Prelunia Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Ser at mange matbutikker skal fjerne russiske varer , men hvilke produkter er egentlig russiske ? Noen som har noen eksempler. Jeg Klarer ikke helt å finne ut av det, da de fleste artiklene jeg har funnet er bak betalingsmur.
solmåneogstjerner Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 (endret) Sylteagurker og rødbeter? Kanskje noen former for korn og bønner? Vodka? Bare gjetter. Endret 2. mars 2022 av solmåneogstjerner
AttilaTheHun Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 Vinmonopolet stanser salg av russiske produkter Vinmonopolet stanser salget av russiske produkter i sine butikker, melder de i en pressemelding. – Helse- og omsorgsdepartementet støtter vår beslutning, og vi tar nå produkter fra Russland ut av hyllene våre, skriver de. Også lanseringen av russiske varer stanser, opplyser administrerende direktør Elisabeth Hunter. – Europa er i en veldig spesiell situasjon, og det er på bakgrunn av denne at vi nå går til dette skrittet.
Djungelvrål Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 Lever helt fint uten sylteagurk og vodka kjenner jeg. 4
NordicViking Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 Hos Norgesgruppen er det snakk om hovedsakelig tørrvarer som sjokolade og andre sukkervarer, kjeks og hygiene. (Link)
Munchlax Skrevet 2. mars 2022 #6 Skrevet 2. mars 2022 Sitat RB.no Sitat Chuba Chups, frossen torskefilet av merket Øfas og én type Dove deodorant for damer.
AttilaTheHun Skrevet 2. mars 2022 #7 Skrevet 2. mars 2022 Norgesgruppen kaster ut russiske varer – vil ha flere fra Ukraina Dermed blir de russiske produktene ikke å finne hos Meny, Kiwi, Joker og Spar. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/28/195829059/norgesgruppen-kaster-ut-russiske-varer-vil-ha-flere-fra-ukraina
Gjest Tutte Skrevet 2. mars 2022 #8 Skrevet 2. mars 2022 Akkurat dette synes jeg var ganske teit. Kunne vel i det minste selge ut det som allerede er i butikkene og heller la være og bestille nytt.
Fuglemor Skrevet 2. mars 2022 #10 Skrevet 2. mars 2022 Tutte skrev (4 minutter siden): Akkurat dette synes jeg var ganske teit. Kunne vel i det minste selge ut det som allerede er i butikkene og heller la være og bestille nytt. Jah eller gitt det bort 😅 1
Djungelvrål Skrevet 2. mars 2022 #11 Skrevet 2. mars 2022 Tutte skrev (12 minutter siden): Akkurat dette synes jeg var ganske teit. Kunne vel i det minste selge ut det som allerede er i butikkene og heller la være og bestille nytt. Ja, blir det hivd på søpla??
WonderWomaan Skrevet 2. mars 2022 #12 Skrevet 2. mars 2022 Tutte skrev (15 minutter siden): Akkurat dette synes jeg var ganske teit. Kunne vel i det minste selge ut det som allerede er i butikkene og heller la være og bestille nytt. Norge i et nøtteskall dette...bedre hive enn å selge billig eller gi bort 3
Gjest Skrevet 2. mars 2022 #13 Skrevet 2. mars 2022 WonderWomaan skrev (2 minutter siden): Norge i et nøtteskall dette...bedre hive enn å selge billig eller gi bort Det står ingenting i artikkelen det er lenket til at det kastes, de skal fjernes fra hyllene.
WonderWomaan Skrevet 2. mars 2022 #14 Skrevet 2. mars 2022 Anonym Bruker0 skrev (1 minutt siden): Det står ingenting i artikkelen det er lenket til at det kastes, de skal fjernes fra hyllene. og så går det ut på dato og så skal det hives...
Gjest Skrevet 2. mars 2022 #15 Skrevet 2. mars 2022 WonderWomaan skrev (Akkurat nå): og så går det ut på dato og så skal det hives... Det står ingenting i artikkelen hva de gjør med varene, så for alt du vet blir de gitt bort.
Gjest Tutte Skrevet 2. mars 2022 #16 Skrevet 2. mars 2022 Djungelvrål skrev (16 minutter siden): Ja, blir det hivd på søpla?? Tror det skal fryses. Mye av det vil vel bli ødelagt eller dårligere da vil jeg tro, og må kastes uansett.
Sugar&Spice Skrevet 2. mars 2022 #17 Skrevet 2. mars 2022 WonderWomaan skrev (20 minutter siden): Norge i et nøtteskall dette...bedre hive enn å selge billig eller gi bort Det er billigere å hive enn å selge billig pga skatt og andre forhold i regnskapet. 1
Gjest Tutte Skrevet 2. mars 2022 #18 Skrevet 2. mars 2022 Sugar&Spice skrev (2 timer siden): Det er billigere å hive enn å selge billig pga skatt og andre forhold i regnskapet. Hvorfor må de selge billigere da?
-jk- Skrevet 2. mars 2022 #19 Skrevet 2. mars 2022 En god del av hveten vi bruker kommer fra Russland. Importen er vel normalt mellom 10.000 og 20.000 tonn i året. 1
Sugar&Spice Skrevet 2. mars 2022 #20 Skrevet 2. mars 2022 Tutte skrev (7 minutter siden): Hvorfor må de selge billigere da? De gjør ikke det, de kaster det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå