AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Del Skrevet 2. mars 2022 Hvor finner man rimelige gode dekk på nett ? Noen anbefalinger? Anonymkode: 649dc...3e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bundaberg Skrevet 2. mars 2022 #2 Del Skrevet 2. mars 2022 Sjekk ut: https://www.dekk1.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Del Skrevet 2. mars 2022 En ting er å kjøpe de på nett, men du må også få noen til å sette de på felgen for deg. Samt ta av de gamle. Anonymkode: 61d99...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #4 Del Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En ting er å kjøpe de på nett, men du må også få noen til å sette de på felgen for deg. Samt ta av de gamle. Anonymkode: 61d99...097 Og det er det ikke alle verksteder som vil gjøre hvis du ikke kjøper dekkene hos dem. Anonymkode: d162f...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #5 Del Skrevet 2. mars 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Og det er det ikke alle verksteder som vil gjøre hvis du ikke kjøper dekkene hos dem. Anonymkode: d162f...df2 Dette, eller de tar seg så rikelig betalt at du like gjerne kunne kjøpt dem lokalt. Anonymkode: 07ea1...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 2. mars 2022 #6 Del Skrevet 2. mars 2022 Ryddet for avsporing. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 3. mars 2022 #7 Del Skrevet 3. mars 2022 Jeg prøvde meg på Dekkonline.com og har bare dårlig erfaring med å kjøpe dekk online. Først måtte jeg finne en servicepartner i området som kunne montere dekkene, deretter måtte jeg bestille dekkene til denne servicepartneren og avtale tid hos han. I perioden fra jeg bestilte til dekkene ble levert, ble bilen tilnærmet skrotet og det var ikke lenger vits med nye dekk. Jeg skulle da returnere de gratis, kundeservice klarte bare å bestille retur på to av fire dekk 🤦. Og kundeservice er jeg fremdeles usikker på om var en robot eller båre et håpløst menneske. Var ihvertfall helt umulig å komme i kontakt med dem. Nå er det åtte måneder siden jeg prøvde å returnere dekkene og det ligger fremdeles to stk dekk hos en servicepartner. Tapte vel nesten 3000 på det der. For meg så var denne prosessen så tungvindt at jeg neste gang bruker en vanlig fysisk forhandler. Nå er det (forhåpentligvis) ikke sånn at min historie er representativ for å kjøpe dekk online, men fy søren så upraktisk det endte opp med å bli. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #8 Del Skrevet 4. mars 2022 14 hours ago, dyptvann said: Jeg prøvde meg på Dekkonline.com og har bare dårlig erfaring med å kjøpe dekk online. Først måtte jeg finne en servicepartner i området som kunne montere dekkene, deretter måtte jeg bestille dekkene til denne servicepartneren og avtale tid hos han. I perioden fra jeg bestilte til dekkene ble levert, ble bilen tilnærmet skrotet og det var ikke lenger vits med nye dekk. Jeg skulle da returnere de gratis, kundeservice klarte bare å bestille retur på to av fire dekk 🤦. Og kundeservice er jeg fremdeles usikker på om var en robot eller båre et håpløst menneske. Var ihvertfall helt umulig å komme i kontakt med dem. Nå er det åtte måneder siden jeg prøvde å returnere dekkene og det ligger fremdeles to stk dekk hos en servicepartner. Tapte vel nesten 3000 på det der. For meg så var denne prosessen så tungvindt at jeg neste gang bruker en vanlig fysisk forhandler. Nå er det (forhåpentligvis) ikke sånn at min historie er representativ for å kjøpe dekk online, men fy søren så upraktisk det endte opp med å bli. Bilen ble tilnærmet skrotet i mellomtiden? Tror det var mer enn dårlige dekk som var feil med bilen din. Kanskje du hadde en dårlig opplevelse, men ikke overdriv. Anonymkode: 005e0...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dyptvann Skrevet 4. mars 2022 #9 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bilen ble tilnærmet skrotet i mellomtiden? Tror det var mer enn dårlige dekk som var feil med bilen din. Kanskje du hadde en dårlig opplevelse, men ikke overdriv. Anonymkode: 005e0...63a Alltid fint med bezzerwizzere som har mer peil på detaljer i livet mitt, enn meg selv 🤣. Det er en ikke en setning som jeg skrev som var overdrivelse. Bilen var i utgangspunktet verdt 100K. Så skulle jeg ta en service før bilen skulle selges. I tillegg til service ville jeg selge bilen med nye dekk siden de var noen år gamle. Alt for å få et rask og effektivt salg. På den servicen ble det utført en tilstandsrapport der konklusjonen var at jeg måtte betale 80K i reparasjoner for at bilen skulle være trygg å kjøre med. Så NO SHIT, selvfølgelig var bilen i dårlig stand og det var ikke bare dekkene som var dårlige! Dette var ting jeg ikke visste var galt som alvorlig rust under, en trafo som var rustet eller at reparasjonskostnaden på de feilene jeg visste om var mye høyere enn forventet. Så jeg hadde en bil som gikk fra 100K i bruktverdi til en bil jeg fikk solgt som delebil til 20K. Jeg vil si det er tilnærmet skrotet. Og da jeg leste tilstandsrapporten var det ihvertfall ikke vits i å påkoste nye sommerdekk til bilen og da startet den runden med Dekkonline. Så ingen overdrivelse, bare maks uheldig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Del Skrevet 4. mars 2022 Jeg har gode erfaringer med dekkonline. Jeg legger om selv (har tilgang på omlegger og avbalanserings maskin). De fleste verksteder legger om dekk om du spør. Sikkert noen som krever at man kjøper dekk der men de ALLER fleste tar jobben. 150-200 pr.stk er normal. På et bakgårdsfirma drevet av polakker kan man sikkert få dette enda billigere kontakt. Dekkonline er et tysk firma og dekkene man får er etter tysk/Euro standard. På sommerdekk har det lite å si, men ved kjøp av vinterdekk MÅ man bestille etter nordiske forhold. Hvis ikke får man tysk hard gummiblanding ment for kontinentet. Myk nordisk gummi har ofte hastighetsmerking H (180km/t) Samme dekket i Tyskland har gjerne Z (210km/t) og den gummiblandingen blir for hard for kaldt klima og dermed dårligere feste. Anonymkode: 4d58c...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 5. mars 2022 #11 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 18.39): Og det er det ikke alle verksteder som vil gjøre hvis du ikke kjøper dekkene hos dem. Anonymkode: d162f...df2 Det stemmer. Men det finnes veldig mange som er godkjent for jobben som gjør dette, og enda flere om man tar med de som ikke har godkjenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå