AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Har en ettåring, og har alltid sagt jeg vil ha 3 barn. Nå kjenner jeg på hvor slitsomt det er med 1 barn, men ønsker barnet skal få søsken. Noen som vil fortelle sine erfaringer med ett/flere barn, følelser av tvil og hvordan det endte? Anonymkode: c08f7...eb6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 Jeg sa jeg ville ha 2, endte opp med 5 trives godt med det Anonymkode: b62fb...5ab
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 Jeg fikk 3 tette barn. Det er jo slitomt i begynnelsen, men ellers underholder jo barna hverandre mye. Anonymkode: ece72...08b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg sa jeg ville ha 2, endte opp med 5 trives godt med det Anonymkode: b62fb...5ab AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg fikk 3 tette barn. Det er jo slitomt i begynnelsen, men ellers underholder jo barna hverandre mye. Anonymkode: ece72...08b Hvordan orker dere, startet dere tidlig med å få barn? Anonymkode: ff3e2...a1d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 Barn er ulike, og krever ulikt. Foreldre er ulike og tåler ulikt. Jeg fikk tre barn på fem år, og selv om det objektivt sett er slitsomt, har jeg aldri tenkt «dette er slitsomt». Jeg kunne egentlig tenkt meg flere, men det må vi være to om, pluss at jeg var redd for å plutselig tippe lasset med f.eks et sykt barn. Nå er jeg for gammel for flere. Anonymkode: dd438...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barn er ulike, og krever ulikt. Foreldre er ulike og tåler ulikt. Jeg fikk tre barn på fem år, og selv om det objektivt sett er slitsomt, har jeg aldri tenkt «dette er slitsomt». Jeg kunne egentlig tenkt meg flere, men det må vi være to om, pluss at jeg var redd for å plutselig tippe lasset med f.eks et sykt barn. Nå er jeg for gammel for flere. Anonymkode: dd438...cc6 Hvor gammel er du nå? Anonymkode: 1de6f...ed4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 Har en ettåring selv. Har nesten lurt litt på om det er jeg som ikke takler livet, siden jeg hele tiden føler det er så innmari mye arbeid 😆 Tanken på en til får meg nesten til å grøsse. Anonymkode: a430d...537 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 Har en ettåring. Tenker ikke å få flere. Han er helt fantastisk, hvis jeg får flere barn kan jeg jo ikke gi dem like mye oppmerksomhet og ressurser hjemmefra. Og det blir lettere for oss foreldre når vi kan bytte på å passe på. Plass til alle 3 på en rad på flyet. Han er frisk og helt perfekt, tenk om nestemann ikke er det. Anonymkode: 5d471...07f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 få så mange barn som mulig, og sørg for at de 1: blir gode langrennsløpere 2: kan forsvare landet om det skulle bli nødvendig 3: får seg en solid utdannelse 🙂 Anonymkode: 2cdf1...248
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 Et aspekt å tenke på i disse dager: hvor mange klarer du å rømme med? Anonymkode: 6672a...dc7 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #11 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har en ettåring selv. Har nesten lurt litt på om det er jeg som ikke takler livet, siden jeg hele tiden føler det er så innmari mye arbeid 😆 Tanken på en til får meg nesten til å grøsse. Anonymkode: a430d...537 Har også ettåring og føler livet er bare slit og strev😬 mannen min vil gjerne ha flere, men jeg er så usikker. Tåler jeg (og vi) flere år til med dette? Anonymkode: 222ed...c2b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #12 Skrevet 1. mars 2022 Da sønnen min var ett år var jeg heller ikke klar for flere barn akkurat da. En ettåring krever litt. Men nå som han er over 2,5 klarer han mye selv, leker mer selv, vil gjerne hjelpe til med alt, og ting er mindre slitsomt og mas. Så nå venter vi nr 2, og tenker det vil gå helt fint. Gi det litt tid bare, så kan det hende du ser det går fint med en til, eller to 😉 Hvis ikke er det også lov å bare få ett barn. Anonymkode: 07709...d81
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har også ettåring og føler livet er bare slit og strev😬 mannen min vil gjerne ha flere, men jeg er så usikker. Tåler jeg (og vi) flere år til med dette? Anonymkode: 222ed...c2b Jeg har forstått at de 2 første årene er jo unntakstilstand, men det frister fint lite å ha 2 nye år etterhvert. Men utrolig nok så melder nok lysten seg etter noen år hos de fleste. De jeg kjenner som har fått tette barn (maks 2 år mellom) har hatt lite problemer med graviditet, fødsel, amming og søvn. Jeg fikk fødselskade og har også slitt mye med søvnen til lille - så er absolutt ikke klar for noen flere på en god stund. Anonymkode: a430d...537
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #14 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har også ettåring og føler livet er bare slit og strev😬 mannen min vil gjerne ha flere, men jeg er så usikker. Tåler jeg (og vi) flere år til med dette? Anonymkode: 222ed...c2b Når mannen ønsker flere og ikke du,så lurer jeg på om det er slik at du har mer av ansvaret for var og eller hjem? Anonymkode: ff3e2...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #15 Skrevet 1. mars 2022 Jeg har to. Ønsket flere, men er glad nå for at jeg bare har to. Ja det var slitsomt når de var slå, men når de ble tenåringer var det enda "verre". Anonymkode: e943f...54b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #16 Skrevet 1. mars 2022 Jeg har 3 på 6, 3 og 2 år og ønsker meg flere, null problemer med energien. Med fyller snart 40 så er vel for sent snart. Anonymkode: 38418...ad9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #17 Skrevet 1. mars 2022 Vi har alltid kun ønsket også 1! 😊 Det holder i massevis. Anonymkode: b02fa...dac
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #18 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har forstått at de 2 første årene er jo unntakstilstand, men det frister fint lite å ha 2 nye år etterhvert. Men utrolig nok så melder nok lysten seg etter noen år hos de fleste. De jeg kjenner som har fått tette barn (maks 2 år mellom) har hatt lite problemer med graviditet, fødsel, amming og søvn. Jeg fikk fødselskade og har også slitt mye med søvnen til lille - så er absolutt ikke klar for noen flere på en god stund. Anonymkode: a430d...537 Det du nevner der spiller nok inn i stor grad hos mange. Jeg fikk også fødselsskade, har nok hatt en depresjon også. Strevd med legging og søvn, tåler søvnmangel dårlig så nei, frister ikke å gjenta sånn egentlig. Må kanskje vente til førstemann er stor nok til å være mindre krevende. Men kjenner at jeg er redd for forverring av skadene og plagene mine 😕 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når mannen ønsker flere og ikke du,så lurer jeg på om det er slik at du har mer av ansvaret for var og eller hjem? Anonymkode: ff3e2...a1d Nei, han er faktisk veldig deltagende og stiller opp på alle områder. Men han jobber i Nordsjøen... så deler av tiden er jeg jo alene om alt. Det er kanskje det jeg gruer mest for mtp. et barn til: eneansvaret for en baby og en småttis. I tillegg er det jo min kropp som må igjennom det hele. Anonymkode: 222ed...c2b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #19 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor gammel er du nå? Anonymkode: 1de6f...ed4 42. Og barna er i skolealder. Anonymkode: dd438...cc6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #20 Skrevet 2. mars 2022 Vi har tre barn på snart 7,6 og 4. vi venter nr 4 i september, som også blir sistemann i flokken. Anonymkode: b2fb7...f1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå