Gå til innhold

Oppdatert korona sertifikat??


sonush

Anbefalte innlegg

Ja. Oppdaterer ikke de korona sertifikat lenger? Jeg testet positivt tidligere idag, og sjekket nå for nysgjerrighetens skyld. Den viser kun vaksine status. På test så står det ingen korona test å vise og på gjennomgått så står det ingen gjennomgått korona sykdom å vise. 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sonush skrev (2 minutter siden):

Ja. Oppdaterer ikke de korona sertifikat lenger? Jeg testet positivt tidligere idag, og sjekket nå for nysgjerrighetens skyld. Den viser kun vaksine status. På test så står det ingen korona test å vise og på gjennomgått så står det ingen gjennomgått korona sykdom å vise. 

Noen som vet?

Tror ikke det går sååå fort

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Om du ikke har fått opp testsvaret er det vel ikke ferdig da. Så hvordan vet du at du tester positivt? Tar 1-2 døgn. Etter ca 11 dager får en opp gjennomgått sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laPistola skrev (4 minutter siden):

Om du ikke har fått opp testsvaret er det vel ikke ferdig da. Så hvordan vet du at du tester positivt? Tar 1-2 døgn. Etter ca 11 dager får en opp gjennomgått sykdom. 

Tok test igår kl 12. Svar på HelseNorge idag kl 08.30. Påvist. 

 

Justlooking skrev (6 minutter siden):

Tror ikke det går sååå fort

😬😬😋 Ops. Trodde det gikk fort jeg 😬. Var bare nysgjerrig 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
sonush skrev (3 minutter siden):

Tok test igår kl 12. Svar på HelseNorge idag kl 08.30. Påvist. 

 

😬😬😋 Ops. Trodde det gikk fort jeg 😬. Var bare nysgjerrig 😬

Ja, da har det jo blitt oppdatert da. 08.30 i dag. Det har jo ikke noe og si for « passet» for positiv test gir deg liksom ikke grønt lys 😅 11 dager henger vel igjen fra det var 10 dager isolasjon vil jeg tro, blir nok endret til 5. sto ihvertfall det ville ta 11 dager når jeg testet positivt forrige uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laPistola skrev (7 minutter siden):

Ja, da har det jo blitt oppdatert da. 08.30 i dag. Det har jo ikke noe og si for « passet» for positiv test gir deg liksom ikke grønt lys 😅 11 dager henger vel igjen fra det var 10 dager isolasjon vil jeg tro, blir nok endret til 5. sto ihvertfall det ville ta 11 dager når jeg testet positivt forrige uke. 

Ser den. Var egentlig mer interessert i gjennomgått infeksjon, da jeg skal på ferie til Asia i juni. Så det hadde vært "bevis" sammen med vaksinestatus. Det er noe jeg tenker, det er ikke sikkert det er slik. 

Akkurat idag sjekket jeg fordi jeg var nysgjerrig 😬

Endret av sonush
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
sonush skrev (3 minutter siden):

Ser den. Var egentlig mer interessert i gjennomgått infeksjon, da jeg skal på ferie til Asia i juni. Så det hadde vært "bevis" sammen med vaksinestatus. Det er noe jeg tenker, det er ikke sikkert det er slik. 

Akkurat idag sjekket jeg fordi jeg var nysgjerrig 😬

Det gjelder i 6 måneder, så der blir som en ekstra vaksine i passet til Asia turen din. ( om ikke alt endres da…) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt koronapass er gyldig til 1.6 står det, og jeg testet positivt 9.2, så det gjelder kun snaue 4 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (5 timer siden):

Mitt koronapass er gyldig til 1.6 står det, og jeg testet positivt 9.2, så det gjelder kun snaue 4 måneder.

Passet er bare gyldig i 90 dager framover for hver gang du går inn der, hvis du går inn i morgen ser du det er gyldig én dag fram i tid fra i dag. Knotete forklart, men jeg håper du forstår. 😅

fra FHI:

"Påvist covid-19 gir gyldig koronasertifikat basert på gjennomgått sykdom fra dag 11-180 (som tilsvarer rundt 6 måneder)."

og

"Teknisk gyldighet: Koronasertifikatet er ellers gyldig 90 dager frem i tid for hver gang du henter det opp på Helsenorge. Grunnen er å unngå misbruk, og sørge for at sertifikatene stemmer overens med kunnskapen vi til enhver tid har om viruset, immunitet og vaksiner."

Endret av K@tt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...