Gå til innhold

Dessert hver dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig vanlig med tanke på dessert? Hver dag, hver helg, eller på spesielle dager/besøk? Hva gjør dere?

Anonymkode: 8f801...3ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det bare unntaksvis og når vi har besøk. På lørdag blir det uansett mye søtt så dropper det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri dessert. Med mindre det er spesielle dager, som julaften. 

Anonymkode: f7e79...faa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi har det bare unntaksvis og når vi har besøk. På lørdag blir det uansett mye søtt så dropper det. 

Hos oss er det omvendt - vi spiser aldri noe annet søtt enn dessert, heller ikke i helgene. Mye bedre med en planlagt og hjemmelaget dessert/kake til en kopp kaffe som avslutning på en god middag enn med en skål (industrielt) snop av et eller annet slag.

Så for å svare på trådens problemstilling: Nei, ikke dessert hver dag, men gjerne et par ganger i løpet av helgen. Med mindre man er fransk da - i Frankrike er det jo tradisjonelt sett vanlig med dessert etter både lunsj og middag hver eneste dag.

Anonymkode: 440a5...65b

• Liker 3
Skrevet

Hver dag 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Dessert hver dag? Aldri! Kun jul, nyttårsaften og 17. mai. Av og til når vi er ute og spiser. 

Anonymkode: 4e24e...1b3

• Liker 3
Skrevet

Vi har dessert hver gang vi har middagsgjester, som er de fleste søndager. Og så har vi dessert på bursdager, til jul og andre spesielle anledninger og noen ganger på en helt vanlig hverdag bare fordi vi har lyst.

AnonymBruker
Skrevet

Det er sjeldent. Kanskje en gang annenhver mnd når det bare er oss, og iblant når vi er på middag.

Anonymkode: 30634...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Vi har stort sett dessert hver søndag. Har så gode minner om gode søndagsmiddager etterfulgt av dessert fra barndommen på 80 og 90 tallet🤤 Så dette har jeg fortsatt med. 
Vi har også alltid dessert i høytider og slikt. 

Anonymkode: c5241...acb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare dessert om vi har middagsgjester (dvs, vi har det som regel som "kaffe og kaker" litt etter middagen). Aldri i hverdagen. Vi får det om vi er på søndagsmiddag hos mine foreldre. 

Anonymkode: beef4...7a6

AnonymBruker
Skrevet

Dessert er pinup-is her i huset. Eller usbil-is. Av og til sjokoladepudding eller gele med vaniljesaus. Har det innimellom... når det er tomt går det en stund før vi husker å handle inn.

Anonymkode: 8aab4...130

Skrevet

Selv om jeg gir beng i kalorier, er hver dag i meste laget for meg. Har dessert 2-3 ganger i uka, sånn ca. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke dessert, mannen er ikke spesielt opptatt av det. Så vi har det kun hvis vi har gjester på en litt mer formell middag. Og om vi holder 17.mai, julaften eller liknende hvor det er forventet at dessert serveres.

Anonymkode: 06137...b53

AnonymBruker
Skrevet

Bursdager og julaften. Eller avogtil hvis jeg får lyst på gele 😂😎

Anonymkode: b71f0...415

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hver dag med ofte. Typ en fruttero is eller hjemmebakt brownies, ostekake eller boller. 

Anonymkode: 0d868...214

• Liker 1
Skrevet

Vi har kun dessert når vi har gjester, jul, påskeaften eller bursdag.  Sommeren er unntak, da vi i blant spiser is og bær.  

I min familie er vi ikke så veldig glad i det søte.  Det gjelder både dessert, kaker og konfekt.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så er det forskjell på dessert og dessert også, da. 

Fruktsalat kan man jo gjerne spise hver dag, men sjokolademousse med karamellsaus er gjerne litt heftig om man gjør det daglig ;)

Anonymkode: beef4...7a6

Skrevet

Jeg liker ikke fruktsalat! Men tar gjerne sjokolademousse, karamellsaus og krem! Gjerne hver dag 😍

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun dessert i julen

Anonymkode: e2571...2de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har begynt med dessert hver helg og det gjør faktisk at vi spiser mindre søtt i løpet av uken :) Desserten avhenger av sunnhetsgrad (alt fra kake til fruktsalat med en kremklatt), men de pleier å være små i størrelsen. F.eks. så fyller jeg en ramekin eller dessertglass med sjokoladepudding eller smuldrepai, og det er dét. Sjeldent mulighet til å forsyne seg flere ganger. 

Anonymkode: de2d9...269

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...