AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #1 Skrevet 1. mars 2022 Hvor ofte møter deres barn besteforeldrene sine? Er det forskjell på mor og far siden, har barnet/barna bedre kontakt med en side? Hvor gammel var barna da besteforeldrene begynte å få litt interesse for de? (ikke barnevakt) Anonymkode: c20cb...6a5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor ofte møter deres barn besteforeldrene sine? Er det forskjell på mor og far siden, har barnet/barna bedre kontakt med en side? Hvor gammel var barna da besteforeldrene begynte å få litt interesse for de? (ikke barnevakt) Anonymkode: c20cb...6a5 Alle besteforeldrene har vært interessert i barnebarna helt fra starten. Min far har vært innom oss et par ganger i uka siden eldstemann ble født. Da er han hos oss en times tid, eller henter i barnehagen. Det er lavterskelsamvær som er veldig koselig. Moren min kommer sjeldnere, for hun har en mer krevende jobb, men hun er med når jeg inviterer begge på søndagsmiddag og slikt. Farmoren og farfaren møter barna kanskje annenhver uke, men da er de sammen lengre tid av gangen. Barna har et like godt forhold til alle sammen. Anonymkode: 98968...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle besteforeldrene har vært interessert i barnebarna helt fra starten. Min far har vært innom oss et par ganger i uka siden eldstemann ble født. Da er han hos oss en times tid, eller henter i barnehagen. Det er lavterskelsamvær som er veldig koselig. Moren min kommer sjeldnere, for hun har en mer krevende jobb, men hun er med når jeg inviterer begge på søndagsmiddag og slikt. Farmoren og farfaren møter barna kanskje annenhver uke, men da er de sammen lengre tid av gangen. Barna har et like godt forhold til alle sammen. Anonymkode: 98968...ee2 åj, så fantastisk! Hverken mine eller mannen sine foreldre har sett vår gutt på 3 år siden romjulen. Alle bor under 1 time fra oss så vi føler oss så alene og føler det er kun vi som har det sånn fordi om jeg vet at det ikke stemmer. Er sårt at de ikke vil se barnebarnet sitt vokse opp og bli kjent med han. 😕 Skulle ønske det nyttet å be på besøk, men har ikke funket så langt enda. Farfaren ser kanskje gutten bare 2 gang i året så han vil ikke ha noe kontakt med oss. Anonymkode: c20cb...6a5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #4 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skulle ønske det nyttet å be på besøk, men har ikke funket så langt enda. Dere har invitert de, men de kommer ikke? Anonymkode: 5512c...30c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 Foreldrene mine bor ca 10 minutter unna. Moren min kom på besøk på sykehuset etter fødsel, har vært interessert i å møtes/høre om utvikling/se videoer og bilder helt fra fødselen av, og sittet barnevakt innimellom fra barna var noen måneder gamle. Faren min er mer av den gamle skolen, han deltok lite da vi barna var små, og han har liten interesse av babyer. Men han er skikkelig sirkuspappa når barnebarna blir 2-3 år gamle. Svigerforeldrene mine (farmor og farfar) bor en flyreise unna. De facetimer ungene en gang annenhver måned, glemmer alltid bursdager, og har så langt ikke "hatt tid" til å komme på besøk. Eldstebarnet er 9 år. De svarer gjerne på bilder/videoer ved å sende tilbake bilder/videoer av deres andre barnebarn, som bor i området, istedenfor å uttrykke interesse for mine barn. Så da blir forholdet også deretter, selv om vi besøker dem en gang i året. Anonymkode: 6003f...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Interessen har vært der siden før fødselen og vi ser dem så ofte vi kan. Svigers bor her og er pensjonister, så de henter eldste (3.5 år) fast i barnehagen en dag i uka (helst med overnatting om de får bestemme) og kommer spontant på besøk for å kose med babyen, stikke til oss noe svigermor har bakt eller inviterer oss på middag. Mine foreldre bor halvannen time borte og er i full jobb begge to, så de ser vi typisk en helg eller to, eventuelt en helg og et dagsbesøk i måneden, enten hos oss, hos dem eller på hytta. Også snakker vi med dem på FaceTime ca en gang i uka. Anonymkode: 7e8a0...da9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvor ofte møter deres barn besteforeldrene sine? Er det forskjell på mor og far siden, har barnet/barna bedre kontakt med en side? Hvor gammel var barna da besteforeldrene begynte å få litt interesse for de? (ikke barnevakt) Anonymkode: c20cb...6a5 Har ikke besteforeldre..På noen av sidene.. Anonymkode: 79e1b...b5c
Blomsterpotta Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 (endret) Mine foreldre var helt tussete da de fikk de fire barnebarna de har. Mamma var verst, hun hadde med glede overtatt som «mamma» på flekken. Nå er barna mine voksne og foreldre selv. Da min mamma ble oldemor ble hun tussete igjen. Da min mamma døde så tok mine barn det veldig tungt for de har alltid hatt ett godt forhold til henne. Mine eks svigerforeldre var aldri noe opptatt av av våre barn. De hadde flere barnebarn og det var kunn2 som ble prioritert. Eks svigermor løy lett for å slippe få besøk, komme på besøk og å passe våre barn. Da eks svigermor døde så gadd ikke mine barn møte opp i begravelsen. Hun viste aldri interesse for de, så barna mine kjente henne nesten ikke. Bare fått med seg forskjellsbehandling og løgner. Mine foreldre var aldri vanskelige å spørre. De spurte nesten oftere selv om å få passe de og ta de med på turer. Jeg har selv 2 barnebarn og ser de flere ganger i uka. Henter og levere ofte i bhg og har de på overnatting. Endret 1. mars 2022 av Blomsterpotta 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 32 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor ofte møter deres barn besteforeldrene sine? Er det forskjell på mor og far siden, har barnet/barna bedre kontakt med en side? Hvor gammel var barna da besteforeldrene begynte å få litt interesse for de? (ikke barnevakt) Anonymkode: c20cb...6a5 Våre barn møter mormor/morfar ca 1 gang i måneden, noen ganger går det lenger tid. Da er vi sammen i 1-4 døgn,da de bor et stykke unna, så vi overnatter hos hverandre. Farmor/farfar bor i samme by og vi ser som regel de 1-2 ganger i uka, og til sjeldnere, sånn som nå under covid. På begge sider er de ganske så tussete etter barnebarn og har hatt stor interesse siden fødselen. Anonymkode: f8610...4d5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 Han har mest kontakt med mine foreldre. De har vært veldig interesserte helt fra han var i magen, og de treffes så ofte det passer seg. Trenger vi hjelp med noe, stiller de alltid opp. De er også veldig nøye på å ikke gjøre forskjell på barnebarna. Farmor og farfar har egentlig aldri vist særlig interesse. Mannen min er dritten i midten og har alltid blitt oversett og skjøvet til side, så det var egentlig ingen overraskelse for han at det skulle bli sånn. Jeg synes det er veldig kjipt og sårt, spesielt siden vi prøver hardt å legge til rette for at han skal få treffe dem og for at de skal få bli kjent med han, men vi møter dessverre bare en vegg. De andre barnebarna er derimot superspennende og blir behandlet som prinsesser. Vi er veldig glad for at han er for liten til å få med seg forskjellsbehandlingen. Begge sett med besteforeldre bor en knapp halvtime unna. Anonymkode: c4517...4ed
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #11 Skrevet 1. mars 2022 Er hos svigers ca 1 gang i uka, hos min far, stemor og deres barneskolebarn 1 gang i mnd eller så på middag. Min mor har jeg ikke snakket med eller møtt siden eldste var 7mnd. Anonymkode: 69df9...267
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #12 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Foreldrene mine bor ca 10 minutter unna. Moren min kom på besøk på sykehuset etter fødsel, har vært interessert i å møtes/høre om utvikling/se videoer og bilder helt fra fødselen av, og sittet barnevakt innimellom fra barna var noen måneder gamle. Faren min er mer av den gamle skolen, han deltok lite da vi barna var små, og han har liten interesse av babyer. Men han er skikkelig sirkuspappa når barnebarna blir 2-3 år gamle. Svigerforeldrene mine (farmor og farfar) bor en flyreise unna. De facetimer ungene en gang annenhver måned, glemmer alltid bursdager, og har så langt ikke "hatt tid" til å komme på besøk. Eldstebarnet er 9 år. De svarer gjerne på bilder/videoer ved å sende tilbake bilder/videoer av deres andre barnebarn, som bor i området, istedenfor å uttrykke interesse for mine barn. Så da blir forholdet også deretter, selv om vi besøker dem en gang i året. Anonymkode: 6003f...9d0 Kanskje de føler de maser??? Hvorfor reiser dere kun dit 1 gang i året? Savner ikke mannen din familien sin, eller er det en stille protest? Anonymkode: 88a04...f05
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er hos svigers ca 1 gang i uka, hos min far, stemor og deres barneskolebarn 1 gang i mnd eller så på middag. Min mor har jeg ikke snakket med eller møtt siden eldste var 7mnd. Anonymkode: 69df9...267 Dine søsken, altså? Anonymkode: 88a04...f05
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #14 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dine søsken, altså? Anonymkode: 88a04...f05 Ja. Min far har en hel haug med barn med x-antall damer. Anonymkode: 69df9...267 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #15 Skrevet 1. mars 2022 Ja, ser det renner inn med svigers og hvor fæle de er… Kanskje en grunn at akkurat svigers bryr seg så lite, mens egne foreldre blir sett opp til til de grader? Her er båre barn vokst opp med svigers i nabohuset. De var av famle sorten og har alltid ratt lite initiativ, men ungene våre har alltid vært velkommen til å renne ned dørene. Svigerforeldrene mine var verdens beste, men ikke så flink å vise det i uoppfordret oppmerksomhet. Mine foreldre er helt annerledes, forguder barnebarna åpenlyst, men ser de kun 3-4 ganger i året selv om de bor 15 min fra. Barna våre har like godt forhold til alle Anonymkode: 88a04...f05
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #16 Skrevet 1. mars 2022 Besteforeldre på morssiden møter barnebarnet kanskje en gang i måneden/seks uker, de bor to timer unna. Besteforeldre på farssiden er ikke interessert, de bor fem minutter unna, men er og bor med de andre barnebarna sine og har ikke tid/vilje til å være med våre. Anonymkode: 1d0f4...4c4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #17 Skrevet 1. mars 2022 Svigermor ser de veldig ofte, men sjelden på eget initiativ, det er stort sett ungene som vil der, eller vi som spør om barnevakt. Vi er naboer. Hun henter aldri i Bhg på egen maskin, det er kun om vi absolutt må. svigerfar er det ingen kontakt med Min mor er veldig interessert, ringer på FaceTime osv ofte. Min far er ikke like interessert. Hans kone bruker all energi på egne barnebarn, slik at det ikke er tid eller rom for min far sine. begge mine bor langt borte. Anonymkode: 81efc...3ba
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #18 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere har invitert de, men de kommer ikke? Anonymkode: 5512c...30c Ja! Har både vært bursdager hos oss og bare vanlig kaffebesøk der man sier dere kan jo komme innom en tur. men alltid unnskyldninger. Anonymkode: c20cb...6a5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #19 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, ser det renner inn med svigers og hvor fæle de er… Kanskje en grunn at akkurat svigers bryr seg så lite, mens egne foreldre blir sett opp til til de grader? Her er båre barn vokst opp med svigers i nabohuset. De var av famle sorten og har alltid ratt lite initiativ, men ungene våre har alltid vært velkommen til å renne ned dørene. Svigerforeldrene mine var verdens beste, men ikke så flink å vise det i uoppfordret oppmerksomhet. Mine foreldre er helt annerledes, forguder barnebarna åpenlyst, men ser de kun 3-4 ganger i året selv om de bor 15 min fra. Barna våre har like godt forhold til alle Anonymkode: 88a04...f05 Prøv føel svigerforeldre så forstår du gjerne hvordan andre har det! Ikke alle er like heldig. Noen gjør alt de kan for å få ett godt forhold til svigerforeldrene sine, spesielt om de ikke har foreldre selv.. Og når de alltid trakker på deg og gjør deg vondt og barna så er det fanen ikke noe på samle på til slutt! Anonymkode: 79e1b...b5c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #20 Skrevet 1. mars 2022 Skulle stå fæl ikke føel Anonymkode: 79e1b...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå