AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Bikkja bor i hagen og bjeffer fra 08:00 om morgenen til 23:30 på kvelden (mandag-søndag). Jeg må snart legges inn på mentalinstitusjon hvis ikke det udyret holder kjeft! Har vært å sagt ifra til naboen flere ganger, hver gang er svaret at de skal ta den inn. Og de tar den inn - akkurat der og da. Dagen etterpå er det samme tralten. Jeg kan ikke fly over der og klage hver eneste dag heller. Må man flytte for å få fred? Hva gjør dere andre med sånne møkkanaboer? Er det noe jeg kan gjøre for å lære udyret å holde munn? Anonymkode: 2fb1d...1e9 3
Brunhilde Skrevet 28. februar 2022 #2 Skrevet 28. februar 2022 Det er tydelig at dyret ikke har det bra, så du kan sende en bekymringsmelding til mattilsynet. Hvis du har flere naboer som plages kan du få dem også til å sende inn en bekyringsmelding, så kanskje noe skjer. Jeg vet at mattilsynet ikke reagerer på en enkelt melding, men om det kommer flere meldinger fra forskjellige personer må de undersøke. 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #3 Skrevet 28. februar 2022 Det er ikke hunden som er problemet her, men en nabo som ikke har greie på hundehold. Stakkars hund. ❤️ Anonymkode: fa3be...718 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #4 Skrevet 28. februar 2022 2 minutter siden, Brunhilde said: Det er tydelig at dyret ikke har det bra, så du kan sende en bekymringsmelding til mattilsynet. Hvis du har flere naboer som plages kan du få dem også til å sende inn en bekyringsmelding, så kanskje noe skjer. Jeg vet at mattilsynet ikke reagerer på en enkelt melding, men om det kommer flere meldinger fra forskjellige personer må de undersøke. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke hunden som er problemet her, men en nabo som ikke har greie på hundehold. Stakkars hund. ❤️ Anonymkode: fa3be...718 Takk for svar dere! Jeg er enig i at det er synd på hunden, det er åpenbart at den ikke har det bra. Når jeg går å klager blir naboen skikkelig oppgitt og kaller hunden for møkkabikkje etc selv. Vet at det er flere her som irriterer seg, men folk er litt redde for den naboen, så tror ikke noen tør å gjøre noe. Usj, skikkelig kjip situasjon! Er redd for hvordan det skal bli rundt her om Mattilsynet dukker opp på døra dems 😱 Anonymkode: 2fb1d...1e9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 Anmeld på bakgrunn av grannelova og regler om unødvendig støy. Anonymkode: 8a829...651 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Kanskje du kan lufte den for naboen slik at den får slitt seg litt ut, og slipper å stå ute og bjeffe hele dagen. Anonymkode: b9794...151
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #7 Skrevet 1. mars 2022 Men er aldri denne personen hjemme og blir gal av å høre på det selv? Anonymkode: 6b6bd...9fd
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bikkja bor i hagen og bjeffer fra 08:00 om morgenen til 23:30 på kvelden (mandag-søndag). Jeg må snart legges inn på mentalinstitusjon hvis ikke det udyret holder kjeft! Har vært å sagt ifra til naboen flere ganger, hver gang er svaret at de skal ta den inn. Og de tar den inn - akkurat der og da. Dagen etterpå er det samme tralten. Jeg kan ikke fly over der og klage hver eneste dag heller. Må man flytte for å få fred? Hva gjør dere andre med sånne møkkanaboer? Er det noe jeg kan gjøre for å lære udyret å holde munn? Anonymkode: 2fb1d...1e9 Udyret? Det er tydeligvis ett dyr som ikke har det bra og du burde ta eierne Anonymkode: 8ac39...869 1
MorTil2 Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men er aldri denne personen hjemme og blir gal av å høre på det selv? Anonymkode: 6b6bd...9fd TS skriver jo at eieren ikke bryr seg om hunden, kaller den for en møkkabikkja. Så da bryr eieren seg tydeligvis ikke over signalene hunden gir på at den ikke har det bra. Jeg blir så opprørt over slik tråder som dette! Hadde naboens barn stått i hagen fra tidlig morgen til sent på kvelden hadde politi, barnevern og alle mulige etater blitt kontaktet. Men en hund som ikke har det bra, den er bare irriterende? TS: du må kontakte din lokale dyrebeskyttelse. De vil kunne gå i dialog med eieren og finne ut om de kan overta hunden og få den omplassert. Evnt mattilsynet. Men de er overarbeidet, og vil ikke kunne gjøre stort med det aller første. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 Oppdatering: Jeg har nå sagt ifra til naboen 2 ganger i løpet av 3 dager. De sier de sliter med at hunden vil inn, derfor bjeffer den 🙄 Prøvde å si at da kan de vel bare ha hunden sin inne. De gikk motvillig med på en løsning om å ha hunden innendørs på dagtid (jeg jobber hjemmefra og sa det var umulig å jobbe i den støyen). Jeg hører fremdeles at hunden nå står inne der og bjeffer hele dagen (ja, de er hjemme, begge to!) før de skyndter seg å hive den ut i hagen så fort de antar at arbeidsdagen er over. Nå sitter jeg her med dundrende hodepine og leter etter ny bolig på finn. Anonymkode: 4df32...88f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #11 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oppdatering: Jeg har nå sagt ifra til naboen 2 ganger i løpet av 3 dager. De sier de sliter med at hunden vil inn, derfor bjeffer den 🙄 Prøvde å si at da kan de vel bare ha hunden sin inne. De gikk motvillig med på en løsning om å ha hunden innendørs på dagtid (jeg jobber hjemmefra og sa det var umulig å jobbe i den støyen). Jeg hører fremdeles at hunden nå står inne der og bjeffer hele dagen (ja, de er hjemme, begge to!) før de skyndter seg å hive den ut i hagen så fort de antar at arbeidsdagen er over. Nå sitter jeg her med dundrende hodepine og leter etter ny bolig på finn. Anonymkode: 4df32...88f 👆🏼 TS forresten! Anonymkode: 4df32...88f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 6.26): Kanskje du kan lufte den for naboen slik at den får slitt seg litt ut, og slipper å stå ute og bjeffe hele dagen. Anonymkode: b9794...151 Hvorfor skal TS måtte ta ansvaret for dyret til udugelige hundeeiere som tydeligvis gir jevnt blaffen i hunden sin? Ja, da, det er snilt gjort overfor hunden, men sånne folk fortjener ingen tjenester! Anonymkode: b2c2e...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oppdatering: Jeg har nå sagt ifra til naboen 2 ganger i løpet av 3 dager. De sier de sliter med at hunden vil inn, derfor bjeffer den 🙄 Prøvde å si at da kan de vel bare ha hunden sin inne. De gikk motvillig med på en løsning om å ha hunden innendørs på dagtid (jeg jobber hjemmefra og sa det var umulig å jobbe i den støyen). Jeg hører fremdeles at hunden nå står inne der og bjeffer hele dagen (ja, de er hjemme, begge to!) før de skyndter seg å hive den ut i hagen så fort de antar at arbeidsdagen er over. Nå sitter jeg her med dundrende hodepine og leter etter ny bolig på finn. Anonymkode: 4df32...88f Hvorfor kontakter du ikke Mattilsynet og politiet? En hund som bjeffer så mye har det sansynligvis ikke så bra. Her har du mulighet til å gjøre en fordkjell for noen. Anonymkode: 5a3ff...9a3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal TS måtte ta ansvaret for dyret til udugelige hundeeiere som tydeligvis gir jevnt blaffen i hunden sin? Ja, da, det er snilt gjort overfor hunden, men sånne folk fortjener ingen tjenester! Anonymkode: b2c2e...9f1 Nettopp! Jeg har dessuten snille, velfungerende hunder selv som jeg bruker mye tid på å lufte og trene, har ikke overskudd til å ta på meg det dyret til naboen i tillegg. Burde virkelig vært sertifikat for å kunne ha dyr! AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kontakter du ikke Mattilsynet og politiet? En hund som bjeffer så mye har det sansynligvis ikke så bra. Her har du mulighet til å gjøre en fordkjell for noen. Anonymkode: 5a3ff...9a3 Jeg tør ikke det, vet at det kommer til å smelle noe voldsomt om de får myndigheter på døren. Har dessverre bestemt meg for å flytte. Selv om jeg synes det er forferdelig synd, har trivdes så godt her i mange år frem til de skaffet seg det dyret 😕 Anonymkode: 4df32...88f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #15 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nettopp! Jeg har dessuten snille, velfungerende hunder selv som jeg bruker mye tid på å lufte og trene, har ikke overskudd til å ta på meg det dyret til naboen i tillegg. Burde virkelig vært sertifikat for å kunne ha dyr! Jeg tør ikke det, vet at det kommer til å smelle noe voldsomt om de får myndigheter på døren. Har dessverre bestemt meg for å flytte. Selv om jeg synes det er forferdelig synd, har trivdes så godt her i mange år frem til de skaffet seg det dyret 😕 Anonymkode: 4df32...88f Så du synes det er forferdelig synd at du må flytte, fordi du har trivdes. Jeg synes forferdelig synd på dyr som kanskje har det vondt, men ikke får hjelp av mennesker som vet om det. Men det er meg da. Anonymkode: 5a3ff...9a3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #16 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 6.26): Kanskje du kan lufte den for naboen slik at den får slitt seg litt ut, og slipper å stå ute og bjeffe hele dagen. Anonymkode: b9794...151 Ja for dette er jo ansvaret til naboen! Må du virkelig gi deg. Anonymkode: 1b99b...87b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå