Gå til innhold

Er Norge utsatt for krig?

Vkvello

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns Putin virker så irrasjonell og utilregnelig at ingenting kan utelukkes.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Jeg klarer liksom ikke helt å se grunnen for det sammenlignet med andre land? I såfall tror jeg vi neppe er de første han vil prøve seg på, mulig jeg tar feil. 

Eneste er: vi er enkle å ta, har mange resursser, grenser til Russland, kan bruke oss for å skremme andre. 

Godt mulig mine synspunkter er helt på vidda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ingenting med oss å gjøre. Hva NATO kan tukle seg inn i er en annen sak.
Putin har sagt det i mange år om det Ukraina driver med i byene nærmest grensen og advart mot å fortsette dette. Det følger han nå opp slik som antydet og advart mot.

Om du følger Ukrainske lokale medier i områdene og for den del Rusisske, så får du helt annet inntrykk og oppfattelse av situasjonen enn det vi ser i våre egne aviser. Mange bilder på sosiale medier stemmer ikke og det er mye psy-ops i bildet.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10554863/British-student-21-HOLIDAY-Ukraine-says-country-safer-London-Birmingham.html

Kjenner en god del i Ukraina som lever helt som vanlig, men er mer redd for deler av lokal befolkningen som plutselig har fått utdelt våpen. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er Norge utsatt for krig nå. Spesielt etter vi har erget Putin med å sende våpen til Ukraina. Da er vi ikke lenger en nøytral part.

Vi er derfor like utsatt som andre land som har sendt våpen.

Derimot tror jeg ikke at han tar Norge først om han skal hevne seg. Jeg tror heller han går for land som ikke er medlem av nato først, deretter de nato landene han hater mest av alle USA. 

Om han innvandrer et nato land i det hele tatt er han jo rimelig dum da. Han kan ikke vinne en krig mot nato, med mindre han bestemmer seg for å fyre av samtlige atomvåpen han har samtidig slik at Europa/,USA blir omtrent borte. Da er det ingen som kan kjempe tilbake.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner litt på bekymring ja, men det er vel helst en dårlig magefølelse og ikke helt faglig begrunnet. Har et behov for å ha beredskapen min i orden i hvert fall…😕

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missbluebird skrev (18 timer siden):

Nei, har ingenting med oss å gjøre. Hva NATO kan tukle seg inn i er en annen sak.
Putin har sagt det i mange år om det Ukraina driver med i byene nærmest grensen og advart mot å fortsette dette. Det følger han nå opp slik som antydet og advart mot.

Om du følger Ukrainske lokale medier i områdene og for den del Rusisske, så får du helt annet inntrykk og oppfattelse av situasjonen enn det vi ser i våre egne aviser. Mange bilder på sosiale medier stemmer ikke og det er mye psy-ops i bildet.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10554863/British-student-21-HOLIDAY-Ukraine-says-country-safer-London-Birmingham.html

Kjenner en god del i Ukraina som lever helt som vanlig, men er mer redd for deler av lokal befolkningen som plutselig har fått utdelt våpen. 

Nei?? Dette stemmer ikke. Bildene Ukraina får opp er mye verre enn det vi får med oss. Dette vet jeg fordi jeg har ei i klassen som er derfra. Er svært få i det landet som lever normalt nå. Under kontant terror enten mentalt eller også fysisk!! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vkvello skrev (18 timer siden):

Noen som også er redde her. Tror dere det kan bli krig i Norge ?

Nei 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vkvello skrev (19 timer siden):

Nei. 
Nei.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått

Ja jeg er kjemperedd. Føler meg egentlig ganske alene om den frykten. Men det påvirker nattesøvn og psyken SKIKKELIG. Jeg har aldri slitt med angst på denne måten før. Jeg tenker først og fremst på de stakkars uskyldige barna mine som jeg virkelig håper slipper unna frykt for å dø😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lulia
missbluebird skrev (18 timer siden):

Norge er medlem i NATO, Hallooo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lulia
Hottentått skrev (4 minutter siden):

Ja jeg er kjemperedd. Føler meg egentlig ganske alene om den frykten. Men det påvirker nattesøvn og psyken SKIKKELIG. Jeg har aldri slitt med angst på denne måten før. Jeg tenker først og fremst på de stakkars uskyldige barna mine som jeg virkelig håper slipper unna frykt for å dø😭

Jeg og er redd. Putin er blitt paranoid visst......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Knalleballe
Vkvello skrev (19 timer siden):

Nei det er ingenting som tyder på at det blir krig i Norge...absolutt ingenting.

Russland kommer til å være militært og økonomisk utmattet lenge etter korstoget i Ukraina...og de ville aldri under noen omstendighet angrepet et Natoland før Ukraina heller..

Synes det er feil å skremme folk med tullprat om 3dje verdenskrig og krig her hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hottentått said:

Jeg sliter med den samme angsten. Har grått meg i søvn i to dager nå fordi jeg er så redd for å enten bli borte fra barna mine, blir skilt fra dem eller miste dem. Eller at de skal leve et liv i frykt eller uten frihet. 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått
Lulia skrev (2 minutter siden):

Jeg og er redd. Putin er blitt paranoid visst......

Ja jeg er ganske sikker på at han heller vil utslette verden enn å tape ansikt. Men slik jeg har forstått det kan ikke han starte en atomkrig alene. Han er nødt til å få med ett land til. Håper ingen andre er så gjennomført tette at de går med på det!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lulia
Knalleballe skrev (2 minutter siden):

Nei det er ingenting som tyder på at det blir krig i Norge...absolutt ingenting.

Russland kommer til å være militært og økonomisk utmattet lenge etter korstoget i Ukraina...og de ville aldri under noen omstendighet angrepet et Natoland før Ukraina heller..

Synes det er feil å skremme folk med tullprat om 3dje verdenskrig og krig her hjemme..

Russland kan bruke atomvåpen, hva da? De har atomubåter i Tromsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått
jaromei skrev (Akkurat nå):

Jeg sliter med den samme angsten. Har grått meg i søvn i to dager nå fordi jeg er så redd for å enten bli borte fra barna mine, blir skilt fra dem eller miste dem. Eller at de skal leve et liv i frykt eller uten frihet. 

Ja det er det verste syns jeg, dette med barna. Hadde vært litt mer likegyldig om jeg var alene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (18 timer siden):

Selvfølgelig er Norge utsatt for krig nå. Spesielt etter vi har erget Putin med å sende våpen til Ukraina. Da er vi ikke lenger en nøytral part.

Vi er derfor like utsatt som andre land som har sendt våpen.

Derimot tror jeg ikke at han tar Norge først om han skal hevne seg. Jeg tror heller han går for land som ikke er medlem av nato først, deretter de nato landene han hater mest av alle USA. 

Om han innvandrer et nato land i det hele tatt er han jo rimelig dum da. Han kan ikke vinne en krig mot nato, med mindre han bestemmer seg for å fyre av samtlige atomvåpen han har samtidig slik at Europa/,USA blir omtrent borte. Da er det ingen som kan kjempe tilbake.

Tror ikke han kommer til å gå etter andre land med det første. Og innen den tid håper jeg han og de rundt han er avsatt og fjernet fra alt.

De sliter allerede mot Ukraina, og har mistet mange soldater og utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knalleballe
Hottentått skrev (8 minutter siden):

Ikke la deg skremme av alt tullpratet om krig i Norge...

Russland har alt av konvensjonelle styrker stående fast i Ukraina..De kunne ikke angrepet oss selv om hele forsvarsledelsen der borte ble psykotisk..

Og glem iallefall snakket om atomvåpen..Russerne kommer alldeles ikke til å bruke de fordi det ville betydd slutten på Russland...Det er alt for mye skremsel i media og kommentarfelt ift. realitetene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...