenker skaffe disse tingene iløpet av helga - iallefall det som er tilgjengelig i nærområdet. 

Tror ikke nødvendigvis Putin er gal nok (selv om jeg er usikker faktisk) til å bruke atomkraft som våpen bevisst, men etter nattens nyheter tror jeg det kan bli ulykker som er katastrofale. Fordi han virker så fullstendig uberegnelig. 

Jeg er nesten litt glad det ikke bare er meg som reagerer og blir stresset av dette. Føler samboeren min bare avfeier det som opphauset. Han synes nok jeg var litt hysterisk når jeg løp rundt for noen dager siden for å få tak i alt, men det får bare være. Jeg må følge magefølelsen. 

Nå har vi alt på listen og jeg føler meg litt roligere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DetVarIkkeMeg skrev (36 minutter siden):

Jeg er nesten litt glad det ikke bare er meg som reagerer og blir stresset av dette. Føler samboeren min bare avfeier det som opphauset. Han synes nok jeg var litt hysterisk når jeg løp rundt for noen dager siden for å få tak i alt, men det får bare være. Jeg må følge magefølelsen. 

Det har aldri vært mer rasjonelt og smartere enn akkurat nå å sørge for at man har et lager av det nødvendige. Myndighetene har tross alt også anbefalt dette i noen år nå.

Endret av parmanoia
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fløff skrev (52 minutter siden):

Nå har han jo kjørt både seg selv og landet sitt fullstendig i grus på få dager, så jeg tror ikke det er noe sunn fornuft igjen som stopper han fra eskalere. Dessverre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DetVarIkkeMeg skrev (2 timer siden):

Myndighetene har jo anbefalt det lenge, men jeg har inntil i går vært ekstremt slækk. 

For oss som bor i Oslo er det i tillegg kommet påminnelser om å bruke mindre vann da vår vannforsyning er lav grunnet lite nedbør - så jeg tenker kjøpe inn det og. 

Blæh. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (1 time siden):

Nå har han jo kjørt både seg selv og landet sitt fullstendig i grus på få dager, så jeg tror ikke det er noe sunn fornuft igjen som stopper han fra eskalere. Dessverre.

Jepp, samme tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

misssixty skrev (12 timer siden):

Om det blir lekasje, eller eksplosjon, så må hele Europa evakuere pågrunn av massestråling... Må huske på at Ukraina har en av verdens største atomreaktorer.. Skadene blir 10 ganger værre en chernobyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryzorwarlock skrev (1 minutt siden):

Om det blir lekasje, eller eksplosjon, så må hele Europa evakuere pågrunn av massestråling... Må huske på at Ukraina har en av verdens største atomreaktorer.. Skadene blir 10 ganger værre en chernobyl.

Du trenger jo ikke spre feilinformasjon når alle eksperter har sagt at dette ikke er tilfelle? Hele Europa må ikke evakuere pga det. Nå som Russland har tatt kontroll over atomkraftverket blir det sikkert ikke flere eksplosjoner der heller. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (6 minutter siden):

Du trenger jo ikke spre feilinformasjon når alle eksperter har sagt at dette ikke er tilfelle? Hele Europa må ikke evakuere pga det. Nå som Russland har tatt kontroll over atomkraftverket blir det sikkert ikke flere eksplosjoner der heller. 

Feil informasjon? Ok. Så det du sier er at presidenten i ukraina sprer løgner?

Forholder meg til hva folk kan, ikke hva folk gjetter seg til :)

Anbefaller deg å gjøre litt research før du begynner å henvende deg tull.

Endret av ryzorwarlock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...