Gå til innhold

Blir det feil å date en tidligere elev?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da snakker vi helt tilbake til ungdomsskolen, jeg er idag 34år. Min daværende lærer er idag 46 ish. Jeg hadde han som lærer i 2år fra 14-16. 

Han bor like i nærheten av meg. Blir det feil å involvere seg med hverandre? Han er kjekk og er singel som jeg vet. Vi sier hei til hverandre når vi treffes. 

Anonymkode: 75971...c0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke noe galt med det så langt tilbake i tid :)

Anonymkode: 63d76...796

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er creepy. Hadde aldri datet tidligere elever. Selvom de har blitt 25+++ så husker jeg dem godt som hormonelle elever og det er i høy grad turn off. Hilsen vgs-lærer

Anonymkode: cb36a...89b

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er creepy. Hadde aldri datet tidligere elever. Selvom de har blitt 25+++ så husker jeg dem godt som hormonelle elever og det er i høy grad turn off. Hilsen vgs-lærer

Anonymkode: cb36a...89b

Da får det være opp til hver og enkelt. Han var vår faste lærer. Ung lærer var han. Tror uansett ikke det er en forbud mot det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da snakker vi helt tilbake til ungdomsskolen, jeg er idag 34år. Min daværende lærer er idag 46 ish. Jeg hadde han som lærer i 2år fra 14-16. 

Han bor like i nærheten av meg. Blir det feil å involvere seg med hverandre? Han er kjekk og er singel som jeg vet. Vi sier hei til hverandre når vi treffes. 

Hva ville du sagt om læreren din betrodde deg at når han var læreren din så hadde han våte drømmer om deg. 

Anonymkode: 5d94d...2b2

AnonymBruker
Skrevet

Haha, ikke faen!😂

Anonymkode: 97a5d...4c9

AnonymBruker
Skrevet

Vet av ei som er sammen med læreren sin fra vgs og har vært sammen med han i mange år. 

Anonymkode: e5db1...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nå enda dette vært han som tok initiativet og det var noe på gang.

Du risikerer å dumme deg ut. 

Jeg spurte mannen min om dette og han ristet på hodet. Å involvere seg med en elev som du har hatt et ansvar for var helt utelukket. Han sa at det handler om å ikke være i stand til å omdefinere relasjonen. 

Anonymkode: ae1f0...998

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel helt greit det, om dere begge ønsker det.

Men du, mine lærere fra ungdomsskolen hilser alltid på meg også, og stopper og slår av en prat gjerne også. Det betyr IKKE at de er interessert i noe mer. Det er normal høflighet. Bare så du ikke tolker noe mer inn i det at dere er på hils. Men selvfølgelig kan du prøve deg på han på lik linje som en hvilket som helst annen mann.

Anonymkode: 75c20...d91

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med min tidligere lærer på barneskolen.

Anonymkode: d9231...6fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er helt greit når du er 34 år. Hadde synes det var skikkelig ille om du var 17-18. Ekkelt og om du var 18-22. Litt creepy om du var 23-26. Men så er du voksen og erfaren og får gjøre egne valg. 

Tror veldig få vil ha negative meninger om dere blir et par. 

Anonymkode: 0e70e...8ac

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hvis man treffer hverandre igjen mange år senere, blir kjent på nytt som voksne mennesker og aldersforskjellen ikke er helt hårreisende, ville jeg på generell basis sagt kjør på. I denne situasjonen, hvor du tydeligvis fortsatt bare kjenner ham som læreren din og dere bare er på hils, høres det mer ut som om du bærer på gamle ungpikedrømmer og bør styre unna...

Endret av Daria
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Altså, da jeg gikk på vgs og var 17 år hadde vi en siiiiinnsykt kjekk gymlærer på 25-26 år. Jeg hadde gjerne datet han idag om jeg ikke var gift 😅 spiller vel ingen rolle. 

AnonymBruker
Skrevet

Siden du er voksen-voksen, synes jeg det virker greit. Verre med lærere som dater elever fra bare et par år tilbake. Kjenner til et slikt eksempel fra arbeidsplassen - vedkommede tok "kjæresten" til og med med på jobbfest. Ikke ulovlig, men kollegaen liker jeg ikke lenger. 

Anonymkode: 759a9...73a

• Nyttig 1
Skrevet

Skjønner virkelig ikke problemet. Innavl blir det i hvert fall ikke..  Vet om en som giftet seg med sin tidligere elev, etter flere år senere riktignok. Dette var voksne mennesker med stor kjærlighet for hverandre. Hvem f... har noe med det.??

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånn innerst inne (og siden du spør) så tenker jeg at det er en smule creepy.

Men med det sagt, dere er voksne mennesker, voksne nok til å ta egne valg. Hvordan andre mennesker lever ut sine kjærlighetsliv er ikke min sak, så kjør på.

Skrevet

Tror det er lov så lenge det har gått tre måneder siden de var elev, og de ikke er aktuelle til å bli elev igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Litt rart er det jo.. Tror folk vil snakke for å si det sånn. Men dere er jo voksne, så ikke ulovlig. 

Anonymkode: a8bc1...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Høres deilig ut ❤️

Anonymkode: 819c7...630

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er voksne og det er leeenge siden du var hans elev.  

Anonymkode: b702e...4cd

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...