Gå til innhold

Da flytter vi til Afrika!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi kjøpt billetter og drar hjem til mannens hjemland. Føler meg så mye roligere og tryggere nå på at jeg skal vekk fra Norge litt mer bekymret for livet der nede men regner med vi klarer å bygge oss opp..  Norge føles ikke trygt lenger...

Flere som vurderer det samme?

Anonymkode: 7699a...4c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sorry men tror det er verre å bo i Afrika. 

Anonymkode: 06e82...ba8

• Liker 46
Skrevet

Hvor i Afrika skal dere bo? Ville nok ikke gjort det samme selv, men får ønske dere lykke til. Slik jeg ser det kan det være du bytter ut en type bekymring med flere andre.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: b45cb...4f6

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det første tipset vil nok være å bruke navnet på landet, ikke kontinentet 😀

Anonymkode: 73e8e...2b3

• Liker 42
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Afrika er nok ikke noe tryggere enn Norge! Og hvordan skal dere klare dere der? Hva med jobbene deres? Hva med pensjonssparingene deres?

Anonymkode: 0522d...5f9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så kos, hvor i Afrika? Stort kontinent :)

Mange utrolig fine steder er det, og selvfølgelig mange mindre fine. Men uansett helt sikkert en topp opplevelse for barna. 

Da jeg var ung bodde familien min noen år i Sør-Europa, utrolig fin erfaring og ble kjent med mennesker over hele verden. Unner alle å bo i utlandet en periode, tror man blir litt lukket i sinnet av å kun bo i hjemlandet. 

Anonymkode: 87770...f87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som etnisk norsk så hadde jeg aldri flyttet til noen land på det afrikanske kontinentet, hvite mennesker er utsatt for voldsomt mye rasisme i Afrika og i mange land så kan man risikere å bli drept eller få huset sitt brent ned. Hvite mennesker må leve i "gated communities" med væpnede vakter, mange har også måtte flykte til Australia og andre land. 

Anonymkode: f8212...97d

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som etnisk norsk så hadde jeg aldri flyttet til noen land på det afrikanske kontinentet, hvite mennesker er utsatt for voldsomt mye rasisme i Afrika og i mange land så kan man risikere å bli drept eller få huset sitt brent ned. Hvite mennesker må leve i "gated communities" med væpnede vakter, mange har også måtte flykte til Australia og andre land. 

Dette er jo bare tull, kjenner flere som bor i afrikanske land i helt normale hus, og til og med har svarte venner.

Anonymkode: 4d1ba...14c

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Står det «Afrika» på boardinpasset? 

Anonymkode: 8daad...806

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nå har vi kjøpt billetter og drar hjem til mannens hjemland. Føler meg så mye roligere og tryggere nå på at jeg skal vekk fra Norge litt mer bekymret for livet der nede men regner med vi klarer å bygge oss opp..  Norge føles ikke trygt lenger...

Anonymkode: 7699a...4c0

Vi er i 2022 og du velger fortsatt å si afrika enn å bare nevne hvilket land i afrika dere skal i? 

Når jeg reiser til et land i Europa eller eller et land i Asia sier jeg navnet. Du hadde nok ikke sagt at du skal til Europa om du var på en tur til Paris eller hva? 
Nå har du en haug med weirdos i tråden som skal fortelle deg hvor mye verre Afrika er lol

Anonymkode: 35228...d79

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er bare tull 🙈 Noen veldig få steder på det Afrikanske kontinentet er det sånn, men det er jo ekstreme tilfeller, og slike steder finnes det eksempler på overalt. 

Det finnes 54 forskjellige selvstendige land i Afrika, men enorme forskjeller - kulturelt og økonomisk :) Mange flotte steder! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er jo bare tull, kjenner flere som bor i afrikanske land i helt normale hus, og til og med har svarte venner.

Anonymkode: 4d1ba...14c

Hvilke afrikanske land da? Afrika er stort. Tenker du nord-Afrika?

Anonymkode: 00223...555

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tråden er tull. Bare for å provosere. 

Anonymkode: b1108...3a5

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i Tanzania, og akkurat som Norge har sine problemer har de også det. Men utrolig mange vennlige og positive mennesker og nydelig dyreliv og natur 👍

Alle land har fordeler og ulemper. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spennende,lykke til 😊 vi har vurdert Pakistan, men vi får se. 

Anonymkode: ad1fb...6b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er i 2022 og du velger fortsatt å si afrika enn å bare nevne hvilket land i afrika dere skal i? 

Når jeg reiser til et land i Europa eller eller et land i Asia sier jeg navnet. Du hadde nok ikke sagt at du skal til Europa om du var på en tur til Paris eller hva? 
Nå har du en haug med weirdos i tråden som skal fortelle deg hvor mye verre Afrika er lol

TS har da ikke spesifiseringsplikt? 

Hvis jeg sier jeg skal til USA har du heller ikke noe med at jeg skal til en bitteliten by der du vet, jaaa, husk å sende meg brev, da? Jeg må jo ha sjokolade fra Norge... 

Anonymkode: e577c...1fb

• Liker 4
Skrevet

Lykke til. 😄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg sier jeg skal til USA har du heller ikke noe med at jeg skal til en bitteliten by der du vet, jaaa, husk å sende meg brev, da? Jeg må jo ha sjokolade fra Norge... 

Nå er jo USA et eget land, i motsetning til Afrika.

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her ser jeg at du ikke kan forskjell mellom et land og kontinent åpenbart. Gjerne ikke svar meg hvis du ikke vet hva saken går utover. 
Prøvde å leke smart du eller hva🤣 USA er land, med mindre du prøvde å si Amerika, flaut. 

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...