AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #21 Skrevet 7. mars 2022 KIA leder så langt😁de nye bilene er mye finere enn de gamle! noen var veeldig stygge. Er flertallet av bilkyndige her i mot hybrid??😟🥺 Anonymkode: ce5ab...141
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #22 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er flertallet av bilkyndige her i mot hybrid??😟🥺 Anonymkode: ce5ab...141 Jeg er hverken for eller imot noe som helst - du må jo se an bruksmønsteret ditt. Men med nyeste generasjon elbiler med lang rekkevidde, lav pris, gode løsninger og fantastisk romslige interiør med flatt gulv...må du virkelig tenke deg om hvorfor du skulle ha valgt hybrid istdf. Anonymkode: a67ac...978
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #23 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er hverken for eller imot noe som helst - du må jo se an bruksmønsteret ditt. Men med nyeste generasjon elbiler med lang rekkevidde, lav pris, gode løsninger og fantastisk romslige interiør med flatt gulv...må du virkelig tenke deg om hvorfor du skulle ha valgt hybrid istdf. Anonymkode: a67ac...978 Tror ikke tålmodigheten varer lenge ved elbil, siden jeg ikke har fast tilgang til lading. Hurtiglading høres dyrt ut. Anonymkode: ce5ab...141
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #24 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tror ikke tålmodigheten varer lenge ved elbil, siden jeg ikke har fast tilgang til lading. Hurtiglading høres dyrt ut. Anonymkode: ce5ab...141 Ja, riktig, så da blir den bensin eller hybrid. Er jo ganske rett frem når du ikke kan lade hjemme. Anonymkode: a67ac...978
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #25 Skrevet 26. mars 2022 Volvo cx40 ser lovende ut😁 Anonymkode: ce5ab...141
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #26 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 17.15): Har ikke mulighet til hyppig lading dessverre🧐Må lade på ladestasjoner og hos foreldrene mine som jeg besøker ca hver 4.uke. Hvis det går med vanlig kontakt. De har ikke ladepunkt. Anonymkode: ce5ab...141 Da vil jeg anbefale Mitshubitshi Outlander PHEV. Den kan du lade i vanlig kontakt. Du må nesten ha plug-in om du skal ha hybrid. Jeg er veldig fornøyd Anonymkode: 7c5fb...856
-jk- Skrevet 30. mars 2022 #27 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Da vil jeg anbefale Mitshubitshi Outlander PHEV. Den kan du lade i vanlig kontakt. Du må nesten ha plug-in om du skal ha hybrid. Jeg er veldig fornøyd Anonymkode: 7c5fb...856 Nei, kan man ikke lade hjemme eller på jobb daglig er det bedre å kjøpe vanlig ikke ladbar hybrid. En ladbar hybrid som ikke lades vil bruke mer drivstoff enn en ikke ladbar en, siden den drar på mye mer vekt i form av større batteripakke.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #28 Skrevet 30. mars 2022 Vi har Mitsubishi outlander PHEV og er veldig fornøyd Du kan lade mens du kjører, for å kjøre batteri deler av tiden, men det krever jo et høyere forbruk av drivstoff igjen. Anonymkode: 07b52...507
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #29 Skrevet 30. mars 2022 -jk- skrev (2 timer siden): Nei, kan man ikke lade hjemme eller på jobb daglig er det bedre å kjøpe vanlig ikke ladbar hybrid. En ladbar hybrid som ikke lades vil bruke mer drivstoff enn en ikke ladbar en, siden den drar på mye mer vekt i form av større batteripakke. Det argumentet gjelder mot hybrid uansett. For hver gang man får anledning til å lade derimot, vil man angre at man ikke gikk for plug-in dog. Anonymkode: a67ac...978 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #30 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vi har Mitsubishi outlander PHEV og er veldig fornøyd Du kan lade mens du kjører, for å kjøre batteri deler av tiden, men det krever jo et høyere forbruk av drivstoff igjen. Anonymkode: 07b52...507 Og har du ikke gidda å lade den etter å ha kjørt elektrisk, har du heller ikke 4-hjulstrekk da du trenger den. Anonymkode: babb3...428
-jk- Skrevet 30. mars 2022 #31 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det argumentet gjelder mot hybrid uansett. For hver gang man får anledning til å lade derimot, vil man angre at man ikke gikk for plug-in dog. Anonymkode: a67ac...978 Du sparer kanskje bittelitt de sjeldne gangene du får ladet men bruker 20% ekstra drivstoff alle de andre gangene. Det regnestykket går ikke opp. Så jeg gjentar, ladbar hybrid er greit om du får ladet mesteparten av dagene. Ikke ellers. Ingen ladbare hybrider som ikke lades kommer i nærheten av bensinforbruket til f.eks en Toyota Prius eller en Hyundal Ioniq (den ikke-ladbare utgaven).
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #32 Skrevet 30. mars 2022 -jk- skrev (1 time siden): Du sparer kanskje bittelitt de sjeldne gangene du får ladet men bruker 20% ekstra drivstoff alle de andre gangene. Det regnestykket går ikke opp. Så jeg gjentar, ladbar hybrid er greit om du får ladet mesteparten av dagene. Ikke ellers. Ingen ladbare hybrider som ikke lades kommer i nærheten av bensinforbruket til f.eks en Toyota Prius eller en Hyundal Ioniq (den ikke-ladbare utgaven). Det kan bli dyrt🥺Jeg har tenkt at det må være bra å ha muligheter(pga ustabile og høye priser), men hvis det blir så dyrt, og i tillegg at 4WD ikke fungerer hvis batteriet er tomt for strøm, så…kanskje ikke😏 Anonymkode: ce5ab...141
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #33 Skrevet 30. mars 2022 -jk- skrev (2 timer siden): Du sparer kanskje bittelitt de sjeldne gangene du får ladet men bruker 20% ekstra drivstoff alle de andre gangene. Det regnestykket går ikke opp. Så jeg gjentar, ladbar hybrid er greit om du får ladet mesteparten av dagene. Ikke ellers. Ingen ladbare hybrider som ikke lades kommer i nærheten av bensinforbruket til f.eks en Toyota Prius eller en Hyundal Ioniq (den ikke-ladbare utgaven). Jeg er uenig - du tar hardt i når du snakker om 20%. I tillegg er det jo slik at et større batteri også betyr mer å gå på i ordinær hybriddrift. Når man først kjøper hybrid, skal vel kjøreprofilen tilsi at man drar nytte av dette opplegget. Det er prinsipielt en smal gruppe, sett bort fra skattefordelene ved kjøp og slikt som forvrenger det hele noe. Egentlig bør folk kjøpe elbil - når de kan lade hjemme - eller ordinær bensinbil når de ikke kan det. Det er de rasjonelle alternativene. Plugin hybrid er for de få som ofte kjører langt og ikke vil ta ladepauser. For folk flest selger Kia en bil som er så forbausende perfekt som man komme i bransjen - EV6. Anonymkode: a67ac...978 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #34 Skrevet 30. mars 2022 Toyota RAV4 plug-in hybrid!! Anonymkode: aa424...92f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #35 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Toyota RAV4 plug-in hybrid!! Anonymkode: aa424...92f Er best ja, men du må jaggu betale for det og ! Anonymkode: 7c5fb...856
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå