Hvalen Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Er ikke det litt merkelig? At friske uvaksinerte personer har samme symptomer på Covid-19 som de friske vaksinerte nå. Kjenner tre bekjente, ingen av de er vaksinerte, og alle hadde "bare" hodeverk og litt sår hals. Har hørt at flere har samme erfaring. Hva tenker dere? 8 3
ajarRun Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Hvalen skrev (2 minutter siden): Er ikke det litt merkelig? At friske uvaksinerte personer har samme symptomer på Covid-19 som de friske vaksinerte nå. Kjenner tre bekjente, ingen av de er vaksinerte, og alle hadde "bare" hodeverk og litt sår hals. Har hørt at flere har samme erfaring. Hva tenker dere? Ikke i det hele tatt. Selvsagt har alle samme symptomer på samme sykdomt, hvorfor skulle vaksinen gi andre symptomer? Det er litt som å krasje uten bilbelte, i lav fart (unge friske personer) vil man føle seg relativt likt, men når farten øker vil flere dø og ha varige men uten vaksinen. I tillegg vil mange ha vært smittet, uten å vite det, og derfor få mildere symptom. Og det er en mildere variant nå.
LastSummer Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 Men det er jo flaks at vi har kommet til Omikron. Det var en helt annen situasjon med Delta f.eks. Da ble ikke de vaksinerte smittet en gang, mens uvaksinerte havnet på sykehus (satt på spissen). Vi må jo alle være glade for at muteringen har tatt den retningen den har. Alt hadde vært annerledes om ikke så mange var vaksinerte. Er ikke vits å sitte og angre på noe, eller rakke ned på noen nå. 2 1
Gjest Salikatten Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 LastSummer skrev (5 minutter siden): Men det er jo flaks at vi har kommet til Omikron. Det var en helt annen situasjon med Delta f.eks. Da ble ikke de vaksinerte smittet en gang, mens uvaksinerte havnet på sykehus (satt på spissen). Vi må jo alle være glade for at muteringen har tatt den retningen den har. Alt hadde vært annerledes om ikke så mange var vaksinerte. Er ikke vits å sitte og angre på noe, eller rakke ned på noen nå. Jeg hadde deltaet sommeren første året for meg som er ung å frisk fikk jeg mild foskjølelses symptom og ingen ettervirkning.
GammelKaktus Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 Jeg tenker at det er mildere sykdom nå enn hva det var i mars 2020. Så da er det ikke så rart at man har mildere sykdom. 1
Nabokjerringen Skrevet 2. mars 2022 #6 Skrevet 2. mars 2022 Vi lå strykeflate hele gjengen. Varte 5 - 7 dager med de verste symptomene, føltes som en influensa fra helvete. Vond hals, feber, akutt slitenhet, vondt i kropp og muskler og infernalsk hodepine. 2 uker senere er vi fortsatt slitne, hoster plutselig og har infernalsk hodeverk noen dager. Vi voksne hadde 2 vaksiner, ingen underliggende sykdom, barnet 1 pga tidligere komplikasjoner med lungebetennelse og muligens risikogruppe hvis det gikk på lungene. Men allikevel fikk vi det skikkelig hardt. 1
Lomvi Skrevet 2. mars 2022 #7 Skrevet 2. mars 2022 Tråden er ryddet og stenges grunnet rommets retningslinjer. Lomvi, mod.
Anbefalte innlegg