Gå til innhold

Hvordan bli kvitt tvangstanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har I mange år slitt med tvangstanker. Ikke ekstremt, men nok til at det er plagsomt. Et eksempel er at jeg føler jeg må gjøre ting 6 ganger, eller hvis tankene kommer inn på et ord som drap, omkommet, og tenker på noen jeg er glad i samtidig, så må jeg gjenta det jeg driver med til jeg har gjort det 6 ganger. I mine ulogiske tanker, så tenker jeg at det vil skje noe alvorlig om jeg ikke gjør det.

Andre for har det sånn? Hvordan bli bedre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be fastlegen om å bli henvist til OCD-team. Google "4-dagers behandling".

Anonymkode: 05d10...5ab

Skrevet

Du kan gå i behandling for dette. Det endret livet mitt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fantastisk god effekt av psilocybin.

Anonymkode: 06003...19e

AnonymBruker
Skrevet

Begynn på lavdoset antipsykotika så roer det seg.

Anonymkode: 5c04a...7b7

AnonymBruker
Skrevet

Det er fult mulig å kvitte seg med slike tanker. Slike tanker har ofte sitt utspring i følelser som er festet i kroppen av en ubehagelig opplevelse. En negativ erfaring kan føre til de rareste tanker, og  tankene trenger ikke å ha noe med opplevelsen å gjøre. 

Når vi kjenner en negativ følelse, kan denne følelsen gjøre at vi får en negativ tanke. Ofte er det angst og frykt som gjør at vi får slike tanker. Ofte frykter vi tvangstankene, og da kommer de oftere igjen. Jeg mener tankene og sjelen henger sammen. Man kan kvitte seg med plagsomme tanker som at de aldri har eksistert. Slike tanker handler om uro og forstyrrelser i energifeltet vårt. Prøv kanskje å finn hjelp andre steder enn en psykolog? Feks en flink psykolog som også driver med hypnose? Jeg ville sett på andre alternativer når det kommer til hjelp. Hva om det finnes mennesker i dette landet som hjelper folk gratis, og har evner? Det vet du ikke før du har prøvd og lett. Jeg ville ikke låst meg fast til tanken om at det bare er dps som kan hjelpe folk. Jeg ville feks aldri gått til en ”healer“, det er svindel. 

Men når jeg skriver at det er mulig å bi frisk fra helt ekstreme tvangstanker er det fordi jeg har blitt det selv. Dps kan jo som oftest ikke forstå slikt da de ikke skjønner at tanker også omhandler sjelelivet. Tankene du tenker med hjernen er ligger også på utsiden i sjelen. 

Anonymkode: 36fd9...273

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble bedre av å bli mor. Da ble jeg tvunget til å fokusere på noe annet enn meg selv og mine tanker. Alt som flytter fokuset ditt over på noe annet og meningsfylt vil kunne hjelpe, men folk er selvfølgelig forskjellige...

Anonymkode: 03b75...d5a

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...