Gå til innhold

Erfaringer med Buhund bruker dere den til noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere har erfaringer med Buhund og om dere bruker den til noe, gjeting eller jakt foreksempel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to stk. og bruker de i lydighet, rally og spor. 

AnonymBruker
Skrevet

En nabo og hunden er med i redningshundene, skikkelig flink hund og fører. 

Anonymkode: 772e8...383

Skrevet

Min var bare familiehund, men kunne nok vært brukt til alt over. Verdens beste hund :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer Buhund, bjeffer de mye og er de veldig aktive? 

Anonymkode: 6661a...852

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min bjeffet svært sjelden. Slik som kanskje et enkelt bjeff kanskje annenhver uke eller noe. Såpass sjelden at man lurte på hva det var for nesten. Hun var mer pipete om jeg skal bruke et slikt ord om det var noe. Men er nok av dem som bjeffer veldig mye. Var flere som hadde buhund i den tiden jeg hadde, som også hadde stille hunder, så er nok veldig forskjellig fra hund til hund.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

De er varslere så er du allergisk mot bjeffing så er ikke buhund (eller noen spisshund) noe du bør vurdere. Selvfølgelig er det individuelle forskjeller og en del kan gjøres med oppdragelse og trening, men igjen så ligger terskelen for å varsle veldig lavt i genene på rasen. 

Jeg har en som varsler for alt og ingenting. Ja, til og med så bjeffer han bare for å bjeffe sånn i tilfelle det skulle være noe han kan ha gått glipp av. 😅 Den andre jeg har bjeffer så og si aldri unntatt når naboen er ute - da mååå hun liksom bare bjeffe litt (fordi hun synes naboen er litt skummel).

Buhunden er en energisk og aktiv rase (opprinnelig brukt som selvgående vaktmestere og gjetere på gårder), men de fungerer fint som familiehunder så lenge de får være med og delta på familiens aktiviteter og blir stimulert med både litt mentale oppgaver og gode turer. 

Endret av Svisle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...