Gjest Warrior Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Uansett hva du har angst for, om det er angst for krig (som jeg vet mange er redd for nå) sosial angst, angst for døden, angst for å miste noen, angst for sykdommer osv. For min del er det angst etter tidligere hendelser og angst for korona og å miste folk jeg er glad i. Uansett hva man har angst for så er det vondt. Det føles som ett mørke som er umulig å kommer ut fra, men det er ikke sant. Det er ikke umulig, men det er hard jobbing og det er verdt det å jobbe hardt for å bli bedre. Selv tror jeg ikke at jeg noen gang får helt bort den angsten jeg har, men målet er å bli mye bedre. Det gikk jo så langt at jeg var så sint, kontrollerende, ødela, kjeftet, følte meg egoistisk og fæl, alt på grunn av sterk redsel. Angsten tok helt overhånd, derfor er det viktig å be om hjelp tidlig. Ikke la angsten ta helt overhånd. Ingen skal måtte kjempe mot angsten alene. Det er viktig å snakke med noen om det du er så redd for. Ikke holde alt inni deg. Ikke late som alt er bra, men alltid være ærlig om det. Husk du er ikke alene om å ha angst! Du er ikke alene om å føle denne redselen. Man føler seg veldig alene når alle rundt deg ser så glade ut. Som om de lever et helt problemfritt liv. Men husk det er så mange som sliter med angst. Det er så mange som har det som deg. Våkne netter, den vonde redselen hele tiden, de mange tårene, sinne. Jeg kan også late som jeg er glad og som om jeg ikke har noe angst når jeg er med folk, selv om jeg føler på angst 24/7. Jeg har ikke isolert meg selv under hele pandemien så er livredd hver dag. Venter bare på symptomer. Blir mange tårer så fort jeg er alene. Du må også huske hvor sterk du faktisk er. For ja folk som har angst er sterke. Vi føler på redsel og redsel og redsel, og må kjempe mot denne angsten. Mange folk prøver jo å unngå det de er redd for, for eksempel noen som er redd for edderkopper eller høyder de vil jo ofte unngå edderkoppene og høyder for å unngå den ubehagelige vonde redselen. Men folk med angst har ofte ikke noe valg. Vi må stå i den redselen. Vi kommer oss gjennom dagene selv om redselen er der hele tiden. Er ikke det tegn på styrke så vet ikke jeg. Så jo du er sterk💪🏻Du kan være stolt av hvor sterk du er selv om det ikke er noe trøst. Du har kanskje hørt folk si «Angst er ikke farlig, du dør ikke av det» Det er sant at angst ikke er farlig og dødelig, men det er vondt å ha angst likevel. Veldig vondt. Smerten går ikke an å beskrives. Det må folk som ikke har angst huske. Det er ikke farlig men det er utrolig vondt. Det er ikke bare å skjerpe seg. Det er også bortkastet å være så redd for noe man ikke får gjort noe med, men det er lettere sagt enn gjort. Angsten bryr seg ikke. Be om hjelp, snakk om det du er redd for, aldri glem hvor sterk du er og aldri glem at du er langt i fra alene om å ha det sånn. Ville bare si dette selv om det kanskje ikke føles som noe trøst nå. Håper dere får det bedre alle❤️ Prøv også å husk på at det man er redd for skal skje, skjer som oftest ikke/skjer mest sannsynlig ikke. Det går som oftest bra. Tenk på alle dager i livet ting faktisk går bra Det er ofte noe vi glemmer når vi har så mye angst.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 Dette var fint skrevet og hjelper litt når andre forstår hva vi med angst går gjennom.❤️ Anonymkode: d17cf...5e4
Gjest Warrior Skrevet 3. mars 2022 #4 Skrevet 3. mars 2022 Takk Ja det er ikke enkelt å ha angst og da er det fint å huske på at man er ikke alene om å gå gjennom det og det å føle på redsel selv om det føles sånn. Det er veldig mange som sliter med angst for ett eller annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå