Gå til innhold

Hundeferie i sommer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå ser det ikke ut som jeg tør å dra til utlandet denne sommeren heller. Så det blir sommerferie i Norge igjen. Fordelen med det er jo at det er lettere å ta med hunden på ferien. Vi har de to siste somrene vært på bilferie med campingplasser og fjel turer. Nå lurer jeg på å prøve noe annet, vi er to voksne, to hunder og ingen barn. Det hadde vært kjekt og prøve noe «leir skole» med hundetrening som tema, men er åpne for andre hunde aktiviteter også. 

Jeg har funnet et sted som ser ut som mitt i blinken, men jeg er red de bruker negative treningsmetoder med straff. 
https://www.aktivhund.no/sommerkurs.html

Har noen erfaring med dette stedet? Eller forslag til andre aktiviteter eller ferier som einer seg til hund? 

Anonymkode: 303bf...aeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser at du ikke har barn, men jeg legger ved et par steder hvor det er tillatt med hund.

Tur i Hunderfossen ? Tar du sjansen på en tur til Sverige, er High Chaparral verdt et besøk. 

• Liker 1
Skrevet

NBF og noen raseklubber har jo ukeskurs hvert år på Sølen - både moro med ulike hundeaktiviteter på dagtid og sosialt med likesinnede på kveldstid. Har dere ikke campingvogn/bobil så kan man leie hytte eller leilighet på stedet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for forslag. Parkene ser ikke ut til å passe for vår aldersgruppe men kjekt å se!

NBF treningsleir så helt perfekt ut! @Svisle vet du om de trener med positive metoder? Jeg har aldri prøvd søk før. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Takk for forslag. Parkene ser ikke ut til å passe for vår aldersgruppe men kjekt å se!

NBF treningsleir så helt perfekt ut! @Svisle vet du om de trener med positive metoder? Jeg har aldri prøvd søk før. 

Instruktørene har fokus på å hjelpe hunden til å lykkes ved å motivere hunden. Det er forhåpentligvis ingen som ikke trener sånn noe sted...

AnonymBruker
Skrevet
Svisle skrev (6 timer siden):

Instruktørene har fokus på å hjelpe hunden til å lykkes ved å motivere hunden. Det er forhåpentligvis ingen som ikke trener sånn noe sted...

Man får jo håpe det er mest fokus på positive forsterkninger hos de fleste. Jeg syntes som sagt aktiv hund sin blogg var lit forvirrende, der sto det mye om dominans og korrigering som jeg synes høres lit skummelt ut. Men bra om NBF har fokus på positive metoder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...